מתכוננים לאכול תפוח בדבש?. דיאטת תפוחים לא אומרת לכם להשאיר את הדבש בצד, אבל לאכול תפוח לא רק בחג, אלא לפני כל ארוחה.

דיאטת תפוחים. מותר לחתוך, אסור לקלף.

איך הכל התחיל?

כולם אומרים תפוח אחד ביום, ותמי פלין (Tammy Flynn) אומרת שלושה. פלין היא פריקית של לייף-סטייל. היא תזונאית, מאמנת כושר, מנחת קבוצות ומדריכה אנשים פרטיים איך לחיות יותר נכון, איך לאכול יותר בריא ואיך שניהם משתלבים לירידה הדרגתית ובריאה במשקל.

את הדיאטה הזאת אנחנו חייבים לה, או יותר נכון, לאחת מהמטופלות שלה, שפלין ניסתה לעזור לה לשלב יותר פירות בתזונה. באחת  הפעמים שאותה מטופלת הגיעה לשקילה, היא אמרה שהיא מרגישה קצת אחרת. קצת יותר טוב ואיזשהו שינוי בגוף. כשפלין בדקה את זה מקרוב, היא הבינה שהשינויים האלה שהמטופלת דיברה עליהם, הם בעצם ירידה במשקל של 376 מטופלים. וכך נולדה לה דיאטת התפוחים.

מים וסיבים תזונתיים

אם אתם מחפשים תוכנית פשוטה לירידה במשקל שלא דורשת הרבה תכנון, בלי להסתבך עם לספור קלוריות ונקודות, דיאטת תפוחים היא התשובה.

אבל לפני שנסביר איך עושים את זה, נסביר איך זה עובד. הסיבה העיקרית שבזכותה דיאטת תפוחים עובדת, קשורה לתכולת המים הגבוהה בתפוחים. מזונות עם תכולת מים גבוהה בדרך כלל מגיעים עם מעט קלוריות, אבל הם מאוד משביעים. לדוגמא, לא בטוח שחטיף בשווי 300 קלוריות ישביע אותנו, אבל תפוחים בשווי 300 קלוריות משביעים מאוד.

הסיבה השניה בזכותה דיאטת תפוחים עובדת, היא כמות הסיבים התזונתיים בתפוח. תכולת סיבים תזונתיים גבוהה היא חלק מירידה איטית והדרגתית במשקל. הבעיה היא שממוצע הסיבים התזונתיים שלנו ביום עומד על 12 גרם, וההמלצה הרשמית היא כפול מזה. יש אפילו כאלה שממליצים על בין 35 ל- 50 גרם סיבים תזונתיים ביום. בתפוח אחד בינוני יש 5 גרם של סיבים תזונתיים. מסיסים ולא מסיסים. הרעיון הוא שהסיבים התזונתיים תורמים לתחושת שובע, והמתיקות מרגיעה את החשק למזונות אסורים.

איך עושים את זה?

מאז שדיאטת התפוחים נולדה, היא הפכה לתוכנית פופולארית לירידה במשקל.

יש לה כמה גרסאות, אבל התפריט של הגרסא המקורית הוא יחסית מוכר: 4-5 ארוחות ביום, שמבוססות על מזונות בריאים ודלי שומן. צריכה יחסית נמוכה של פחמימות, עם דגש על פחמימות עם אינדקס גליקמי גבוה. בלי סוכר ובלי שומן רווי. אבל עם חלבון רזה בכל ארוחה, כי מחקרים מראים שחלבון משביע ומפחית את התיאבון ותורם לירידה במשקל.

מעבר לכך שתזונה כזאת מסייעת לירידה במשקל, היא מאפשרת לגוף לשמור על רקמת השריר ולהיפטר משכבות לא רצויות של שומן.

לא צריכים להפסיק לאכול מזונות שאוהבים. צריך פשוט לאכול תפוח לפני כל ארוחה שלוש פעמים ביום. לא יותר. כאשר כמות הנוזלים והסיבים התזונתיים בתזונה עולות, הירידה במשקל מגיעה כמעט באופן טבעי. מעבר לכך מומלץ לשתות הרבה מים ותה ירוק, ולשים לב לחלק שקפה ומשקאות דיאטטיים תופסים בתזונה שלנו.

בסך הכל, דיאטת תפוחים בנויה על שלושה תפוחים ושני כללים. הראשון- לאכול תפוח לפני כל ארוחה. השני- לא לשכוח את הכלל הראשון.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה