החום והלחות פוגעים בשיער, מחלישים אותו ואף עלולים להגביר את נשירתו. קבלו צרור עצות וטיפים איך לעזור לשיער לעבור את העונה החמה בשלום

מזג האוויר החם, הלחות הגבוהה, חומרי החיטוי בבריכות והמלח בים אינם מיטיבים עם השיער שלנו. החום גורם לנו להזיע, והמלחים המופרשים בעת פעולת הקירור הטבעית של הגוף גורמים אף הם לנזק לשיער. עם כל הכיף שבקיץ, השילוב של חום גבוה, קרינה אולטרה-סגולית מוגברת, ומלח וכימיקלים מהים ומהבריכה פוגעים קשות בשיער. הוא מתייבש, מתפצל, נסדק, נפגם.

לכן, בקיץ עולה חשיבות השמירה וההגנה על השיער. קבלו מספר טיפים קלים לביצוע לשמירה על השיער בעונה החמה.

חפיפה יום-יומית
הזיעה הרבה שאנו מגירים בקיץ מצטברת על עור הקרקפת המכוסה שיער וביחד עם עודפי שומן שהעור מפריש, נה הצירוף לא מלבב. חפיפה פשוטה תדאג להיגיינה של השיער ושל הקרקפת, תסיר שיער שנשר ותאי עור מתים, ותמנע נשירה מוקדמת ומיותרת של שיער.

מים פושרים
חפפו את השיער במים חמימים, שיפתחו את נקבוביות העור ויאפשרו לחומרי הניקוי להגיע פנימה. אבל – סיימו את המקלחת עם מים קרים, כדי שנקבוביות אלו תיסגרנה ובכך תימנע כניסת מזהמים.

לא לכרוך מגבת
כריכת המגבת על הראש אחרי מקלחת מסובבת את השיער, מושכת אותו מהבסיס וגורמת לו "להישבר". שיער פזור אחרי מקלחת הוא הפתרון הכי נכון והכי פשוט.

שימו כובע על הראש
כשיוצאים החוצה, כמובן כובע רחב שוליים ותיתורת, להגנה מלאה על הראש וגם על הכתפיים והגב מפני קרינת השמש. וכשקופצים למים, מומלץ עד מאד להגן על השיער עם כובע ים (ויש המכנים אותו כובע בריכה). כובע זה, ורק הוא, מספק הגנה מלאה לשיער מפני המים.

אם לא חבשתם, שטפו
אם בכל זאת נכנסתם למים, ים או בריכה, ללא כובע, הקפידו לשטוף את הראש והשיער לאחר צאתכם. מלח, כלור וכימיקלים נוספים הנמצאים בים ובבריכה נוגדים את הקרטין – חלבון המרכיב בין היתר את השיער ואת שכבת העור החיצונית. וחומרים אלה ימשיכו את פגיעתם אם לא תסירו אותם מהשיער ומהגוף, כלומר תשטפו אותם מעליכם. בשביל זה יש מקלחות בכל חוף ובריכה.

לא לשומן
עדיף לא להזין את השיער בחומרים על בסיס שומן, שכן בחום ובלחות השוררים בארץ בקיץ שומן הוא בערך הדבר האחרון לו מייחל השיער. בתנאי לחות וחום השומן דווקא מייבש את השיער, ולא מזין אותו.

עונת התכשירים
אכן, הקיץ היא עונת הפריחה של תכשירי השיער. והשוק רווי בשלל תכשירים במגוון רחב ועשיר. סרום, אמפולות ומסכות יחזירו לשיער לחות, יזינו אותו היטב ויעניקו לו הגנה מסוימת מפני קרינת השמש.

תזונה
כאמור, החלבון קרטין הוא מרכיב משמעותי בשיער, ולצידו נמצאים בכל שערה בכמות גדולה יחסית מינרלים כמו אבץ, ברזל, צורן, חומצה פולית וויטמינים מסוג A, B ו-C. שמירה על ערכים גבוהים של חומרים מיטיבים אלה תסייע לשמור על השיער, ובפרט בקיץ.

מקורות בתזונה
אבץ- בשר בקר, עוף, פיצוחים, שעועית, דגנים מלאים, טחינה,עדשים וקטניות.
ברזל- בשר בקר, ביצים, עלים ירוקים, ירקות ירוקים, קטניות משלל סוגים, דגנים מלאים ועוד.
צורן (סיליקה). קליפות של פירות וירקות, סובין משיבולת שועל על קליפתה, אורז חום על קליפתו.
חומצה פולית- כבד עוף, כבד בקר, חומוס, גמבה, פטרוזיליה, קיווי, עלים ירוקים, קטניות, בוטנים.
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה