לא צריך מנוי יקר לחדר כושר. הציוד הנכון ישדרג את שגרת הפעילות הגופנית שלכם, ויעזור לכם לרדת במשקל, לשרוף שומן ולחטב שרירים.

חדר כושר ביתי- חוסך זמן, כסף, ונותן אלטרנטיבה טובה לימים גשומים

גומיות
גומיות לפעילות גופנית מתאימות גם למתחילים וגם למתקדמים. הן מגיעות ברמות התנגדות שונות, שבדרך כלל מיוצגות לפי צבעים שונים, כך שאפשר לבחור את הגומיה לפי היכולת האישית וסוג התנועות שעומדים לבצע. תרגילי ההתנגדות שאפשר לעשות עם הרצועות, עוזרים לבנות שרירים בדיוק כמו משקולות, וקל לאחסן או לקחת לכל מקום. למתחילים, כדאי להתחיל עם רצועות בעלות רמת התנגדות בינונית. אם קטן עליכם, את ההתנגדות אפשר להגביר על ידי קיצור אורך הרצועה (פשוט תופסים אותה פנימה מהקצוות). אם גדול עליכם, אפשר לחבר שתי רצועות זו לזו. ותעשו טובה, אל תעשו שרירים, אלא רק לפי היכולת שלכם. השליטה ברצועה היא המפתח לעיצוב השריר, ולא פחות חשוב- להימנעות מפציעות.

כדור פיזיו (או כדור פיטבול)
בכדורי פיזיו (וגם בכדורים הקטנים יותר) אפשר להשתמש כדי לעבוד על הבטן, למתיחות, או בשילוב עם רצועה ומשקולות כדי לאתגר את שיווי המשקל (למתקדמים). כאשר יושבים על הכדור פיטבול, שוכבים עליו, או נשענים עליו, תלוי בתרגיל שמצבעים, הגוף מגייס את כל השרירי הליבה כדי לתמוך בעצמו. לא קל, אבל אם תתמידו, סוג כזה של אימון מבטיח יציבה נכונה יותר, גוף מעוצב יותר (במיוחד שרירי בטן מוגדרים יותר) ועמוד שדרה בריא עם פחות כאבי גב. הכדורים מגיעים בגדלים שונים שמתואמים לגובה: מהיקף של 55 ס"מ ועד להיקף של 75 ס"מ.

פיתה (balance disc)
בדומה לכדורי פיזיו, גם המטרה העיקרית של הפיתה היא לעבוד על חיזוק שריר הליבה והשרירים המייצבים של הגוף, וכתוצאה מכך גם על יציבה נכונה. היא עובדת על קואורדינציה וכוח ובאמצעות כך מחטבת את הגוף. הפיתה היא בעצם כרית (בקוטר 33 ס"מ ומעלה), מתנפחת (לפי הצורך), רכה וגמישה. כדי להגיע ליציבות על הכרית, תצטרכו לגייס את כל שרירי הליבה שלכם, השרירים המייצבים בגב, ושרירי הבטן התחתונה. על הפיתה אפשר לבצע תרגילים בישיבה או עמידה, עם או בלי נעליים (על הצד המחוספס), ואפילו תרגילי פיסיותרפיה ושיקום.

מזרן יוגה
מזרן יוגה נחשב לפריט חובה בחדר כושר ביתי. תרגול יוגה הוא רק אחד השימושים שלו. מזרן כזה שיכול לשמש גם לתרגול פילאטיס, טכניקת אלכסנדר, או שיטת פאולה, ירפד את המפרקים של הגוף שצריכים הגנה והפרדה מהרצפה הקשה, כמו שורשי כף היד, המרפקים, הברכיים והגב. מזרון יוגה נותן תמיכה טובה יותר לגוף מאשר שטיח בזמן פעילויות כמו כפיפות בטן למשל, תרגילי רצפה ומתיחות חימום. מזרוני יוגה לא מחליקים, פשוטים, בטוחים ונוחים במיוחד. הם מגיעים בצבעים שונים ובעובי של 4 עד 6 מ"מ.

מזרן ספורט
מזרן ספורט מיועד לכל פעילות פרט ליוגה. הוא נישא, קל, ניתן לאחסון, רב תכליתי ובעל חיי מדף ארוכים. מזרוני ספורט מגיעים בעוביים שונים (בין 2 ל-4 ס"מ) ועשויים סוגי חומרים שונים (כגון ספוג, פלציב, או ריבונד). שני המשתנים (העובי והחומר) הם פונקציה של עד כמה נרגיש או לא נרגיש את הרצפה בזמן הפעילות. מזרוני ספורט מצופים בבד שמשונית, עמידים נגד מים ואפשר לנקות אותם בקלות עם מטלית או מגבת. מזרני ספורט מגיעים גם באורכים משתנים, אבל האורך הוא המשתנה הפחות חשוב. בכל זאת, באנו לעבוד, לא לישון.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה