לפני שנשכבים על ספת הפסיכולוג, הכירו את המאכלים (וגם משקה אחד) שיעזרו לכם לשקם את התחושה המעצבנת הזו שנפלה עליכם

ישנם מאכלים רבים שעוזרים לשפר את מצב הרוח. גלידה טובה, עוגה, צ'יפס פריך וזהוב (רצוי בטיגון כפול ובתוספת רוטב איכותי..), פופ-קורן ועוד ועוד, כיד הדמיון והקלוריות הטובה עלינו. את המחיר נראה במחוג של המשקל שיחצה גבולות שממש לא רצינו להיות שם.

הקונץ הוא למצוא את המאכלים שגם יעשו טוב וגם לא יגבו מחיר מוגזם מהגוף והנפש גם יחד. הכירו כמה מהם.

1. שוקולד מריר
שוקולד עשוי קקאו, וקקאו נחשב כאחד ממזונות העל (super foods), בשל הערכים התזונתיים הרבים שבו. אגוז הקקאו מכיל כמות מטורפת של נוגדי חמצון, יותר מבתה ירוק, יין אדום ותותי ג'וגי (עוד מזון על). כמו כן, קקאו מכיל כמות גבוהה של מגנזיום, ברזל ואבץ – שלושה מינרלים בעלי תפקיד מרכזי בגוף האדם.

ולעניין מצב הרוח – אגוז הקקאו זכה בכינוי "נוגד דיכאון", בשל תכולה גבוהה של סרוטונין, דופאמין ופנילטילאמין – שלושה מוליכים עצביים (נוירוטרנסמיטורים בלעז) המשפיעים לטובה על המוח.

אז מה עושים? חפשו את סוג השוקולד המריר ביותר, עם אחוזי הקקאו הגבוהים ביותר. לא שוקולד חלב, רק מריר.

2. דבש
הממתיק האידיאלי ותחליף הסוכר הטוב ביותר. חייבים קצת מתיקות בחיים? כפית דבש תעשה את העבודה. עם כוס תה, על פרוסת לחם, אפילו ככה סתם נטו מהכלי. אבל – וזה אבל חשוב – צריך לחפש את הסוג הנכון. אל תסתפקו בדבש השגרתי שמוכרות רשתות השיווק, כי הוא מיוצר בחימום הרוב הערכים התזונתיים שבו אבדו בתהליך זה. במקום זאת, חפשו בחנויות אורגניות או טבע את הדבש הכהה והטוב. את ההבדל תרגישו מיד בטעם, ואז כבר לא תוכלו לחזור לאחור.

3. ביצים
ביצים הן מקור מעולה לאומגה 3, חומצת שומן זו מסייעת בייצור הסרוטנין בגופנו. שיעור נמוך של סרוטונין בגוף גורם לעייפות ומצב רוח ירוד. בנוסף, ביצים הם מקור טוב לוויטמין מקבוצת B וכמובן לחלבון, שני מרכיבים המוסיפים חיוניות ומרץ. כשקונים, חפשו את ביצי החופש, או האורגניות, או את הביצים המועשרות באומגה 3.

4. צדפות (מולים)
מולים הם מקור מעולה לוויטמין B 12, שבין היתר שומר על שכבת ממברנה העוטפת את תאי המוח. מולים מכילים יוד, סלניום ואבץ, מינרלים החיוניים לתפקוד תקין של בלוטת התריס, שהיא בעלת השפעה מכרעת על תפקוד הגוף בכלל ומצב הרוח בפרט.

5. עגבניות
המצב רוח לא משהו? קחו עגבנייה טובה ודברים יתחילו להסתדר. העגבנייה מכילה כמות יפה של ליקופן, פיגמנט המעניק לה את הצבע האדום ומספק הגנה למוח מפני דלקות.

6. אספרגוס
צמח האספרגוס מכיל כמות נאה של חומצת אמינו מסוג טריפטופן, החיונית לייצור הסרוטונין בגוף. עד כמה חשוב לכם הסרוטונין בגוף? ובכן, קראו בעיון את הכינוי לו זכה – הורמון השמחה. עכשיו לכו על אספרגוס!

7. בטטות סגולות
שווה לכתת את הרגליים לשוקי איכרים ייחודיים ולשים יד על סוג מעניין זה של בטטה, שהם בעצם הכלאה של תפוחי אדמה ומקורן באי היפני אוקי נאווה (ומכאן גם שמן האנגלי - Okinawan Purple (Sweet Potato. בטטות סגולות הן מקור מצוין לנוגדי חמצון וליוד, המעניקים למוח הגנה מפני מזהמים שונים ומשרים תחושה טובה ונינוחה.

על הדרך גם תכירו מאכל חדש, לא ממש נפוץ באזורנו, עם טעם מתוק וייחודי, המתאים למגוון רחב של תבשילים ומאכלים.

8. עדשים
מקור מצוין לחומצות אמינו ולחומצה פולית, המשמשות נוגדות דיכאון מן הטבע. כוס עדשים מבושלות מכילה 90% מהצריכה היומית של חומצה פולית.

9. יוגורט
הסידן שביוגורט עוזר ליכולת הריכוז, מפחית חרדה ועצבנות ומפחית דיכאון. השומן שביוגורט עוזר לסידן להיספג בצורה טובה ונכונה בגוף, ובכך מגביר את השפעתו של המינרל החיוני הזה.

10. מים
נראה מצחיק ומובן מאליו, אבל לפעמים מקור הצרות שלנו הוא חוסר בנוזלים. הגוף מרגיש מיובש ואחת התגובות הראשונות שלו הוא להעביר מסר עצבני לראש שהמצב לא טוב, ובכך משפיע על מצב הרוח. אז אם אתם חשים שהמצב לא משהו, אולי במקום לאכול משהו, נסו לשתות כוס אחת או שתיים של מים. וכדי למנוע "צניחה" מנטלית במהלך היום, הקפידו לשתות כראוי ולשמור על משטר נוזלים נכון.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה