כאבי גב, מיגרנות, בעיות עיכול, חרדה – האם ידעתם שתוכלו להקל על כל הבעיות האלו באמצעות כמה לחיצות ועיסויים ממוקדים בכף הרגל? המדריך הזה יסביר לכם על רגל אחת את כל מה שמעניין לדעת על רפלקסולוגיה

את המוח האנושי ומערכת העצבים שלנו, ניתן אם תרצו לדמות למחשב שמחובר דרך רשת האינטרנט להמון מחשבים אחרים. המוח מעביר אותות חשמליים לכל התאים בגוף, כאשר גירויים מסוגים שונים יכולים להשפיע על אותות אלו ולשנות אותם.

מאות שנים לפני שהומצאו המחשבים והאינטרנט ולפני שהאנושות בכלל ידעה משהו על מערכת העצבים בגוף האדם, חכמים סינים כבר הבינו כי גירוי מסוים בכף הרגל שבתחתית הגוף – יכול להשפיע ביעילות על הראש, השרירים, העצמות ומגוון תהליכים נוספים בגוף שלנו. כך הומצאה הרפלקסולוגיה, שיטת טיפול שאמנם התחילה את דרכה בסין העתיקה, אך כיום נחשבת לטכניקה ידועה בקרב רופאים, שמאפשרת להקל על מגוון רחב של בעיות בריאותיות.

הביסוס המדעי

הרפלקסולוגיה המקובלת בימנו במדינות המערב פותחה על ידי וויליאם פיצג'רלד, רופא אף אוזן גרון, בשנת 1913. מאז נערכו עליה לא מעט ניסויים ומחקרים והיא הלכה ושוכללה עם הזמן. ב-2014, חוקרים מאוניברסיטת קולג' שבלונדון מצאו כי עיסוי בכפות הרגליים יכול להפחית כאבים, להרגיע את הגוף ולעזור לאנשים שמתמודדים עם כאב כרוני לשלוט בצורה טובה יותר בתסמינים.

מחקר נוסף שפורסם ב-2014 בכתב העת Holistic Nursing Practice מצא כי רפלקסולוגיה יכולה להפחית ביעילות חרדה וסטרס מתמשך. מחקרים אחרים מצאו כי עיסוי בכף הרגל יכול להפחית מגרנות, כאבים בגב התחתון ואפילו מחלות נשימתיות. הנה כמה תרגילים שיעזרו להתגבר על כמה מהבעיות הנפוצות ביותר:

טיפול בחרדה

  1. 1.כווצו את הבהונות וחפשו את השקע שנוצר מתחת לכרית כף הרגל (החלק שמתחת לבהונות).
  2. 2.הניחו את האגודל שבכף היד על השקע שנוצר.
  3. 3.החזיקו את קצה הרגל עם היד השנייה.
  4. 4.עסו את האזור הזה בתנועות סיבוביות קלות.
  5. 5.תוכלו גם להפעיל לחץ קבוע ומתמשך עם האגודל על השקע הזה.

טיפול בכאבים בגב התחתון

  1. 1.בעזרת האגודל שבכף היד, הפעילו לחץ על האזור המוקשת שבכף הרגל. מומלץ להשתמש בשמן עיסוי כדי להגביר את יעילות הטיפול.
  2. 2.לאחר מכן עסו את כל כף הגל מהעקב ועד לקצות הבהונות.

טיפול בכאבי שרירים

  1. 1.שבו על כיסא נוח או על ספה.
  2. 2.קחו כדור גולף או טניס והניחו אותו על הרצפה מתחת לכף הרגל.
  3. 3.גלגלו את הכדור לכל אורכה של הרגל. מצאו את הנקודות הרגישות ביותר והפעילו עליהן לחץ מוגבר למשך כמה שניות בכל פעם.
  4. 4.חיזרו על הפעולות האלו למשך שלוש עד חמש דקות.

נקודות לחיצה ספציפיות לטיפול בבעיות נוספות:

קצה הבוהן הגדולה – קשורה לטיפול בכאבי ראש, מגרנות ועומס על המוח.

האזור שבין האצבע לאמה בכף הרגל – קשור לטיפול בצריבות וכאבים בעיניים.

האזור שבין כריות כף הרגל (מתחת לבהונות) – קשור לטיפול במחלות ריאה וקשיי נשימה. כך עולה ממחקר שנערך ב-1999 באוניברסיטת סן דייגו.

קצה האצבע (השנייה) ברגל – קשור בחוסר תיאבון, בעיות שינה וקשיי ריכוז.

האזור המוקשת בכף הרגל – קשור בבעיות בדרכי העיכול כמו גזים, כאבי בטן ונפיחות.

קצות כל האצבעות (למעט הבוהן הגדולה) – קשורות בבעיות בסינוסים.


chair banner1


תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה