אז למרות שהדרך מספר אחת לשרוף קלוריות היא הדרך הישנה, הטובה והמזיעה, מסתבר שעל הרצפה במעבדות המחקר נשארו עוד כמה טיפים לשרוף קלוריות, שלא נכנסו בעריכה הסופית.

פעילות גופנית - הסוד

נגיד את זה בצורה הכי פשוטה. ככל שמוקדש יותר זמן לפעילות גופנית, וככל שהפעילות נמרצת יותר, ככה יותר קלוריות ישרפו על המוקד. כשעושים פעילות גופנית, הגוף שורף קלוריות כדי לתת לנו אנרגיה. ככה זה עובד וכולנו יודעים את זה. אבל, מה שאנחנו אולי לא יודעים, זה שגם אחרי שהפעילות הסתיימה, הגוף ממשיך לשרוף קלוריות. קשה להגיד כמה זמן בדיוק ההשפעה הזאת נמשכת (היא משתנה בהתאם למשקל גוף ורמת הקושי של האימון) אבל אפשר להגיד בוודאות, שאחרי פעילות גופנית, קצב חילוף החומרים מתגבר לפחות במשך 24 השעות הבאות. מחקרים הוכיחו שאם רוצים להאריך את ההשפעה הזאת, הדרך היחידה היא לבצע פעילות גופנית למשך זמן ארוך יותר.  

ככה לא בונים שריר

פעילות גופנית בונה מסת שריר, ורקמת שריר שורפת יותר קלוריות מאשר רקמת שומן, אפילו במצב מנוחה. 4.5 קילוגרם של שריר שורפים 50 קלוריות ביום בזמן מנוחה, לעומת 4.5 קילוגרם של שומן ששורפים רק 20 קלוריות. הדרך היעילה ביותר להעלות את קצב חילוף החומרים ולשרוף יותר קלוריות היא פעילות גופנית שמשולבת באימוני כוח. שניהם חשובים, אבל אימוני כוח הם השקעה לטווח ארוך. כשאנחנו מתבגרים, קצב חילוף החומרים שלנו מוריד הילוך. דרך אחת לעצור את זה, היא להוסיף אימוני כוח לשגרת הפעילות הגופנית לפחות פעמיים בשבוע. השרירים היותר גדולים (ולכן גם אלה ששורפים יותר קלוריות) נמצאים בירכיים, בשרירי הבטן, בחזה ובזרועות.  

טי טיים

לא מאוד חינוכי, אנחנו יודעים, אבל קפאין הוא ממריץ, ולממריצים יש נטייה להגדיל את כמות הקלוריות ששורפים. הסבר אפשרי אחד הוא שהם נותנים לנו הרגשה שיש לנו יותר אנרגיה. הסבר אחר הוא שקפאין מאיץ את קצב חילוף החומרים בגוף, שהתוצאה שלו יכולה להיות יותר קלוריות שרופות. כך או כך, אנחנו לא מדברים על קפה, אלא על תה. בשנים האחרונות, יותר מחקרים יותר מרומזים שלתה ירוק או שחור, יש יתרונות נוספים מעבר למעט קפאין שהם מכילים. מחקר אחד הראה שעכברים שקיבלו פוליפנול (polyphenol), נוגד חימצון שנמצא בתה ירוק, אכלו פחות. מחקר אחר, בו השתתפו 31 גברים ונשים יפים ואמיצים, ששתו במשך שלושה ימים משקה שמכיל קטצינים (catechins), נוגדי חימצון בלעדיים לתה ירוק, שרפו כמעט 5% יותר קלוריות בפרק זמן של 24 שעות. מחקר אחר, שנערך באוניברסיטת לוזאן (Lausanne) בשוויץ, הראה שככל הנראה חומרים שמכילות תמציות התה מתערבים לטובתנו בתהליך הספיגה של פחמימות בגוף.

קצר וקולע

מכונת העיכול האנושית עובדת כמו כביש אגרה והתשלום הוא בקלוריות. כל מי שנכנס, משלם. בכל פעם שאוכלים חטיף או ארוחה, הקיבה והמעיים מתחילים לעבוד ומתחילים לעכל את המזון ולספוג חומרים, אז זה רק הגיוני שככל שהארוחות שלנו יהיו קטנות יותר, יותר קלוריות ישרפו. אין לזה עדות מחקרית מוצקה, אבל מומחים רבים מאמינים, שבכל מקרה, זו דרך בריאה ונכונה יותר לאכול. ואם בנוסף היא מובילה גם לעוד כמה קלוריות שרופות, בכלל טוב.

מוצרי חלב דלי שומן

ממצאים ממחקר שנערך לאחרונה מציעים שאנחנו סופגים פחות קלוריות של שומן בארוחה, אם היא כוללת סידן שמגיע ממוצרי חלב דלי שומן. במחקר אחר שנערך, נמצא כי צריכה של מזונות עשירים בסידן (ביניהם מוצרי חלב דלי שומן) קשורה ככל הנראה לכמות נמוכה של שומן בטן. במיוחד אצל גברים..

ושאבתם מים בששון

כולנו יודעים שחשוב לשתות מים כדי לשמור על מאזן הנוזלים בגוף. אבל, לפי מחקר קטן שנערך בגרמניה, 8 כוסות מים (2 ליטר) עוזרות לשרוף 100 קלוריות נוספות ביום בלי לעשות שום דבר מיוחד בשביל זה. זה אולי לא נשמע הרבה, אבל תסתכלו על חצי הכוס המלאה. זה יכול להסתכם ב- 700 קלוריות בשבוע או 2,800 בחודש, ועוד בזכות משהו שאנחנו אמורים לעשות בלאו הכי, כדי לשמור על המעיים והכליות שלנו שמחים בחלקם, וכדי לעזור לעצמנו לא להתבלבל בין רעב לצמא.

 

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה