גוררים רגליים לעבודה? רוצים להישאר במיטה עד מאוחר כמו בחופשת הפסח? מי לא היה רוצה. בהנחה שזאת לא בעיה רפואית (חוסר בוויטמינים, או בעיה בבלוטת התריס) שגורמת לחוסר האנרגיה, יש הרבה דרכים פשוטות להחזיר אתכם בחזרה למסלול

טכניקות פשוטות לאנרגיה בהילוך גבוה

מוסיקה
לפי מחקר שנערך לאחרונה במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת וויסקונסין (
Wisconsin), האזנה למוסיקה במשך כשעה ביום יכולה לעזור להפחית עייפות. וזה לא ממש משנה אם זה מוצארט או ליידי גאגא. מוסיקה משחקת תקפיד בצמיחה ותיקון של תאים ושומרת על החומר האפור שלנו במיטבו. לזוז עם המוסיקה בהחלט יכול לעזור. טקטיקה אחרת : חבר טלפוני. קול מוכר ואמפטי מעודד את המוח לשחרר אוקסיטוצין, הורמון שנלחם בסטרס ומרומם את מצב הרוח.

ריח
לפי מחקר שפורסם בכתב העת  North America Journal of Psychology משתתפים שנחשפו לניחוחות שמנים כמו תפוז או מנטה, דיווחו על תחושת ערנות כמעט טבעית ועל על חוויה חיובית יותר. למי שקצת לחוץ מהחזרה לשגרה, שמן מנטה נחשב גם מעורר טבעי וגם מפחית סטרס. אם אתם חוזרים לעבודה בערך כמו שה לטבח, לפי מחקר שפורסם ב- British Journal of Psychology, שמן לימון יכול לעשות אתכם קצת יותר שמחים. אופן השימוש? טיפה של אחד מהשמנים האלה על שורש כף היד כאשר רמות האנרגיה מתחילות לצנוח, או אפילו יותר טוב, באמבטיה מפנקת בסוף היום.

לנשנש חכם
נתחיל במובן מאליו: אם נדלג על ארוחות, לא תהיה לנו אנרגיה. זה בדיוק כמו לנסות לנסוע בכלי רכב שאין בו דלק. כדי לשמור על רמות האנרגיה כדאי במהלך היום לאכול ארוחות קטנות, בכל שלוש עד ארבע שעות. אם מחכים יותר מפרק הזמן הזה, הגוף יתחיל לשלוח לכם סימנים של עצבנות. הנשנוש האולטימטיבי? שילוב של פחמימות, סיבים תזונתיים וחלבונים לאנרגיה מתמשכת, ולא יותר מ-200 קלוריות.

קפאין
אל תבנו על כוס קפה שתתן לכם את הבעיטה שאתם צריכים כדי להתחיל את היום. אם דיברנו לפני כן במונחים טכניים, קפאין בעצם עוזר לגוף לתדלק את עצמו. במונחים מקצועיים, הוא מעודד תהליך שנקרא ליפוליזיס (lipolysis) הקצב שבו שומן מתפרק לחומצות שומן, שבהם השרירים והרקמות משתמשים לאנרגיה. למקסימום יתרון-להישאר באזור ה-150 מ"ג יום. זה לא אמור להיות קשה. רובנו נמצאים באזור ה- 200 מיליגרם קפאין ביום בממוצע, רובם מקפה.

קחו את זה החוצה
כל עכברי הקיוביקל שימו לב, המחקר הזה בשבילכם: יש קשר בין רמות האנרגיה והמיקום הפיסי שלנו. או אם להגיד את זה יותר פשוט, אם תשארו במשרד, אל תתפלאו שאתם לא מצליחים להתעורר. במחקר שנערך באוניברסיטה בקנדה, המשתתפים שיצאו מהמשרד או הבית להפסקות של 15 דקות באוויר הצח, הראו יותר חיוניות בהשוואה למשתתפים שנשארו בבית, ועשו צעידה בדיוק לאותו משך זמן. ההסבר? השאיפה של אוויר צח מטעינה אותנו באנרגיות.

ויטמין B12
עייפות בלתי מוסברת? קשיים בריכוז? יכול להיות שאלה תופעות לוואי של חזרה לשגרה אחרי חופשת החגים, אבל גם עייפות וגם קשיים בריכוז נחשבות לשני המאפיינים הבולטים ביותר של חוסר בוויטמין B12. הגוף יכול להסתדר עם כמות די קטנה של ויטמין B12, אבל חוסר בו יכול לעשות בעיות גדולות, אפילו עד כדי פגיעה בפוריות. גם אם B12 הוא הבעיה שלכם, סביר להניח שזה לא התחיל בחופשת הפסח. אנחנו נולדים עם מאגר של הוויטמין שאמור להספיק להרבה זמן, ככה שחוסר בו מתפתח על פני תקופה ארוכה. פסח או לא, חוסר בוויטמין B12 היא שבעיה שקל לזהות (בדיקת דם פשוטה) וקל לטפל בה (בין עשרה ל-30 מיקרוגרם ליום, בעיקר מבשר) .

מים
אנחנו יודעים שרוב הגוף שלנו מורכב מהם, ושבלעדיהם לא היינו כאן. אבל מחקר חדש, שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal of nutrition, מראה זווית חדשה לצורך של הגוף במים. המחקר מצא שנשים שסבלו מהתייבשות, הרגישו עייפות, לא מרוכזות ובעיקר לא שמחות. בשביל להתייבש אתם לא חייבים להיות כל היום תחת השמש הקופחת. מספיק שהשתן כהה, במקום להיות בגוון צהוב בהיר או שקוף.

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה