רבים מאיתנו אינם יכולים להתחיל את היום ללא הקפה שלהם בבוקר. מאידך, יש הנמנעים מלשתות קפה, בגלל הקפאין שיש בתוכו – לכן מספרם של אלו ששותים קפה ללא קפאין או כל מיני תחליפים שצצים חדשות לבקרים, הולך וגדל. אך לא כולם יודעים שלקפה יש לא מעט תכונות חיוביות.

בשנים האחרונות מומחים מתחום התזונה והרפואה חקרו את התכונות של המשקה הזה והגיעו למסקנות אופטימיות באשר אליו. אספנו עבורכם שש תכונות חיוביות של קפה (ויש עוד).

קפה ומוח

הקפה מאיץ את מעבר האימפולסים למוח, וגם את שחרור של חומרים כמו הדופמין ואדרנלין. התוצאה: הקפה משפר את מצב הרוח, זיכרון וערנות. הקפאין אחראי להשפעות המעוררות של הקפה, באמצעות פעולה על קולטנים לאדנוזין במוח. אדנוזין הוא חומר בעל חשיבות רבה בתפקוד תאים בכלל ובמערכת העצבים המרכזית בפרט. אנשים הצורכים קפה בצורה מתונה (3-4 כוסות קפה נמס ביום) מדווחים לרוב על שיפור ברמת האנרגיה וביכולת הריכוז והזיכרון בעקבות שתיית הקפה.

קפה וספורט

הודות לפעולתו המעוררת, הקפה מאיץ את חילוף החומרים בגוף. אי לכך הקפה מקל על העיסוק בספורט. שני מחקרים נפרדים שנערכו באחרונה הצביעו על הגברת כושר העבודה בעקבות שתיית הקפה ב-11-12 אחוז. שיא ההשפעה של הקפאין מופיע כחצי שעה לאחר שתייתו – ולכן קיימות המלצות לשתות אותו כחצי שעה לפני העיסוק בכושר הגופני.

קפה וסוכרת

ב-10 השנים האחרונות מחלת הסוכרת גדלה בעולם פי עשרה. על פי נתונים של מחקרים שונים, הקפה מפחית את הסיכון של התפתחות הסוכרת ב-23 עד 67 אחוז. ההנחה היא שככל שאתם שותים יותר קפה, כך פוחת הסיכון לחלות בסוכרת.

קפה וזיקנה

הקפה מגן על המוח שלנו כאשר אנחנו מתחילים להזדקן. מחקרים מצביעים על כך שהקפה מפחית את הסיכון לחלות באלצהיימר. כמו כן אצל חובבי הקפה הסיכון לחלות במחלת פרקינסון נמוך ב-32 עד 60 אחוז מאשר אצל מי שאינם כאלה.

קפה ומחלות הכבד

אצל אלה השותים ארבע ספלי קפה ביום פוחת הסיכון לחלות במחלות כבד למיניהן. באשר לסרטן הכבד – הקפה מפחית את הסיכון לחלות במחלה איומה זו ב-40 אחוז.

קפה וויטמינים

הקפה כולל ויטמינים ומינרלים רבים. פרט לכך, הקפה הוא מקור עשיר לאנטיאוקסידנטים, ולטווח ארוך לדבר עשויה להיות השפעה מגינה על הגוף מפני מחלות שונות. יש מחקרים המראים כי הקפה עשיר באנטיאוקסידנטים אפילו יותר מפירות וירקות.

עם כל הנאמר כאן, לא כדאי לעשות בקפה שימוש לרעה. השתדלו לא לקלקל את המשקה הבריא הזה על ידי כמות סוכר רבה ותוספת של חלב עם אחוזי שומן גבוהים. אם יש לכם בעיות שינה, אל תשתו אותו אחרי השעה 14:00 בצהריים. השתמשו במשקה המועיל הזה בחוכמה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה