Write a comment
הפעולות שאנחנו בוחרים להתמקד בהן מיד כשאנחנו מתעוררים טומנות בחובן השפעה אדירה על כל שאר היום. כך תייצרו שגרת בוקר שתהפוך אתכם לרגועים, ממוקדים ומאושרים יותר – בכל יום מחדש

מעטים האנשים שמתעוררים עם חיוך ענק בכל בוקר ומיד "קופצים" למשימה הראשונה של היום. האמת היא שבשביל רובנו, הבוקר הוא מאבק ארוך ומתיש בעצמנו – אנחנו פועלים לאט יותר, מתקשים יותר לתקשר ובעיקר עסוקים בגיוס האנרגיות שיעזרו לנו לצלוח את היום.

המפתח לשינוי המצב הזה עובר, כך מתברר, דרך שינויים לא מאוד מסובכים בשגרת הבוקר שלכם, כאלו שיבטיחו שתוכלו "לטעון" את עצמכם באנרגיות, להרגיע את הגוף והנפש ולהכין את המוח לקראת המשימות שעוד מצפות לו בהמשך הדרך. השינוי הזה ידרוש מכם בסך הכול חצי שעה בכול בוקר וכמו שנבין מיד, ההשקעה הזאת בהחלט עשויה להשתלם לכם מאוד:

שתי הדקות הראשונות: מתרחקים מהטלפון

רובנו משתמשים בטלפון הנייד כשעון מעורר – וזה בסדר גמור. הבעיה היא שכשאנחנו מתעוררים, רבים מאיתנו מתחילים, אפילו בלי להתכוון, לבדוק התראות, לעבור על מיילים או לפתוח את הפייסבוק עוד לפני שפקחנו את העיניים עד הסוף.

מחקרים מראים כי השימוש בטלפון הנייד מיד כשמתעוררים מגביר את הלחץ הנפשי ומקשה על הריכוז ועל ההתעוררות. לכן, בשלב הראשון יהיה עליכם להילחם בדחף לבדוק התראות, או פשוט לשים את הטלפון רחוק מכם ולחזור להשתמש בשעון מעורר רגיל כמו שהורגלנו בעבר.

ומה לעשות במקום לבדוק את הטלפון? למשך שתי דקות, הישארו במיטה ומקדו את המוח במחשבות חיוביות – ספרו לעצמכם מה אתם אוהבים בחיים שלכם, לאילו הישגים הגעתם ועל מה אתם מוקירים תודה. ההתמקדות בחיובי תעזור להסיט את תשומת הלב מהעיסוק במחשבות טורדניות ועשויה בהחלט גם להשפיע על אופן החשיבה שלכם לכל אורך היום.

חמש הדקות הבאות: נשימות והכרת תודה

מדיטציה היא דרך נפלאה להשפיע על המוח ולהפוך את החשיבה לחיובית ואפקטיבית יותר לאורך זמן – כך עולה מכמה מחקרים גדולים שנערכו בשנים האחרונות. הפעולה הזאת מסייעת "לנקות את הראש", להוריד את סף הלחץ ולמקד את המחשבות.

לכן, כדאי להקדיש חמש דקות, אפשר אפילו במיטה, לנשימות עמוקות ול"סריקה גופנית". עברו איבר-איבר בגופכם ובדקו איך הוא מרגיש – בלי לשפוט או לנתח – אלא פשוט לגבש תמונת מצב.

אל תנסו להילחם במחשבות ו"לא לחשוב על כלום". ברגע שעולה לכם מחשבה מסוימת, סמנו לעצמכם אותה ומקדו מחדש את תשומת הלב בנשימות ובמצב הגוף. הטכניקה הזאת תסייע ללמד את המוח להישאר ב"כאן ועכשיו" ולא לנדוד עם המחשבות לדאגות, למשימות שצפויות לנו היום או למחשבות שליליות.

חמש הדקות הבאות: תרגיל כתיבה או האזנה למוסיקה

כמה מחוקרי המוח המובילים בעולם מבהירים כי ניהול של יומן אישי תורמת להעצמת תפקוד המוח, לטיפול בבעיות נפשיות, להגברת היצירתיות ולשמירה על ריכוז לאורך היום. לכן, מומלץ להניח מחברת ליד המיטה ולתעד בכל בוקר את המחשבות הראשונות של היום. נסו להתמקד בנושאים חיוביים בכתיבה – לדוגמה, כתבו שלושה דברים שאתם מודים עליהם ושלושה דברים שאתם עוד חולמים להשיג.

אם כתיבה היא לא הצד החזק שלכם, תוכלו להחליף את ההרגל הזה בהאזנה למוסיקה שעושה לכם טוב ומכילה מסרים מעצימים וחיוביים. המוסיקה תגביר את רמות הסרטונין במוח, אותו המוליך העצבי שמשרה עלינו תחושה של הנאה ורוגע.

חמש הדקות הבאות: מתכננים את היום

כשאנחנו אומרים לעצמנו שאנחנו עמוסים במשימות מורכבות, המוח שלנו מסתחרר מהלחץ ולא יודע במה להתמקד. מנגד, כשאנחנו מתכננים בצורה מדויקת את המשימות שלנו, אנחנו עוזרים למוח שלנו להתמקד בצורה יעילה יותר, מפחיתים את הלחץ ומשפרים את הפרודוקטיביות.

לכן, אחרי שהעברנו את תחילת הבוקר בהזנת המוח באנרגיות ובמחשבות חיוביות, השלב הבא יהיה להגדיר באילו משימות נתמקד היום. זה הזמן לצאת מהמיטה, לצחצח שיניים, להכין לעצמכם קפה או תה ואז לשבת ולכתוב את הדברים שתרצו להשיג היום.

חוקרי מוח ממליצים להתחיל מהמשימה המורכבת ביותר ולהתקדם לאט עד שתגיעו לפשוטה ביותר. את המשימות רצוי לתחום בזמן, לדוגמה: לקרוא שלושים מיילים ב-30 דקות מהשעה 10 ועד השעה 10:30. כך תוכלו לעקוב אחר המשימות ולראות אם התקדמתם בהתאם לציפיות. רק זכרו להשאיר לעצמכם גם זמן למנוחה.

עשר הדקות הבאות: זמן לאנשים שאנחנו אוהבים

אחרי שהשקענו 17 דקות בעצמנו, זה הזמן להשקיע באחרים. פנו עשר דקות בכל יום לבילוי זמן איכות עם המשפחה, השותפים לדירה, בן או בת הזוג או אפילו עם הכלב או החתול שלכם. מחקרים מראים שוב ושוב עד כמה זמן האיכות הזה עם אנשים אהובים עוזר להפחית סטרס ולחזק קשרים עצביים במוח.

בעשר הדקות האלו תוכלו להוציא את הכלב לטיול, להתקשר לשאול מה שלום אימא שלכם, להכין ארוחת בוקר לבן או בת הזוג או לעשות כל דבר אחר שכולל אינטראקציה ישירה עם מי שבאמת יקר לליבכם.

ומה עושים בזמן שנותר?

אם באמת הייתם מרוכזים בקריאת הכתבה ראיתם שנשארו לנו בסך הכול עוד שתי דקות לחלק. כמו שראיתם, עד עכשיו הטלפון הנייד לא נכנס בכלל לשגרת הבוקר (חוץ מלשיחה קצרה עם אימא למי שבחר בכך). אז זה הזמן להוציא אותו ובמשך שתי דקות בלבד להתעדכן בהתראות חשובות, בוואסטאפ ובשיחות שפספסתם. חושבים שתוכלו לעשות את זה?



chair banner1


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.