לא הייתם נותנים למכונאי ממוצע לגעת במכונית שלכם. לא הייתם אומרים לבוס שלכם שהשקעתם מאמץ ממוצע בפרויקט הכי חשוב של המשרד. ובטח שלא הייתם מתרברבים בחיי המין הממוצעים שלכם. ונחשו מה? גם להתפשר על בריאות ממוצעת זה לא צעד מאוד חכם, כי בהשוואה לדור או שניים אחורה, במונחים של היום התרגום ל"ממוצע" הוא שהוצאנו את הפעילות הגופנית מהחיים שלנו, אנחנו אוכלים יותר, וחולים במחלות שונות ומשונות.

ואתם יודעים מה? הגיע הזמן להחזיר את הגוף שלנו בחזרה למסלול.

מחלות לב

אם אתם מוצאים את עצמכם מרימים את הקול על נהגים אחרים בכביש, או על הטלוויזיה כשהקבוצה שלכם מפספסת גול בטוח, תחשבו על המנטרה הזאת: מאבדים את השלווה, מאבדים את החיים. לפי מחקר שפורסם בכתב העת Journal of the American College of Cardiology, התפרצויות כעס הן גורם שכיח יותר להתפתחות מחלות לב אצל גברים, בהשוואה לנשים. הסיבה להבדלים בין המינים לא ברורה (ספרו לנו משהו שאנחנו לא יודעים...), אבל ההשפעה על העורקים דווקא כן: דלקת כרונית שיכולה לגרום לעורקים וכלי הדם להתגעגע לימים בהם הם היו צעירים וגמישים. לא יודעים מאיפה להתחיל? לפי מחקר שנערך באוניברסיטת פנסילבניה (Pennsylvania) זה דווקא די פשוט: להשתדל להימנע מכל מה שמקפיץ לכם את הפיוז. אם אתם נלחצים כשאתם מאחרים, תצאו מוקדם יותר מהבית. אם נהיגה מוציאה מכם דברים לא טובים, תהיו כמה שפחות על הכביש. זה לא אומר שצריך להסתגר בבית, אבל זה כן אומר שכאשר הטריגר הגדול יבוא (והוא יבוא) הפיוז שלכם לא יהיה כבר חם.

לב ולחץ דם הולכים ביחד, ואם אתם רוצים לעשות לשניהם טובה גדולה, תאכלו דגים. תזונה שמבוססת על דגים, היא גם דלה במלח ועשירה במגנזיום וטאורין (taurine), שילוב שלפי מחקרים יכול להפחית את הסיכון להתפתחות לחץ דם.

סרטן ערמונית

סרטן הערמונית הוא בעיקר בעיה בשביל גברים מתבגרים, אבל אפילו אותו אפשר להוציא מהמשוואה. כמעט לכל תהליך שמתרחש בטבע, יש את האויב הטבעי שלו, ובשביל סרטן הערמונית אלה ירקות ממשפחת המצליבים. לפי מחקר חדש שפורסם בסוף שנת 2010, בכתב העת Journal of the National Cancer Institute, הפחתת הסיכון להתפתחות סרטן הערמונית יכולה להיות פשוטה כמו לפחות ארוחה אחת בשבוע שמורכבת גם מירקות ממשפחת המצליבים. המחקר מצא שגברים שאכלו יותר מפעם בשבוע ברוקולי, או כרובית, היו בסיכון נמוך ב-25% להתפתחות סרטן ערמונית. צעד נוסף: תפשילו שרוולים ותפשיטו את החלבון החביב עליכם. במחקר שפורסם בכתב העת American Journal of Clinical Nutrition, חולי סרטן הערמונית שהשאירו את העוף עם העור, נמצאו בשכיחות גבוהה פי 2 לסבול מהתקדמות של המחלה. בניגוד, כל כמות של עוף, כל עוד הוא בלי העור, היא ידידותית לערמונית.

משקל גוף

בניגוד לכל מה שהסבתות אומרות, מבנה גוף "בריא" הוא לא במיוחד בריא. ואם אתם נמצאים במשטר דיאטה, גם תזונה בריאה היא לא תמיד כזאת, אם לא קוראים נכון את האותיות הקטנות. לפי מחקר שנערך במעבדות המזון של אוניברסיטת קורנל (Cornell), כשאנחנו חושבים על מזון בריא, אנחנו נוטים להעריך את סך כל הקלוריות במזון בריא בצורה לא נכונה, ואוכלים יותר. הממוצע עמד על טעות של 21% בהערכה, שזה בתרגום לקלוריות, עוד 159 קלוריות. כלל אצבע? קחו את סך הקלוריות שאתם חושבים עליו ותכפילו פי 2. זה יהיה מדד הרבה יותר קרוב.

סוכרת וכולסטרול

הנשק החדש במלחמה : אגוזים. לפי מחקר שפורסם בשנת 2010 בכתב העת Journal of American College of Nutrition, שקדים יכולים לעזור להימנע מרגישות לאינסולין (סמן לסוכרת). כאשר המשתתפים במחקר, אשר אובחנו במצב טרום סוכרתי, אכלו 2 חופנים של שקדים בכל יום, במשך 16 שבועות, הם ראו ירידה של 23% ברמות האינסולין. בעוד שהמשתתפים שאמרו לא תודה, ראו עלייה של 19%. הקרדיט מגיע לחומצה אולאית, חומצת שומן שמעודדת שחרור של חלבון שיכול לאזן את הרגישות לאינסולין.  

בנוסף, לפי מחקר שנערך באוניברסיטת פנסילבניה (Pennsylvania) פיסטוקים יכולים לתמוך בטיפול בכולסטרול. במהלך המחקר, המשתתפים שאכלו שני חופנים של פיסטוקים (בצורתם הטבעית) הצליחו להפחית את הכולסטרול הרע ב- 13% בממוצע. למה דווקא פיסטוק? בפיסטוקים יש ריכוז יותר גבוה מכל סוג אחר של אגוזים, של פיטוסטרולים (Phytosterols) רכיבים טבעיים שעושים בדיוק את אותה פעולה שעושות התרופות : הם תופסים את הכולסטרול עוד במערכת העיכול, וחוסמים את הספיגה שלו.

בריאות מינית

ה- Bulbospongiosus הוא לא מסוג השרירים שאפשר לעבוד עליו בחדר כושר, אבל עדיין שווה להכיר אותו. במיוחד לגברים שסובלים משפיכה מהירה. שריר ה- Bulbospongiosus הוא אחד מהשרירים באזור הפירנאום, הוא קיים אצל שני המינים, אבל יש לו תפקיד מעט שונה אצל נשים ואצל גברים. אצל גברים, הוא עוטף את איבר המין וקשור לתהליכים של זקפה, שפיכה ואורגזמה. כאשר השריר הזה מתכווץ, עצבים שולחים אותות למוח, שתומכים בגירוי ועוזר להפוך סיפור קצר, לסיפור קצת יותר ארוך.כך שתרגול וחיזוק שרירי רצפת האגן (באמצעות פילאטיס או יוגה), וביניהם השריר הזה, יכול להשהות את הזקפה. זה לא יביא אתכם מ-2 דקות ל-20 דקות. אבל 5 עד 7 דקות בהחלט נראות כמו יעד ריאלי.  

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה