כולנו אוהבים לטוס לחופשה מפנקת בחו"ל, אבל דווקא על חווית הטיסה עצמה רבים כנראה היו בוחרים לוותר אם הייתה להם אפשרות. כדי לשפר את החוויה המורכבת הזאת, הנה כל המאכלים והמשקאות שעדיף לשמור מהם מרחק במהלך הטיסה

גם בקיץ הקרוב ישראלים רבים ינצלו את חופשת הקיץ של הילדים כתירוץ לצאת לחופשה מפנקת בעצמם עם כל המשפחה. למי שיכול להרשות זאת לעצמו, חופשה בחו"ל היא אחד הכלים היעילים ביותר לשיפור בריאות הגוף והנפש, בייחוד למי שסובל מלחץ מתמשך בעבודה. ה"ברייק" הזה מהחיים עוזר להוריד לחץ דם, להילחם בנזקים ההרסניים של הסטרס ואפילו להתגבר על כאבים כרוניים.

אולם הטיסה עצמה עלולה דווקא לעשות את ההיפך הגמור ובמקרים מסוימים לפגוע בבריאות שלכם. תחושות כמו כאבי בטן, גזים, כאבי ראש, שרירים תפוסים, בחילה והקאות אמנם לא גורמות נזק ארוך טווח, אך הן בהחלט לא נעימות ועלולות לשבש לגמרי את ההתחלה או הסיום של החופשה שלכם. כדי לעזור לכם לצאת לחופשה ברגל ימין הכנו בשבילכם רשימה של כל המאכלים שעדיף להתרחק מהם על המטוס:

1. קפה

רובנו לא ממש מצליחים לתפקד בלי כוס קפה פעם בכמה שעות. על אף שהקפה מכיל נוגדי חמצון וחומרים אחרים שמשפרים את הבריאות שלנו, זה אולי לא הדבר שאתם רוצים לשתות ממש לפני הטיסה או במהלכה. במחקר שפורסם ב-2017 בכתב העת Frontiers in Nutrition נמצא כי 6 מיליגרמים של קפאין בלבד יכולים לגרום לתסמינים של כאבי ראש, התכווצויות שרירים והפרעות בתפקוד מערכת העיכול. כל התסמינים האלו נוטים להתעצם בטיסה ולהוביל לחוויה כוללת שאינה נעימה בכלל.

2. שוקולד מריר

מבין כל הדברים שאפשר לנשנש, השוקולד המריר הוא בהחלט אחת הבחירות הבריאות ביותר. הוא משפר את בריאות הלב וכלי הדם וגם ידוע כגורם שמפחית חרדה בטווח הארוך. עם זאת, בשוקולד מריר ממוצע יש כ-70 מ"ג של קפאין – כמות הדומה לזו שבכוס נס קפה. לכן אכילת שוקולד מריר במצב מועד לפורענות כמו טיסה, עלולה לגרום לכל התסמינים שעולים משתיית כוס קפה.

3. נקניק סלמי

מחקר שפורסם בכתב העת American Journal of Clinical Nutrition מצא שנקניק סלמי הוא מאכל שעלול לעורר תגובות אלרגיות פתאומיות הכוללות נזלת, כאבי גרון וגירוי בעיניים. מחקרים נוספים הראו כי בטיסות אנחנו נוטים לסבול יותר מתסמינים כאלו ולכן עדיף לשמור מרחק ממאכלים שעלולים להגביר את הגירוי עוד יותר ולהפוך את הטיסה שלכם לסיוט טורדני שרק תחכו שיסתיים.

4. מים מהברז של המטוס

החרימו לכם את בקבוק המים בבידוק הביטחוני? לדיילות לוקח המון זמן להגיש לכם בקבוק מים? מה שלא תעשו, עדיף להימנע בכל מחיר משתייה ממי הברז שבמטוס. החוק הבינלאומי מחייב את חברות התעופה לבחון את המים שלהם להימצאות חיידקים פעם בחמש שנים בלבד, מה שמשאיר חלון זמן ארוך בצורה מבהילה להתפתחות זיהומים מסוכנים בתוכם. במחקר מבהיל שנערך ב-2015 ופורסם בכתב העת Environmental Research and Public Health, בשניים מתוך שלושה מטוסים שנבדקו נמצאו חיידקים מסוכנים במים. לכן, עשו לעצמכם טובה והתחילו את החופשה ללא איום חמור כזה על הבריאות שלכם.

5. אלכוהול

ייתכן שהרומן המוזר בין ישיבה במטוס לבין משקאות אלכוהוליים נוצר בגלל הפחד של האנשים מהטיסה ואולי מתוך הרצון להעביר את השעות המתות האלו בצורה נעימה יותר. עם זאת, דווקא הטיפה המרה עלולה במקרים רבים להפוך את הטיסה שלהם לסיוט – אפילו בלי שתהיו מודעים לכך. ישיבה במקום צפוף ודחוס כמו מטוס במשך הרבה שעות עלולה להגביר חסימות בכלי הדם בקרב אנשים שנמצאים בסיכון לכך.

מומחים מזהירים כי שתיית אלכוהול בטיסה מעצימה עוד יותר את הסיכון הזה ולכן מומלץ להימנע מכך בכל מחיר אם אתם סובלים מלחץ דם גבוה. בנוסף, האלכוהול עלול לשבש את פעילות מערכת העיכול ולגרום לכאבי בטן, בחילות והקאות.

6. פירות מסוימים וירקות מצליבים

הם נחשבים למאכלים הבריאים ביותר שאפשר לצרוך – עם כמות מכובדת של ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים, אולם חלק לא מבוטל מהפירות והירקות שאתם אוכלים, עלולים לגרום גם לתופעות לוואי שאתם ממש לא רוצים בטיסה הקרובה, לרבות גזים, כאבי בטן ואי נוחות כללית שנמשכת שעות. השפעות אלו אמנם אינן ארוכות טווח ולא מזיקות לבריאות, אך בהחלט עדיף להימנע מהן לפני הטיסה. הפירות והירקות שמומלץ להימנע מהם כוללים בין היתר: תפוח, אפרסק, אגס, שזיף, ברוקולי, כרוב, כרובית ואספרגוס.

mitot banner3

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה