יש אין ספור טיעונים מוכרים למה לא לאכול בשר. זה יכול להיות מטעמים בריאותיים, מטעמי מצפון, כסף, או כל סיבה אחרת. אבל בעוד אתם נושאים ונותנים עם הרעיון, בואו נתעלם לרגע מהסיבות. נכון לעכשיו הן פחות רלוונטיות. מה שאנחנו הולכים ללמוד היום, זה איך עושים את זה.

תשכחו מהעניין עם החלבון

נניח שהחלטתם שכן. לא יעבור יותר מדי זמן מרגע ההכרזה ועד שמישהו ישאל אתכם :"אבל מאיפה תשיגו חלבונים?" התשובה היא : מאיפה לא?. קודם כל, מי שאוכל בצורה מאוזנת, רמה מספקת של חלבון בכלל לא צריכה להיות עניין בשבילו. דבר שני, מכל מה שאנחנו מנשנשים על הדרך, אנחנו מגיעים בקלות לכמות מספקת של חלבון. ודבר אחרון, למי שלא ידע, לבשר אין בלעדיות על חלבונים. גם במזון מן הצומח יש חלבונים. למעשה, פר קלוריה, מזון מן הצומח מכיל יותר חלבון מאשר בשר. אם תאכלו בצורה מגוונת, תקבלו את כל חומצות האמינו בהרבה פחות קלוריות. אז ככה שעשיתם עסקה טובה.

לקנות פחות בשר ויותר ירקות ודגנים

אין וויכוח שנפנוף על המנגל הוא אופציה מהירה, טעימה ולא מאוד משמינה לאכול בשר, אבל בשר לא חייב להיות במרכז הצלחת. אם אתם מכירים את דרככם במטבח, אתם בטח יודעים שאפשר לעשות ארוחה מכלום. אחת השיטות היא להפוך את המצרכים הלא בשריים לנוחים לשימוש. אפשר להכין מראש דגנים מלאים, כמו פסטה ואורז, או שעועית, ביצים וכו' ולשבור בעת הצורך. אם תפתחו את המקרר ומה שתמצאו שם זה רק ירקות חתוכים, מאודים, אפויים, מוקפצים או כל צורת בישול אחרת, רוב הסיכויים שככה תראה הארוחה שלכם. אם בהתחלה קצת קשה לכם, הצעד הראשון יכול להיות קנייה של נתחי בשר רזים יותר, או כאלה ששוקלים פחות מ- 500 גרם.

בבית הזה יש חוקים

חוקים נועדו בשביל להפר אותם. אז כדי לעשות לרשות המבצעת חיים קלים יותר, הרשות המחוקקת צריכה להיות ברורה והחלטית, בתנאי שהחוקים משתלבים באורח החיים (כמו מתי אתם נוהגים לאכול ארוחה גדולה. במשרד, או בבית). דוגמאות להצעות חוק אפשריות: נגד בשר בארוחת צהריים, נגד ג'אנק או פאסט פוד באופן כללי, בעד כריכים וסלטים, בשר פעם בשבוע. בסיפור הזה אתם אפילו לא חייבים רוב קולות. אתם צריכים רק את ההסכמה שלכם.

כשאתם אוכלים בחוץ, תקראו בתפריט בין השורות

אם עד עכשיו הצלחתם לעבור את זה בשלום, מסעדה זה כבר בעיה. למסעדה הולכים בשביל להתפנק, לא בשביל לאכול משהו שיש בבית. אז במקרה הזה יש שלוש אסטרטגיות. שתיים קלות יותר, השלישית קצת קשה, אבל הכי חשובה. לפי האסטרטגיה הראשונה, מראש לא הולכים למסעדות שכוללות בתפריט מנות בשר כבדות. לפי האסטרטגיה השניה, אתם יכולים מדי פעם לעגל פינות ולאכול שווארמה. כמו ישראלי אמיתי. האסטרטגיה השלישית היא הערמומית מכולן. אז ככה. תזכרו שאתם עושים את זה מבחירה, מאיזה סיבה שחשבתם שהיא חשובה (למרות שעכשיו אתם לא ממש זוכרים אותה). לפי האסטרטגיה הזאת, מותר לכם להסתכל על החלקים בתפריט שלא כוללים מנות בשריות. תחפשו מנות ראשונות (לפעמים זה יופיע תחת מתאבנים), סלט או מרק. אם בכל זאת זה לא עובד, תזמינו מנה בשרית ותתחלקו בה עם כמה שיותר אנשים. ממילא המנות במסעדות גדולות מדי.

להפסיק לאכול בשר זה בהחלט בר ביצוע. זה בטח לא כמו להפסיק לעשן. כי אולי יהיה לכם חשק, אבל הוא בטוח לא יגרום לכם לרעידות.

 

לשאלות ולמידע נוסף בקרו אותנו בפורום תזונה

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה