לחץ הדם שלנו הרבה יותר מדי גבוה. מחקרים מראים שהשכיחות של לחץ דם גבוה אמנם שייכת בעיקר לעשור הרביעי או החמישי, אבל גם בעשור השלישי היא מרגישה בבית. בגלל זה אנחנו שומעים הרבה על מלח. אבל מלח הוא לא הבעיה היחידה שלנו. עישון, אלכוהול, חוסר פעילות גופנית ותזונה לא משהו גם עלולים לגרום לעורקים לקרוס תחת העומס. אבל החדשות הן לא רק לא רעות. בריאות היא לא רק עבודה קשה ולשמור על לחץ הדם שלנו מחוץ למתחם הסכנה לא כולל רק מגבלות.

סקס, אלכוהול, שוקולד, מוסיקה ובדיחה טובה. כל הדרכים לשמור על הלב.

להזמין קינוח

אתם קוראים נכון. אפשר להפחית את לחץ הדם בצורה משמעותית רק בעזרת מנה יומית של שוקולד מריר. במחקר שנערך באוניברסיטה הקתולית (Catholic University) באיטליה, משתתפים שסבלו גם ממצב טרום סוכרתי וגם מרמות גבוהות של לחץ דם, הצליחו להפחית את לחץ הדם הסיסטולי ב-4.5 נקודות ואת לחץ הדם הדיאסטולי ב-4.2 נקודות, עם מנה יומית של 90 גרם שוקולד מריר, במשך 15 ימים. ההסבר הם הפלבנואידים, רכיבים נוגדי חימצון שנמצאים בשוקולד מריר. החוקרים מאמינים שעם התמדה של חמש שנים, אפשר להפחית את הסיכון להתפתחות מחלות לב ב-20%. אבל צריך לאכול את הסוג הנכון של השוקולד. לפי מחקר שנערך באוניברסיטת ייל (Yale), שוקולד מריר (שמכיל מינימום 70% קקאו), מכיל יותר נוגדי חימצון ופחות סוכר בהשוואה לשוקולד חלב.

לפתוח בקבוק יין

מחקר שנערך באוניברסיטה לבריאות הציבור (Public Health University) בדנמרק, ניתח נתונים של לא פחות מ- 75,000 משתתפים ומצא כי המשתתפים ששתו שני משקאות אלכוהוליים ביום, היו בסיכון נמוך ב-31% להתפתחות מחלות לב וכלי דם. וזה בגלל שאלכוהול בכמות מתונה הופך את העורקים לרחבים וגמישים יותר, מה שבתגובה מפחית את לחץ הדם. בניגוד לשוקולד, במקרה של אלכוהול זאת לא האיכות, אלא דווקא הכמות. יותר משני משקאות ביום, יעשו בדיוק את ההיפך. החוקרים עדיין לא ממש מבינים למה עד מינון מסוים אלכוהול מפחית את לחץ הדם, וממינון מסוים הוא מעלה אותו, אבל הם מניחים שזה קשור להשפעה של אלכוהול על מנגנונים אחרים של ויסות לחץ הדם.

ללכת לסרט

בין אם לבד ובין אם זה עם חברים, בדיחה טובה עושה טוב לעורקים. לפי מחקר שנערך באוניברסיטת מרילנד (Maryland), לצחוק בסרט טוב (או לאו דווקא טוב, אבל מצחיק) יכול לגרום להתרחבות כלי הדם ב-22%.  מבחינה פיסית, האקט של צחוק גורם לרקמות שנמצאות בחלק הפנימי של כלי הדם להתרחב, ולאפשר זרימת דם גבוהה יותר והפחתה של לחץ הדם. צחוק גם מסייע להפחתה של הרמות של הורמון הסטרס המזיק, קורטיזול. מבחינת השינוי, זה כמעט שווה ערך ליתרונות זה של פעילות גופנית, אבל בלי המאמץ. זה לא אומר שאפשר לוותר על ספורט. אבל זה בהחלט אומר שצריך לצחוק לפחות במשך 15 דקות ביום כדי ליהנות מהיתרון.

להיכנס למיטה

אולי החדשות הכי סקסיות ששמעתם. לפי מחקר שנערך באוניברסיטת פייסלי (Paisley) בסקוטלנד אנשים שעושים את זה פעמיים בשבוע, ישנים יותר טוב, מתמודדים טוב יותר עם סטרס, סובלים מפחות כאבים, מערכת החיסון שלהם חזקה יותר, לחץ הדם שלהם יציב יותר והם נמצאים בסיכון נמוך ב-65% להתפתחות מחלות לב וכלי דם, בהשוואה לאנשים שעושים את זה פחות (פעם בחודש בממוצע). לצערנו, לבד זה לא עובד. החוקרים עדיין בודקים למה יחסי מין בין שני אנשים עדיין טובים יותר מכל סוג אחר של פעילות מינית, וכמו שזה נראה עכשיו, זאת כנראה האינטימיות. ככל הנראה, יחסי מין הם אינטימיים יותר מכל סוג אחר של קרבה, מה שיכול להוביל לשחרור יעיל יותר של אוקסיטוצין, הורמון האהבה שקשור להפחתת סטרס והרגשה כללית יותר טובה.

להזמין כרטיס להופעה חיה

רוצים להפחית את לחץ הדם הסיסטולי, או הדיאסטולי, או שניהם? אם תשאלו את החוקרים מאוניברסיטת מרילנד (Maryland), המרשם שהם יתנו לכם כולל 30 דקות ביום של האזנה למה שהחוקרים קוראים לו מקצב הומוגני, שזה בעצם כל דבר עם מקצב קבוע. מסתבר שמוסיקה, בשילוב עם תרגילי נשימה, היא כלי מושלם להפחתת לחץ הדם. מסקנות המחקר, שנמשך שלושה חודשים, היו כי שאיפות ונשיפות בזמן האזנה למוסיקה איטית וקבועה מרגיע את כלי הדם. המפתח הוא סוג  המוסיקה שאתם אוהבים. המחקר מצא שכאשר אנשים נרגעו ונשמו לצלילי מוסיקה שהם אוהבים (ולא משנה אם זה היה מוצארט או כל דבר אחר), כלי הדם שלהם התרחבו ב-26%. לעומת זאת, המשתתפים שהאזינו למוסיקה שגרמה להם לאי נוחות, חוו היצרות של 6% בכלי הדם.

הגיוני.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה