לא פעם בשובנו מחופשת הקיץ, אנו נתקפים במיני תחלואים פיזיים ומנטאליים. מה לעשות כדי למנוע אותם.

איך לחזור מהחופשה בשלום? להלן המדריך המקוצר

הקיץ נגמר

טוב, הקיץ נגמר, כולנו (או לפחות חלקנו) היינו בחופשה, חזרנו, והגיע הזמן לשוב לשגרה. סיום החופשה מלווה בדרך כלל בסוג של עצב ובמצב רוח שפוף, נוכח החזרה לשגרה. בימים הראשונים שלאחר החזרה מהחופשה, אנו עדיין זוכרים בנעימים את הימים שעברו עלינו, אך בד בבד גם יודעים שלפחות בחודשים הקרובים לא נחווה שום דבר דומה. מחשבות אלו מלוות בקשיי ההתאקלמות מחדש, בנמנום, חולמנות ולעיתים אף בהרעה של מצב בריאותנו.

כיצד, אם כן, נוכל לסייע לעצמנו, פיזית ומנטאלית, לחזור לסדר היום הרגיל?

קחו עוד כמה ימים

ראשית, כדאי לשריין כמה ימים פנויים בין החזרה מהחופשה לשיבה לעבודה. האורגניזם שלנו יתקשה להתכוון פיזית ומנטאלית לתהליך עבודה יצרני ביום ראשון, אם עוד בשבת השתזפנו בחוף הים בטורקיה או ערכנו סיור בלובר. הרבה יותר נכון יהיה לקחת, עם שובנו מחו"ל, עוד כמה ימים פנויים כדי לפרק את המזוודות, לסדר את המחשבות, להתראות עם חברים וקרובי משפחה, לישון כמו שצריך על מנת להתגבר על הג'ט-לג – בקיצור, כמו יום חופשה רגיל.

כמו כן הפסיכולוגים ממליצים להפוך את שבוע העבודה הראשון לאחר החופשה לקצר, כלומר לא לצאת לעבודה ביום ראשון, אלא ביום שלישי או רביעי. הדבר יאפשר לכם להיכנס לתהליך העבודה בצורה הרבה יותר נעימה מהבחינה המנטאלית. אם הדבר לא מתאפשר, תקדישו את ימי הראשון-שני כדי להיכנס לעניינים בלבד, אל תשקעו מיד בעבודה בהתלהבות גדולה מדי.

סדר יום – לא פחות חשוב

על פי רוב, כשאנחנו יוצאים לחופשה, סדר היום אליו הרגלנו את האורגניזם שלנו, מופר. יש שמעדיפים לישון עד הצהריים ולנוח בחוף הים, אחרים משתדלים לנצל את הזמן כדי לראות ולחוות כמה שיותר אטרקציות ונרדמים רק לפנות בוקר, ויש שמספיקים תוך שבועיים-שלושה לבקר במספר גדול של מדינות ולכבוש כמה פסגות הרים – גם זה דבר שאינו אופייני לסדר היום הרגיל שלנו.

כשאנו חוזרים הביתה, לא מומלץ מיד לשקוע בדאגות השגרתיות של היום-יום. בשבוע הראשון לאחר החופשה השתדלו לישון שעה-שעה וחצי יותר מהרגיל ולחזור לסדר הארוחות הרגיל שלכם.

להוסיף את הורמון האושר

כמו כן החופשה שלנו מעמיסה סטרס על האורגניזם שלנו גם בגלל שלעיתים אנו עושים דיאטה לקראתו, ובמהלכו – אם ליהנות, אז ליהנות – טורפים מכל הבא ליד מבלי לעשות חשבון לכמות האלכוהול ולקלוריות, ואחרי זה חוזרים לתפריט הרגיל, שלרוב לא הכי בריא. כל ההתנהלות הזו אינה נכונה. אם הספקתם כבר לעשות את שני הצעדים הראשונים, הימנעו מהשלישי. אם לפני זה הרגלי האכילה שלכם לא הצטיינו בהקפדה יתרה על מזון בריא ומאוזן, זה הזמן להפוך אותם לכאלה.

תנו עדיפות לפירות וירקות טריים, ליוגורטים פרו-ביוטיים ולדגים. גם כמה חתיכות שוקולד מריר לא יזיקו – זהו אמצעי טוב להוסיף לאורגניזם שלנו את האנדורפינים – "הורמון האושר", אשר במהלך החופשה נוצר באורגניזם שלנו "מעצמו".

חיזוק המערכת החיסונית

לרוב, החופשה מתאפיינת בנסיעות רבות, במעברים ממקום למקום, בצורך להסתגל למקום החדש, למערכת שעות חדשה וכו'. כל הדברים האלה לא משפיעים לטובה על המערכת החיסונית שלנו, וכך לא פעם, בשובנו מהחופשה, אנו נתקפים בהצטננויות למיניהן או לפעמים אף בתחלואים רציניים יותר. על מנת למנוע זאת, רצוי לחזק את הגוף שלנו בוויטמינים טבעיים (פירות וירקות), ובמולטי-ויטמינים, לפי המלצת הרופא או הרוקחים בבתי הטבע.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה