הלילות מתקצרים, הטמפרטורות יורדות ולא בעוד הרבה זמן יגיעו גם הברקים והרעמים והימים הגשומים. אם היינו יכולים, היינו מתחבאים מתחת לפוך ויוצאים משם עם החצב הראשון. אבל בגלל שאנחנו לא ממש יכולים לעשות את זה, הברירה היחידה שיש לנו היא להתכונן מראש.

אוכל, שתיה (וגם גבר, אשה) וכל שאר הדברים שצריך כדי לעבור את החורף בשלום.

אכיניצאה

כל מה שהצמח הצפון אמריקאי הזה צריך הם חמישה ימים. בתמורה, הוא יחזק לכם את המערכת החיסונית, יקצר את משך המחלה ויאיץ את תהליך ההחלמה גם מהצטננות קלה וגם משפעת. הוא טוב יותר עם ויטמין C, ואפשר להתחיל לקחת אותו גם אם נראה שכבר מאוחר מדי. כשמתחילים להרגיש טוב חשוב לא להפסיק, אלא רק להוריד במינון.

ויטמין C

צפוי, אנחנו יודעים, אבל יש סיבה לזה שממליצים לקחת ויטמין C והיא די פשוטה, הגוף לא יכול לייצר אותו בעצמו. הדרך היחידה היא לאכול ולשתות לימונים, תפוזים או כל פרי הדר אחר. ויטמין C ממלא מספר תפקידים בגוף. אחד מהם  הוא להפחית את הסיכון להתקררות והשני הוא לקצר את משך זמן המחלה.

שום

ילד הפלא של התרופות הטבעיות, הפניצילין של הטבע. לא מהיום אנחנו יודעים שלשום יש תכונות רפואיות, רובן אגב הוכחו במחקרים, והכל בזכות האליצין (Alicin), החומר הפעיל בשום שמשתחרר כאשר כותשים אותו. הוא מפחית בחצי את הסיכון לשפעת ומתאים לטיפול בכל מחלות דרכי הנשימה וגם בדלקות אוזניים, הוא חכם במיוחד על סטרפטוקוקים, מחזק את המערכת החיסונית, נוגד חימצון, מכייח, מעודד הפרשת נוזלים ואנטי בקטריאלי.  

ג'ינג'ר
הצמח ההודי המחמם הזה הוא אנטי בקטריאלי ואנטי ויראלי. הוא מחזק את המערכת החיסונית, עוזר להתקררות, שיעול, והצטננות. הוא מעט חריף ואפשר להשתמש בו טרי או מיובש. תה עם ג'ינג'ר, לימון ודבש זה בכלל שילוב מנצח.

אבץ

אבץ הוא מינרל מתווך של למעלה ממאה אנזימים שונים בגוף, אבל הוא בעיקר חיוני לתמיכה במערכת החיסונית. הוא שומר עלינו מפני מחלות ועוזר לנו להחלים. הוא נמצא בעיקר בבשר אדום, עוף, מוצרי חלב, שעועית, דגנים מלאים, אגוזים וזרעים.

אגוזים

אם קשה לכם לראות את האור בקצה המנהרה שקוראים לה חורף, אגוזים יכולים להיות הפתרון. הם עשירים בחלבונים שמחזקים את המערכת החיסונית, וגם ובוויטמינים מקבוצת B ואומגה 3, שניהם חשובים לשמירה על מצב רוח טוב.

אבוקדו
תוספת מצוינת לתזונת חורף. הוא עשיר בסיבים תזונתיים, אשלגן וטריפטופן, שהופכת בגוף לסרוטונין, שזה אומר מצב רוח טוב ותחושה כללית טובה. בגלל שהוא מכיל חומצות אמינו רבות, הוא חשוב בכל תהליך החלמה ממחלה.

אלכוהול

מה יותר חורפי מכוס יין אדום או כוסית וויסקי? אבל דווקא כאן חשוב שנדע מתי לעצור. קל להגיד, קשה לעשות, אבל הנה כמה סיבות שיעזרו לנו. עודף אלכוהול מדכא את המערכת החיסונית ואותנו ומגביר סימפטומים של דיכאון וחרדה (לא משהו שאנו רוצים במהלך חודשי החורף), הוא פוגע בזיכרון לטווח הקצר והארוך, יש בו הרבה יותר קלוריות והוא הרבה יותר ממכר ממה שאנחנו חושבים, הוא מייבש את העור, מעודד את ייצור האסטרוגן אצל גברים ולכן גורם לגדילה ברקמת השד (Gynaecomastia), אצל נשים נמצא שהוא גורם לסרטן השד, ובאופן כללי הוא גורם הסיכון השני במעלה לסרטן הפה והגרון.

הפרעה עונתית אפקטיבית
כשהיינו קטנים, חיכינו ליורה עם המגפיים בחוץ. אבל עכשיו כשאנחנו גדולים, שלוליות זה הדבר האחרון שיש לנו בראש. החסך בקרני שמש גורם לנו לירידה בייצור של סרוטונין, לעייפות, לתיאבון מוגבר לכאבים פיסיים, או בקיצור לדיכאון חורף. זה מצב שכיח (פחות בארץ) והוא עובר. עד שזה יקרה, כדאי לנו לנסות לתפוס כל קרן שמש, או לחילופין לנסוע לחופשה בצד השני של הכדור.

פעילות גופנית

שמירה על שגרה של פעילות גופנית (או אפילו יצירת שגרה כזאת) מעודדת את חילוף החומרים, מחזקת את המערכת החיסונית, משפרת את התפקוד הכללי ונלחמת בדיכאון חורף וסטרס, בגלל שהיא מעודדת שחרור אנדורפינים. היחידים שמקבלים פטור הם כאלה שנמצאים במתח לאורך זמן, שמחליש את פעילות המערכת החיסונית. למי שלא ידע, גם סקס נחשב לפעילות גופנית. מחקר שנערך באוניברסיטת וורוויק (Warwick) מצא שמה שגורם לאנשים להיות באמת מאושרים, הם יחסי מין ולא כסף. אולי זה בגלל שהם מחזקים את המערכת החיסונית. אולי זה בגלל שהם מפחיתים דיכאון וסטרס.  

 baner erka

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה