זהו. החגים נגמרו. לא חג ואפילו לא איסרו חג. עד ראש-השנה אנחנו במתכונת של תשע עד חמש. מה בכל זאת אפשר לעשות?. לעצור בצד להתרעננות.

עשר דקות של התרעננות בטח לא מרגישות כמו עשרה ימים בקריביים, אבל לא תאמינו מה הן יכולות לעשות לרמת האנרגיה ומצב הרוח.

שמש

אם במשך רוב שעות היום השמש היחידה שאתם רואים, היא השמש בתמונה מהחופשה האחרונה שלכם ששמתם בתור שומר מסך על המחשב, רוב הסיכויים שחסר לכם קצת מהדבר האמיתי. בתור התחלה, עצם היציאה החוצה יכולה להיות מרעננת. בנוסף, לחשיפה מוגנת לשמש, במשך פרק זמן מבוקר יש יתרון בריאותי אמיתי ומוכח. השמש עוזרת לגוף לייצר ויטמין D, שחשוב כמעט לכל פעולה שמתבצעת בגוף. חשיפה מבוקרת לשמש מגבירה גם את רמות הסרוטונין, אותו מוליך עצבי שעוזר לנו ללכת בלי ולהרגיש עם.

מתיחה

השרירים שלכם לא מבינים מה לעזאזל אתם רוצים מהחיים שלהם כשאתם מנסים לקום אחרי ישיבה ממושכת משולחן העבודה? אי אפשר להאשים אותם. מתיחות והתמתחויות יכולות לעזור לשרירים עייפים, שנשארו יותר מדי זמן, בתנוחה יותר מדי לא נכונה. מתיחות גם מגבירות את רמת האנרגיה, כי הן מפחיתות את חוסר הנוחות מהשרירים, משאבת אנרגיה בפני עצמה. אם אתם יכולים, תתגנבו למשרד של הבוס כשהוא יוצא לפגישה. אם לא, נסו להתמתח ליד שולחן העבודה בלי למשוך יותר מדי תשומת לב.

דמיון מודרך

מה הייתם לוקחים איתכם לאי-בודד?. אולי את הדמיון. היופי האמיתי בדמיון מודרך הוא שאפשר לעשות אותו בכל מקום ולהגיע איתו לכל מקום. סוג של חופשה וירטואלית. אפילו לא חייבים מדריך בשביל זה. רק עיניים עצומות ונשימות עמוקות. זה יכול להיות מקום שכבר הייתם בו, או מקום שאתם חולמים להגיע אליו. זה לא ממש משנה. העיקר שתרגישו את הריח של הים, את הבריזה על הפנים, את הטעם של החופש. כמה שיותר רחוק יותר טוב.

חטיפים

תתרחקו ממכונות החטיפים. לא איבדתם שם שום דבר. חטיפים מתוקים ופחמימות אולי יתנו לכם את זריקת האנרגיה שאתם צריכים. אבל תסמכו עלינו, זה לא יחזיק מעמד יותר מדי זמן. אם כבר חטיף, אז אחד כזה שיש בו חלבון ונותן יותר אנרגיה זמינה לטווח ארוך. ואם כבר מתוק, שיהיה שוקולד מריר. שוקולד עצמו נחשב למעורר מתון, ויש לו גם יתרונות בריאותיים אחרים, כמו שיפור הזיכרון ואפילו הפחתת הסיכון להתפתחות מחלות קרדיווסקולאריות.

תה ירוק

קפה עושה אתכם תזזיתיים?. לכו על תה ירוק. גם התה השחור והישן הוא טוב. אבל, לתה ירוק יש כמה יתרונות ייחודיים. יש לו את הריכוז הגבוה ביותר של נוגדי חימצון (כמו EGCG למשל), מה שאומר שכשזה מגיע לבריאות הוא אחד מהחברים הכי טובים שלנו. הוא תומך בבריאות, ולפי מה שמספרים מחקרים גם יכול להפחית את הסיכון להתפתחות מחלות לב וכלי דם, וחלק מהסוגים של סרטן.

פנג שואי

אנחנו יודעים. לעשות סדר בשולחן העובדה לא נשמע כמו כיף גדול. אבל לפי האמונה הסינית המסורתית, כאשר משטח העבודה שלנו עמוס בניירות, מאפרות גדושות, שקיות סנדביצ'ים וכוסות קפה ריקות, לא פלא שסוף היום נראה לנו רחוק כמו 40 שנה במדבר. אז תלכסנו עיניים וקחו 10 דקות לארגן את השולחן. זה יכול לעזור לעבוד בצורה יעילה ואנרגטית יותר.

מים קרים

הרומאים של פעם היו עוצרים בדרך לעבודה במרחצאות וצוללים לתוך בריכת מים עמוקים וקפואים. לא חייבים להיות עד כדי כך קיצוניים. מים קרים יכולים להיות מרעננים גם אם סתם שותים אותם, או שוטפים איתם את הפנים.

שינה

תבנית השינה של בני האדם שונה מתבנית השינה של מרבית היונקים. רוב היונקים ישנים לפרקי זמן קצרים לאורך היום. אנחנו עושים את זה פעם אחת, בלילה. ונכון שאומרים שזה צריך לקחת לנו לפחות שבע עד שמונה שעות, ונכון שתמונה קצרה לא יכולה לפצות על מעט מדי שינה, או על שינה באיכות ירודה, אבל יש לה יתרונות משלה. תנומה קצרה יכולה לשפר את מצב הרוח, הערנות, הריכוז והתפקוד. אם אתם יכולים להרשות לעצמכם, תגנבו אפילו עוד 10 דקות.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה