היא לא ממש התכוונה לעשות את זה. כל מה שהיא רצתה לעשות, זה ליצור חיבור טוב יותר בין גוף לנפש. אבל על הדרך, הסתבר שלפרקטיקה הישנה, יש יתרונות לכל המחלות החדשות, שאפילו לא היו קיימות בזמן שהמציאו אותה.

ממצאים מרגשים ממחקרים מרתקים על כל היתרונות של היוגה.

יוגה טובה למוח

יוגה היא לא רק על תנוחות פיסיות. מדיטציה היתה שם מהרגע הראשון, כחלק בלתי-נפרד מהתרגול. ולפי מחקר שנערך בשנת 2009 באוניברסיטת UCLA, גם המוח שלנו מרוויח מזה. החוקרים מצאו כי בקרב המתרגלים הקבועים נצפתה יותר פעילות מוחית באזורים של המוח הקשורים לטווח הקשב והריכוז, ולוויסות רגשות. ההסבר הוא שתנוחות מסוימות, כמו למשל תנוחות הפוכות, מאפשרות זרימה של חומרים חשובים, כמו חמצן, לאזור החשוב הזה. שעת כושר למוח.

יוגה טובה לגב

אם אתם סובלים מכאבי גב, יש לכם אישור מרופא לנסות יוגה. מספר מחקרים שנערכו במהלך השנים האחרונות הראו כי יוגה יכולה להפחית כאבי-גב ואת התלות בטיפול תרופתי. ההימור הכי בטוח שלכם הם שיעורים פשוטים שמתמקדים בעיקר בתרגול נשימות, תרגול תנוחות שמתואמות עם הנשימה, או תרגול תנוחות שמדגישות ישורת גוף נכונה. רוב האנשים מתוחים מדי באזור הגב, או חלשים מדי באזור הבטן (מרכז הגוף). שילוב בעייתי לבריאות הגב. תרגול יוגה מדגיש את האיזון בין גמישות לכוח של שרירי הגוף. התרגול משחרר מתח מהשרירים ובמקביל מחזק אותם, מה שחשוב מאוד בהקשר של כאבי-גב. מה שכן, חשוב תמיד לידע את המדריך לגבי הבעיה שלכם. הוא ידע לתת מענה למגבלות הפיסיות שלכם, ולהפוך את התרגול לבטוח וחיובי.

אבל יוגה יכולה להיות גם מסוכנת

בכל כמה חודשים, מופיע במגזין רפואי דיווח חדש על פציעות הקשורות ליוגה. השכיחים ביותר הם דיווחים הקשורים לפציעות בזמן תרגול אינטנסיבי ומהיר. בגדול, כל עוד עובדים בצורה נכונה יוגה אמורה להיות בטוחה, או לא פחות מסוכנת מכל סוג אחר של פעילות. כלל האצבע ממליץ לדלג על כל תנוחה שיוצרת מתח או חוסר נוחות, או לבצע אותה בדרך פשוטה ואיטית יותר.

יוגה יכולה לסייע לירידה במשקל, אבל לא איך שאנחנו חושבים

מספר מחקרים בדקו כמה קלוריות שורפים בשיעור יוגה, והבשורות לא ממש מעודדות. משהו בין 180 ל- 360 קלוריות, תלוי בסוג התרגול. לא מעט, אבל לא משהו שצעידה מתונה לא יכולה לעשות. אבל אל תתנו לנשימות העמוקות ולתנוחות האיטיות להטעות אתכם, כי במקרה הזה, פחות זה יותר. יוגה יכולה לעזור להפחית במשקל במספר דרכים אחרות. בתור התחלה, יוגה לא מזניחה את הצד הפיסי. היא עובדת גם על כוח, גם על גמישות וגם על סיבולת לב-ריאה. אבל הכי חשוב, יוגה מגבירה את המודעות לגוף ומפחיתה סטרס. גם מהסיבה הזאת, אבל לא רק, מתרגלים רבים מגלים שהרגלי האכילה שלהם והמשקל השתנו (לטובה!) בלי יותר מדי מאמץ. פתאום הם שמים לב מתי הם מלאים, איזה סוג מזון לא עושה להם טוב, ומה גורם להם להרגיש ממש ממש טוב.

יוגה תורמת לבריאות הנפשית

במקרה הזה, לא משנה איזה סגנון יוגה מתרגלים, כל עוד הוא מתאים לכם. לפי מחקר שנערך בשנת 2006 באוניברסיטת בוסטון (Boston), אפילו תרגול יחיד של יוגה, מהויניאסה העדינה ועד לאשטנגה הנמרצת, הגביר את הנוכחות של מוליכים עצביים במוח שאחראים להפחתת דיכאון וחרדה. מה הסוד? כל המשתתפים בניסוי בחרו את סגנון התרגול החביב עליהם.

אורח חיים יוגי קשור לבריאות הלב ומלחמה בסרטן

כשזה מגיע לבריאות שלנו, יוגה נוגעת ללב העניין. היא מפחיתה גורמי סיכון שקשורים לבריאות הלב (כמו לחץ דם וסטרס) ומחזקת את המערכת החיסונית. לרגיעה, למדיטציה, לנשימות, למתיחות ולתרגול הפיסי היה יתרון גם בהתמודדות עם תופעות הלוואי של הטיפול במחלת הסרטן. אבל אם קראתם את הכותרת, אתם מבינים שיש פה קאץ' ולא מדובר על תרגול פיסי של התנוחות. אורח חיים יוגי כולל תרגול יוגה לא רק דרך הגוף, אלא גם דרך שינויים באורח החיים, כמו תזונה ולמידה של טכניקות להפחתת סטרס.

יוגה טובה לעצמות

מחקרים חדשים מגלים כי אפילו תרגול של היוגה הבסיסית ביותר (תנוחות עמידה ותנוחות שיווי משקל) יכול להאט דילול במסת עצם בקרב מבוגרים הסובלים מאוסטיאופורוזיס, או נמצאים בסיכון לסבול מהמחלה בעתיד. ולא חייבים לחכות עם היוגה עד שנכנסים לסטטיסטיקה. מחקרים כלליים בנושא בריאות העצם מראים כי הדברים שאנחנו עושים (או לא עושים) בגיל צעיר, משחקים תפקיד חשוב בשמירה על בריאות העצם בגיל מבוגר.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה