למרות כל מה שניסינו ועדיין ממשיכים לנסות, כנראה ששני דברים עומדים בבסיס של ירידה במשקל, תזונה ופעילות גופנית. באמצע יש כל מיני דברים שאנחנו רק חושבים שהם נכונים, אבל מסתבר שהם לא ממש. בקיצור, נגמרו התירוצים. הגיע הזמן לחזור לכושר.

אנחנו מזמינים אתכם לזוז

הרבה אנשים חושבים שאין בכלל טעם להתחיל עם פעילות גופנית, כי עם הפעילות, בא גם התיאבון. לפי מחקר שנערך באוניברסיטת אברדין (Aberdeen) כדאי לכם לחדש את המנוי לחדר כושר, וכדאי שזה יקרה עכשיו. עבור רוב האנשים פעילות גופנית מבוקרת ואפילו אינטנסיבית, לא גורמת בצורה אוטומטית לעלייה בתחושת הרעב.

בניגוד למה שאמרה לנו ההיא מהסדרה תהילה, לא חייבים להזיע בשביל לראות תוצאות. לפי מחקר שנערך באוניברסיטת ביילור (Baylor) בטקסס, אפשר לשרוף כמות לא מבוטלת של קלוריות בלי להיראות כאילו הרגע יצאתם מהמקלחת. שעה של עבודה בגינה, לדוגמא, תביא למאזן שלילי של 330 קלוריות, בעוד שהליכה מהירה שורפת כ- 280 קלוריות לשעה. אמונה רווחת נוספת היא שההזעה גורמת לאקנה. זה נשמע כמו עוד אמונה תפלה, אבל למען האמת זה התחיל ממחקר שהוכיח את הקשר הזה לפני 30 שנה בערך. לאחרונה, חוקרים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת סטנפורד ((Stanfordהוכיחו שכל קשר בין פעילות גופנית ואקנה, הוא מקרי לחלוטין.

אם בכל זאת אתם בעניין של להזיע, אתם יכולים להתחיל לרוץ בשקט. בניגוד למה שחשבנו, ריצה אינה פוגעת בברכיים. מחקר שנערך באוניברסיטת סטנפורד (Stanford) עקב במשך 14 שנים, אחרי קבוצה של 800 אנשים שריצה היא חלק מסדר היום שלהם. השכיחות של כאבי ברכיים, שרירים או שלד בקרב אותם אנשים, היתה נמוכה ב- 25%.

לאלה שמשתמשים בתירוץ שפעילות אירובית מאמצת את הלב בצורה מסוכנת, תמצאו משהו אחר להיאחז בו. כדאי שזה יהיה משקולות. מוות פתאומי כתוצאה מאירוע לב במהלך אימון או לאחריו, הוא נדיר. לפי מחקרים, לא לעשות כלום זה הרבה יותר מסוכן. גברים שעוסקים בפעילות גופנית מאומצת במשך כשעתיים בשבוע, נמצאו בסיכון נמוך ב- 40% ללקות בבעיות לב. גם הרמת משקולות יכולה לעזור להפחתה במשקל. אימון דו או תלת שבועי לא יוביל לניפוח השרירים. רק אימוני כוח אינטנסיביים מאוד, בשילוב עם רקע גנטי מסוים, יכולים לבנות שרירים מאוד גדולים.

אוכל שתיה גבר אשה

אנחנו יודעים לא מהיום שכדי להפחית במשקל לא צריך לצום. להיפך, דיאטות בזק, כמו כל דיאטה אופנתית אחרת שמציעה לאכול או להימנע מסוג מסוים של מזון, פשוט לא עובדות. זה סותר את כל מה שאנחנו יודעים על תזונה מאוזנת ונכונה. אמנם תראו את התוצאות די מהר, אבל, ירידה מהירה במשקל מיוחסת בעיקר לירידה בנפח המים בגוף, ולא לנפח השומן. לפי מחקר שנערך באוניברסיטת קליפורניה (California) כשאנחנו לא אוכלים, קצב חילוף החומרים יורד, הגוף מתחיל להיאחז בכל קלוריה כאילו היא הקלוריה האחרונה ובסופו של דבר, מאחסן אותה כשומן. אם עוד לא השתכנעתם, מחקר אחר מצא שדיאטות שכוללות פחות מ- 800 קלוריות ליום, עלולות לגרום לשינויים בקצב הלב.

אז הסכמנו על זה שאנחנו אוכלים, השאלה היא מה? הכל, רק בצורה מסודרת ומאוזנת. אפילו ארוחת בוקר. לפי מחקר שנערך באוניברסיטת ווגנינגן (Wageningen) בהולנד, אנשים שדילגו על ארוחת בוקר, נמצאו בשיעור גבוה פי 2.2% להיות בעלי משקל עודף. מחקר שנערך בבית הספר לרפואה בהארוורד (Harvard), מצא כי אנשים שהקפידו לאכול ארוחת בוקר, הצליחו להפחית ברבע את הסיכון להעלות במשקל. אפילו אכילה לילית לא תגרום לכם להעלות במשקל, בתנאי כמובן שהיא מאוזנת. לפי מחקר שנערך באוניברסיטת אורגון (Oregon) לא משנה באיזה שעה אוכלים, אם אוכלים יותר מדי, הגוף יאחסן את העודפים כשומן.

פחמימות ושומנים הם בדרך כלל השעיר לעזאזל שלנו. אבל, זה המקום להזכיר שמזונות עשירים בפחמימות (עמילן) כמו לחם, אורז ופסטה, הם מזונות דלים גם בשומן וגם בקלוריות. הם הופכים למשמינים, רק כשאוכלים מהם יותר מדי או כאשר מטביעים אותם ברטבים שמנים או גבינות שמנות.

מצד שני, זה לא אומר שצריך לאכול רק מזון שמכיל 0% שומן או מזון דל שומן. מזונות רבים, שמוגדרים כנטולי או דלי שומן, מכילים אותה כמות קלוריות, בחלק מהמקרים אפילו יותר. נשמע לא הגיוני, אבל כדי לשפר את הטעם והטקסטורה, מוסיפים למזונות כאלה הרבה סוכר ורכיבים אחרים עתירים בקלוריות.

לא כל השומנים הם טובים, אבל אגוזים למשל, יכולים להיות מקור טוב לחלבון, סיבים ומינרלים, ולא על חשבון הדיאטה שלכם. לפי מחקר שנערך בארה"ב, אכילה של 20 עד 56 גרם אגוזים בכל יום, אמנם הוסיפה בממוצע 133 קלוריות לצריכה היומית, אבל לא באה לידי ביטוי בעליה במשקל.

אל תבנו על סלרי, לימון או מזונות אחרים שיעשו את העבודה במקומכם. אין מזון שיכול לשרוף שומן. מזונות מסוימים שמכילים קפאין יכולים להאיץ את חילוף החומרים בגוף, אבל הם לא מובילים לירידה במשקל.

מה שכן נכון, זה שגברים מפחיתים במשקל מהר יותר מנשים. במחקר שנערך באוניברסיטת פרינסטון (Princeton) במשך 16 חודשים, נבדק הקשר בין פעילות גופנית והפחתה במשקל, בקרב גברים ונשים שהשתתפו בכמות זהה של פעילות גופנית. הגברים הפחיתו בממוצע 5.2 ק"ג, בעוד שנשים לא הצליחו להפחית במשקל. החוקרים מניחים כי הגורמים להפחתה במשקל הם אבולוציוניים. הטבע דואג לשמור על מסת השומן בגוף האשה, כדי שתוכל ללדת תינוקות בריאים, ואחר כך גם לטפל בהם.

לכל ההמלצות האלה תוסיפו לפחות 8 כוסות מים ביום. לפי מחקר שנערך באוניברסיטת מינסוטה (Minnesota) לא רק שמים מדכאים תיאבון, כי הם גורמים לנו להרגיש מלאים, הם באמת יכולים לעזור להפחית במשקל. אם לא שותים מספיק, הגוף מבין שהוא בסיכון ומנסה להציל כל טיפת מים. ללא מים הכליות לא יכולות לעשות את העבודה שלהן כראוי, והכבד חייב להתגייס לעזרה. אבל הכבד לא יכול לשרוף שומן באותה כמות, כך שחלק מהשומן שבדרך כלל מנוצל כמקור כאנרגיה, מאוחסן במקום זה בגוף.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה