אם שאלתם את עצמכם פעם איך זה שיש כאלה שחולים ברגע שהטמפרטורות יורדות, ומצד שני כאלה ששורדים כמו אריות בזמן שכולם מסביב מנוזלים, מתעטשים ומשתעלים, התשובה היא אחת ופשוטה. המערכת החיסונית שלנו.

מה אנחנו יכולים לעשות בשביל שהיא תהיה מאושרת, ואיך לעשות את זה הכי טוב 

לטמון את היד בצלחת

באמת שאנחנו לא מתכוונים להלחיץ, אבל הגוף שלנו מוקף בחיידקים, מיקרובים, וירוסים, רעלים ופרזיטים. חלק מהם טובים והשאר ממש לא. כשאנחנו חולים, זה אומר שהרעים ניצחו. הם פולשים לגוף, אחוזי אמוק, דרך זרם הדם, נוזלי גוף אחרים, או מערכת העיכול הרבה לפני שהמערכת שנועדה להילחם בהם מספיקה להבין מה קרה.

המערכת שאחראית לנטרל פולשים כאלה, היא המערכת החיסונית והיא מצוידת בתאי דם לבנים שמיוצרים בבלוטות הלימפה ואחראים על הניקיון (Leukocytes , Monocytes), תאי דם לבנים שמיוצרים בטחול ונלחמים בזיהומים בדם (Lymphocytes) ותאי דם לבנים מסוג T, שמיוצרים בבלוטת הטימוס ומגנים עלינו מפני וירוסים (T-lymphocytes).

אם אחד מהסוגים של התאים הלבנים נפגע, המערכת החיסונית שלנו נחלשת. וברוב המקרים, אנחנו לא צריכים עזרה חיצונית בשביל זה. אנחנו עושים את זה טוב מאוד לבד. למשל, סטרס ממושך מעודד ייצור של תאים מסוימים בגוף (CD8) שמדכאים את הייצור של תאי T. גם תזונה לא נכונה, כזאת שלא כוללת את הוויטמינים A, C, E ו- B6, או את המינרלים אבץ וברזל, או את חומצות השומן מסוג אומגה 3 ו- 6 מחלישה את המערכת החיסונית.  

רוב הסיכויים שאתם גם אשמים באחד הדברים הבאים- חוסר בשינה או חוסר בפעילות גופנית. שינה מפעילה את בלוטת הטימוס, אלמנט חשוב בתהליך הייצור של תאי T. פעילות גופנית מפעילה את כל הגוף ומאפשרת תנועה של דם ונוגדנים לאורכו.

אבל יותר מהכל, מה שמשפיע על המצב הכללי של הבריאות שלנו היא התזונה. התרופה הכי זולה, הכי טבעית, הכי טובה והכי פשוטה לתת לגוף שלנו את כל מה שהוא צריך כל יום מחדש. אלה חלק מהמזונות שהמערכת החיסונית שלנו לא יכולה בלעדיהם.

שום

החיילים הרומאים נהגו לבלוע שיני שום שלמות לפני הקרב, כי הם האמינו שהן אלה שנותנות להם את האומץ ואת הכוח. שום לא באמת מעניק לנו תכונות על אנושיות, אבל הוא בהחלט יכול לעזור למערכת החיסונית להביס חיידקים, וירוסים ואפילו זיהומים פטרייתיים. שום מכיל אליצין (Allicin), ואג'ואן (Ajoene) שני רכיבים חזקים שעוזרים לגוף להילחם בזיהומים. כל כך חזקים, ששתייה של מיץ שום נחשבת שוות ערך לחומר לחיטוי פצעים. איך לאכול אותו? להוסיף לכל דבר, או לאכול טרי. אבל, חשוב לזכור ששן שם מעוכה טובה יותר משן שום שלמה. זה הדבר היחיד שמשחרר את האליצין.

גזר

גזר מכיל ערימות של בטא קרוטן, נוגד חימצון חזק שמגביר את היצור של תאי T במערכת החיסונית. התאים האלה תוקפים ואפילו הורגים חיידקים. גזר מכיל גם פלקרינול (Falcarinol), שהוא כנראה ההבטחה הגדולה הבאה במניעת סרטן. חוקרים מבית הספר לחקלאות באוניברסיטת ניו קאסל (Newcastle) מצאו שתזונה עשירה בגזר הובילה באופן ישיר לסיכון נמוך בשליש להתפתחות סרטן. כדי ליהנות מכל העולמות, כדאי לאכול אותם טריים וחיים, לפחות חצי כוס ביום. הבישול פוגם בריכוז הבטא קרוטן והפלקרינול.

יוגורט

חיידקים זה אף פעם לא נשמע טוב. אבל חיידקים טובים כמו אצידופולוס (Lactobacillus acidophilus) או ביפידוס (Bifidobacterium lactis) הם דוגמא לחיידקים שהגוף צריך. בלעדיהם, ובלעדי חיידקים ידידותיים אחרים, לא נוכל לספוג את אותה כמות של חומרים מזינים לתוך המערכת החיסונית שלנו. בנוסף, הם גם מייצרים במעיים חומצה מסוימת שעוזרת לעכל את המזון, ולפרק חומרים מורכבים לרכיבים שאפשר לעשות איתם משהו. חוץ מזה, הם מחזקים את המערכת החיסונית במיוחד אצל מבוגרים. ואולי יותר חשוב, הם מגבירים את הייצור של מאקרופאגים (Macrophages). תאים שאוכלים חיידקים לארוחת בוקר. 

עזבו אתכם מתרופות. הגוף שלנו בנוי בשביל לספוג את החלקים הטובים שנמצאים במזון. כל מה שהוא צריך זה מגוון של ירקות ופירות, וקצת פעילות גופנית בשביל להזיע החוצה את הרעלים, כדי לאפשר לדם לזרום, וכדי שכל החומרים שאנחנו צורכים יוכלו להיספג כמו שצריך במערכת החיסונית ובכלל.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה