Write a comment
מרגיע, מחטא, מחזק, מרפא, מחמם, מאלחש, מכייח, משתן, אנטי-ויראלי, אנטי-פטרייתי, נוגד-דיכאון, נוגד כאבים, נוגד התכווצויות, וגם מריח טוב.

שמן לבנדר הוא אחד השמנים הרב-גוניים, ובאופן לא מפתיע גם אחד האהובים.

סגול כהה
הרומאים לקחו אותו מהאנגלים. האנגלים לקחו אותו מהאיטלקים. אבל הסיבה האמיתית שהעולם כולו מכיר את שמן הלבנדר, הוא הכימאי הצרפתי גטפוס (Rene Maurice Gattefosse ), האבא של לא מעט שמנים אתריים.

בלטינית, המשמעות של השם שלו היא להתרחץ (Lavare ). ובאמת לפני שגילו את התכונות התרפויטיות שלו, הרומאים היו מתקלחים איתו, במצרים היו מתבשמים איתו וגם בתרבויות אחרות הוא הפך די מהר לחביב הקהל.

הלבנדר הוא שיח ירוק-עד, בגובה מטר וקצת, עם עלים צרים ופרחים סגולים. מינים שונים שלו גדלים ברחבי העולם (וגם אצלנו באזור הים-התיכון), אבל הייצור העיקרי שלו הוא בצרפת. את התמציות מכינים על-ידי הרתחה וזיקוק של הפרחים.

טוב שמן משמן טוב
בגלל שתמציות הלבנדר מופקות מהפרחים, השמן האתרי שנוצר בעל עוצמה רבה שמשפיעה על מערכות רבות בגוף. לבנדר הוא שמן פופולארי בפני עצמו, אבל הוא יכול בקלות להשתלב בתערובות שמנים אחרים.

רק לריח לבדו יש השפעה מרגיעה על כולם. מהקטנים (שמנסים לגנוב עד כמה דקות של סיפור לפני השינה) ועד לחכמי השבט (שהמערכת החיסונית שלהם נחלשת). כמות קטנה של לבנדר תעשה את העבודה. וכשאנחנו אומרים כמות קטנה, אנחנו מתכוונים לשאיפה מהבקבוק, או למספר טיפות על פרק כף היד. ליותר מזה עשויה להיות השפעה מעוררת עבור חלק מהאנשים.

ההשפעה העיקרית של לבנדר היא מרגיעה ומרעננת. אבל השמן משפיע בצורה עמוקה יותר כמעט על הגוף.

שינה
בגלל ששמן הלבנדר נחשב למרגיע, היכולת שלו לשפר שינה היא אולי המשימה הכי פשוטה שלו.
לכל מי שסובל מקשיים לעצום את העיניים בלילה, או לפקוח אותן בבוקר, שמן לבנדר יכול להיות תרופה ביתית יעילה במיוחד. טיפה או שתיים, מעל או מתחת לכרית, ותתחילו לספור כבשים.

עור
שמן לבנדר הוא אחד השמנים הבודדים שאפשר להשתמש בהם ישירות על גבי העור, כמו שהוא, לא מדולל. הוא מחטא, מסייע להתחדשות רקמות, אנטי-דלקתי, משרה הקלה מיידית על כאבים ומזרז את תהליך ההחלמה של חתכים, פצעים, עקיצות וכוויות, בתנאי שהפצעים אינם פתוחים. בגלל האיכויות שלו, בשמן לבנדר משתמשים גם לטיפול בבעיות עור מורכבות יותר, כמו אקנה, פסוריאזיס, אקזמה ואפילו בתעשיית הקוסמטיקה לשיפור מראה העור וטיפול בקמטים.

כאבים
שמן לבנדר הוא שמן פופולארי מאוד לעיסויים גם מהסיבה הפשוטה שהוא תרופה מצוינת לסוגים שונים של כאב ומשרה הקלה כמעט מיידית. משרירים כואבים ותפוסים (במיוחד אצל ספורטאים) ועד לכאבים כרוניים, כמו מיגרנות וכאבי-ראש, דלקת מפרקים, ראומטיזם.

דרכי השתן
אחד מהדברים ששמן לבנדר יודע לעשות הכי טוב הוא להיפטר מנוזלים מיותרים בגוף. לכן הוא מתאים גם לטיפול בדרכי השתן, או בשלפוחית השתן. השמן גם עוזר להחזיר את האיזון ההורמונאלי ולכן יכול לעזור גם בטיפול בציסטות והרגעת כאבים והתכווצויות.

דרכי הנשימה
אחד השימושים הנפוצים ביותר בשמן לבנדר הוא לטיפול בבעיות של מערכת הנשימה. במכשיר אדים, או במריחה על איזור הצוואר והחזה, שמן לבנדר יכול להרגיע דלקת גרון, שפעת אימתנית, שיעול טורדני, ואפילו התקף אסטמה, דלקת סינוסים וברונכיטיס. שימוש קבוע בשמן לבנדר מחזק את המערכת החיסונית ומגביר את זרימת הדם ולכן יכול למנוע הישנות של מחלות חורף כמו שפעת והתקררות.

מערכת העיכול
שמן לבנדר מגביר את התנועה במעיים ולכן יעיל גם עבור בעיות שונות של מערכת העיכול. הוא מעורר את הייצור של מיצי מרה ומיצי קיבה ולכן יכול להיות יעיל בהקלה על גזים, בחילות, הקאות, כאבי-בטן ועצירות.

נפש
למרות כל ההשפעות החשובות שלו על הגוף, המומחיות האמיתית של לבנדר היא הנפש. לשמן האתרי יש השפעה מרגיעה על מערכת העצבים. מה שאומר שלסטרס, מתח, דיכאון וחרדה יש סיבה טובה לדאוג.

תעודת זהות:
שם בוטני: Lavendula Angustifolia
ידוע בציבור: אזוביון
צורת שימוש: בעיסוי, באמבטיה, במכשיר אדים, על הכרית, או נקודתית על העור
הוראות הפעלה: למרות ששמן לבנדר נחשב לאחד השמנים הבטוחים, הוא לא מומלץ לשימוש לנשים בהריון, או לנשים מיניקות, ובכל מקרה מיועד לשימוש חיצוני בלבד.

baner lavender1
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.