את כל האיברים החשובים בגוף מחזיקות למעלה מ- 200 עצמות, בערך 600 שרירים שונים, כמעט 9 מטרים של מעיים, ובערך 100 אלף קילומטרים של כלי דם. לא מאוד סקסי, אנחנו יודעים. אבל ככה זה נראה מבפנים.

איך שומרים על כל זה?

מוח

עד כמה שאנחנו יודעים, (עדיין) אין ניתוח להשתלת מוח, ככה שאפילו רק בגלל זה, לאיבר הזה מגיעה כל תשומת הלב. הדבר הכי טוב שאת יכולה לעשות בשבילו, זה לישון מספיק. המוח שלך לא מתפשר על פחות משבע שעות שינה בלילה. זה פחות או יותר הזמן שהוא צריך בשביל להיכנס למצב של שינה עמוקה, מנוחה וארגון מחדש. גם פעילות גופנית חשובה לתאים האפורים. מחקרים מראים שפעילות גופנית מגבירה ייצור תאים חדשים באזור במוח שקשורים לזיכרון. כמה צריך בשביל לזכור ולא לשכוח? 15 דקות, שלוש פעמים בשבוע. בחירות תזונתיות חכמות למוח יכולות להיות סרדינים, סלמון ואגוזים שעשירים בחומצת השומן אומגה-3. זאת ששומרת על המוח ואפילו יכולה למנוע נזקים הקשורים בגיל.

לב

הוא אולי לא זה שבגללו יסובבו אחריך את הראש, אבל הוא בטח השריר הכי חשוב שיש לך. מחלות לב הן סיבת המוות השכיחה ביותר בקרב נשים, ככה שדבר ראשון שצריך לעשות זה תזונה שלא כוללת שומן. יותר משומן בכל אזור אחר בגוף, מחקרים קושרים את שומן הבטן להתקשות העורקים, שיכולה להוביל להתפתחות מחלות לב. איך תצמצמי את האזור האמצעי שלך? תתחילי בלא לאכול שומן טראנס. מחקרים מראים ששומן טראנס, הוא סוג השומן הגרוע ביותר ללב. חוץ מזה, בדיקות לחץ דם וכולסטרול צריכות להפוך להרגל של פעם בשנה לפחות, החל מהעשור השני שלך. אפילו יותר מזה אם יש היסטוריה משפחתית.

כבד

בלי שתשימי לב, האיבר הזה מבצע למעלה מ- 5,000 תפקידים שונים בגוף, כולל אחסון ויטמינים ומינרלים, והוצאה של אלכוהול ורעלים אחרים שאת מכניסה בעקביות למערכת. כמה שיותר מרטיני עובר דרכו, ככה גדל הסיכוי שהתאים שלו יפגעו ושאת תגמרי עם מחלת כבד שיכולה חלילה להיגמר גם בסרטן. כדי להיות על הצד הבטוח, ההמלצה היא לא לשתות יותר ממשקה אחד ביום. מפתיע או לא, התרומה הגדולה ביותר למחלות כבד מגיעה מצד השמנת יתר. עודפי שומן יכולים לעודד התפתחות דלקות, או מחלות יותר גרועות. ולא פחות חשוב, גם במיטה כדאי להיות חכמים. האויבות הכי גדולות של הכבד (צהבת נגיפית B ו- C) יכולות לעבור גם דרך יחסי מין לא מוגנים.

ריאות

ריאות לא רק מכניסות חמצן לגוף. על הדרך, הן גם לוכדות וירוסים, חיידקים ושאר חלקיקים שנמצאים באוויר. סרטן הריאות נחשב למחלה שהורגת אנשים יותר מסרטן השד והערמונית ביחד. והגורם המרכזי לסרטן הריאות, הוא כמובן עישון. ממחקרים עדיין אין תמונה ברורה על השפעת התזונה על מצב הבריאות הכללי של הריאות. אבל דבר אחד יודעים על בטוח, הפחתה במשקל זה צעד חכם. כשיש עודף משקל, הריאות צריכות לעבוד יותר קשה. חלק מזה נובע מהעובדה שעודף שומן בפלג הגוף העליון דוחס את בית החזה. החדשות הטובות הן שלפי מחקר שנערך לאחרונה, מינוס 10% ממשקל הגוף, שווה פלוס 5% בתפקוד הריאות.

לבלב

רעב כבד ששום דבר לא יכול עליו? זה הלבלב שלך בפעולה. ילד סנדביץ' בין הקיבה לטחול, האיבר הזה אחראי ליצור של אינסולין, ההורמון שמווסת את רמות הסוכר בדם וגורם לך להרגיש או שבעה ואנרגטית, או מורעבת ועצבנית. תלוי כמה ממנו זורם במערכת. אותם צעדים ששומרים על האיברים האחרים (הפסקת עישון, משקל גוף תקין ופעילות גופנית קבועה) ישמרו גם על הלבלב שלך בריא ושלם. אבל זה גם רעיון טוב להתחיל להכיר את הפוטנציאל הטמון בסיבים תזונתיים. סיבים מפחיתים את הסיכון להצטברות אבנים בכיס המרה. אותם גבישי כולסטרול שגורמים לדלקת הלבלב, שעלולה להתפתח לסרטן הלבלב, מצב שמשום מה שכיח פי 2 אצל נשים. לפי מחקר שנערך באוניברסיטת (California), אפשר להוריד את הסיכון הזה ב- 40% בעזרת מינימום 2 מנות של מזונות עשירים בסיבים תזונתיים ביום.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה