לילה בלי שינה פה ושם, או יום שכבר עומד להסתיים בלי שבכלל הספקנו להתעורר זה נורמאלי. יש לזה מחיר, אבל זה נורמאלי. אבל אם אנחנו מרגישים כמו סמרטוט כל יום, כל היום, ובלי שיש לזה סיבה מספיק טובה, הגיע הזמן לבדוק מה זה בדיוק שמדביק אותנו למיטה.

על הדברים הקטנים, שעושים את ההבדל הגדול.

תזונה

כדי לשמור על מידת ערנות, אנחנו צריכים לסגל שני הרגלים. הראשון, הוא לאכול מספיק לפי מה שהגיל, המשקל ומידת הפעילות הגופנית שלנו מכתיבים. אם אנחנו לא אוכלים מספיק, אנחנו אולי נפחית במשקל, אבל מה שבטוח, אנחנו נרגיש עייפים, כי אם אנחנו לא אוכלים מספיק, הגוף מוריד את קצב חילוף החומרים ואת רמת האנרגיה. ההרגל השני הוא, לא לחכות יותר מדי זמן בין ארוחות, כי כשהמרווחים גדולים מדי, הגוף מתחיל לאחסן את כל הקלוריות כשומן ולהתקמצן על אנרגיה.

סוכר

נכון, סוכר מספק לנו אנרגיה זמינה ומיידית. אבל, אחרי העלייה מגיעה הירידה, והכי גרוע הוא שאנחנו רוצים עוד. כדי לא ליפול למלכודת הסוכר, צריך פשוט לקצץ בסוכר. ודרך אחת לעשות היא תזונה שמורכבת ממזונות נכונים. דגנים מחיטה מלאה, פירות טריים, צימוקים, או יוגורט לא ממותק. אבל אפילו הכוונות הכי טובות, בורחות מהחלון כשאנחנו לא מוכנים. לכן, אם הערנות שלכם ידעה ימים יפים יותר, כדאי להחזיק בהישג יד חטיפים בריאים. עדיף כאלה עם חלבון, כדי להשאיר את רמות הסוכר בדם יציבות למשך כמה שעות, או כאלה עם פחמימות מורכבות, כדי לתת לנו זריקת מרץ.

קפאין

אנחנו אולי חושבים שאנחנו לא מצליחים להתעורר או לשרוד את השעות הקשות במשרד בלעדיו, אבל יותר ויותר מחקרים מראים שזה הכל בראש שלנו, או לפחות הרוב. אחד הדברים היותר גרועים שאנחנו יכולים לעשות, הוא להחליף את שעות השינה שלנו בכוס קפה. ההמלצה הכי טובה היא כיבוי אורות. המלצה לא פחות טובה, היא להתחיל לשים לב לצריכת הקפה, תה, קולה או שוקולד.

פעילות גופנית

כשזה מגיע לכושר יש שני תסריטים שיכולים להפיל אותנו שדודים מעייפות. בתסריט הראשון, אנחנו לא עושים כלום. פעילות גופנית ממריצה אותנו גם ברמה הפיסית וגם ברמה הרגשית, בזכות האנדורפינים. כשאנחנו לא עושים כלום, המצב הטבעי שלנו הוא חוסר מרץ וישנוני. בתסריט השני, אנחנו עושים יותר מדי פעילות גופנית, שגם זה לא טוב. זה מרוקן את מאגרי האנרגיה הרזרביים, פוגע בשרירים, מחליש אותנו ואת המערכת החיסונית ובסופו של דבר, הופך אותנו להרבה יותר פגיעים למחלות.

מים

תגידו מה שתגידו, רובנו לא שותים מספיק מים. אנחנו צריכים מים כדי לשטוף את הרעלים מהגוף, לשמור על מבנה הרקמות והתאים, וגם כדי לשמור על רמת אנרגיה גבוהה. מים הם המשקה המושלם לעבודה הזאת, ואפשר להחליף אותם מדי פעם במיצי פירות טבעיים. הם לא בהכרח דלי קלוריות, אבל הם מכילים הרבה רכיבים חשובים אחרים.

מתח

אנחנו יכולים להיות משוכנעים שמשהו לא בסדר איתנו, שאנחנו חולים במחלה סופנית או שחסר לנו איזה ויטמין. אבל הסיבה לעייפות פיסית היא הרבה פעמים עייפות נפשית. דאגות ומתח, בעבודה או במשפחה, יכולים די מהר לחסל את מאגרי האנרגיה שלנו והם בטח לא עושים טוב לשינה הלילה. אחת הדרכים הטובות להתמודד עם מתח, היא מדיטציה. אתם יודעים, כזאת עם נשימות עמוקות ואיטיות.

גישה

גישה שלילית שואבת אנרגיה. מקורות יודעי דבר אומרים שאם רק נשנה את הגישה, רמת האנרגיה והחיוניות שלנו היא הדבר הראשון שישתנה ביחד איתה. אחר כך גם יגיעו ההרגשה הטובה, ההזדמנויות, האנשים, החלומות.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה