לאכול נכון, לישון כמה שצריך, לעשות ספורט, לשתות מים. יש אלף ואחת דברים שאנחנו יכולים לעשות לטובת הבריאות שלנו. אבל לא תמיד אנחנו מצליחים לעמוד בכולם.

לפעמים אפשר להסתפק באלטרנטיבה, שהיא כמעט תמיד טובה כמו המקור, אבל הרבה יותר קלה ממנו.

לישון עם הדגים

ממש לא נורא אם אתם לא מצליחים להיפגש עם דגים לצהריים לפחות פעמיים בשבוע. זה לא שאתם מחמיצים כל-כך הרבה. בסך-הכל מדובר על כמות לא מבוטלת של חומצות שומן חיוניות, שיכולות להפחית את הסיכון למחלות לב, להפחית כאבי שרירים אחרי אימון, למנוע מכם את הרגעים העצובים של דיכאון, וכנראה שגם לשמור עליכם מפני אלצהיימר. באמת שום-דבר רציני. למרבה המזל, מישהו החליט לקחת את חומצת השומן אומגה 3 (שהיא זאת שאחראית למוניטין הטוב של הדגים) ולשים אותה בתוך כדור אחד קטן. אם אתם לא אוהבים דגים, או לא יוצא לכם לאכול דגים, תוסף תזונה נחשב טוב דיו.

(לא) חכם בשמש

אם לא קראתם עיתונים בזמן האחרון, ואתם לא מאלה שמשתמשים בקרם הגנה, את כל מה שאתם עושים כשאתם מתעוררים בבוקר (קפה, מים, ויטמינים) תחליפו בתה ירוק. במחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת רטגרס (Rutgers University) נמצא כי שתיה מרובה של תה ירוק יכולה לצמצם את הסיכון להתפתחות סרטן העור ב- 51%, אפילו אחרי חשיפה לקרניים אולטרא סגוליות. החוקרים מאמינים כי נוגדי החימצון שמכיל התה הירוק מצליחים למנוע את התפתחות סרטן העור, כי הם מנטרלים את הרדיקלים החופשיים שגורמים נזק לתאי העור.

צועדים במקום

מה שלא הולך בכוח, הולך במוח. אם התזונה שלכם וסיבים תזונתיים לא חברים כל-כך טובים, אתם יכולים להחליף אותם בפעילות גופנית. פעילות אירובית, במיוחד ריצה, אמנם שורפת קלוריות ומגבירה את סיבולת לב-ריאה, אבל היא גם מונעת ממזון להישאר בגוף למשך יותר מדי זמן. ככל שלארוחת הצהריים יש פחות זמן לשוטט במעיים שלכם, ככה יש לה פחות סיכוי לעשות בלגאן, כולל להפוך למשהו סרטני. נסו לרוץ במשך 20 דקות ביום. ממילא אתם עושים את זה בשביל הלב, לא?

התפוח הגדול

אם אתם לא מקפידים על הוראות הרופא, ולא משתמשים בחוט דנטלי כל ערב לפני השינה, תאכלו תפוח. מספר מזונות נחשבים כמועילים לחניכיים, אבל תפוחים עוקפים את כולם בסיבוב ומובילים את הרשימה בגדול. למברשת השיניים של הטבע, כמו שהרבה רופאים קוראים להם, יש סוכר ופחמימות כמו לכל הפירות, אבל מעט באופן יחסי. היתרון הגדול שלהם הוא הטקסטורה שמעודדת את ייצור הרוק בפה, ששוטף החוצה את כל מה שלא צריך להיות שם. כמובן שאנחנו מתכוונים לפרי שלם, ולא למיץ.

 

חמסה חמסה

אם אין לחם, תאכלו עוגות. ואם אתם לא אוכלים פירות וירקות בחמישה צבעים כל יום, לפחות תשתו אותם. מיצי פירות או ירקות (טבעיים בלבד כמובן) יעשו את העבודה. בבוקר, תפוזים או אשכוליות אדומות. בצהריים, מיץ ירקות. זאת פחות או יותר המקבילה לחמש מנות של ירקות ופירות ביום. גם אם שתיתם קצת יותר, יש לכם אקסטרה הגנה מפני סוגים שונים של מחלות.

מחט בערימת שפעת

אם אתם לא מאמינים בחיסון נגד שפעת, תשמרו על עצמכם בדרך הישנה והטובה. מים וסבון. לפי מחקר שנערך לאחרונה במרכז לחקר הבריאות (Health Research Center) בארצות-הברית, המשתתפים שנטלו ידיים לפחות חמש פעמים ביום, נמצאו בשכיחות נמוכה ב- 50% לחלות במחלות חורף שונות, במיוחד במחלות דרכי הנשימה, כמו זיהומים שנגרמו על ידי וירוס השפעת. אפשר להתווכח אם חיסון הוא המניעה הטובה ביותר, אבל נטילת ידיים היא אלטרנטיבה לא פחות טובה. סבון רגיל יעשה את העבודה. ומצטערים, כל החלופות לשטיפת ידיים (כמו ג'ל) לא מאוד יעילות נגד וירוסים.

הלילה לא
אם גם הלילה לא השלמתם את שנת היופי שלכם, תעשו לעצמכם טובה גדולה ותוותרו על קפה שחור גדול עם חמש כפיות סוכר, ותלכו על תוסף תזונה שנקרא קו-אנזים Q10, אנזים שמגביר את הערנות המנטאלית ואת הריכוז. במחקר שנערך באחד מבתי החולים בניו-יורק, 25 הנבדקים שלא עצמו עין כל הלילה, ביצעו ללא דופי שורה של מטלות שדרשו מהירות ודיוק, בזכות 20 מ"ג של התוסף הזה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה