Write a comment

 

אומרים שהעיניים הן הראי לנשמה. הן מביעות שמחה, אהבה, התרגשות, עייפות. אפשר ללמוד הרבה על אדם רק דרך העיניים שלו. אבל באותו זמן, יותר מכל מקום אחר בגוף, העיניים הן גם אלה שמגלות סטרס, חושפות סימנים מוקדמים של בעיות בריאותיות, נזקים של שנים ארוכות בשמש וכמובן תהליך ההזדקנות.

הפתרון הכי טוב? השראה מהטבע. רכיבים טבעיים, כמו ויטמינים, מינרלים, נוגדי חימצון ותמציות שמנים יכולים לשמור על האזור הרגיש הזה מפני נפיחות, עיגולים שחורים, קמטים ראשונים ואפילו לשמור על הראייה.

מתחתי, מעלי ומצדדי- כל מה שהעין שלנו רוצה וצריכה.  

שקיות
עם הגיל, התאים בגוף מייצרים יותר רדיקלים חופשיים שבאופן עקיף מפרקים את הקולגן והאלסטין וגורמים לעור לאבד את האלסטיות שלו ולשנות את המבנה שלו. במקביל, שכבת השומן הטבעית סביב העין, שמשמשת כריפוד ובולם הזעזועים של העין, מתדלדלת ולפחות מבחינה חיצונית יוצאת החוצה וכלפי מטה. אלה הן למעשה ה"שקיות" שאנחנו רואים. נטייה לצבירת נוזלים מגבירה את הבעיה. תזונה עשירה בוויטמין
C תתמוך בייצור הקולגן בגוף. ויטמין C אפשר למצוא בפירות הדר, פלפלים אדומים ותותים. כדי לצמצם נטייה לצבירת נוזלים, צריך לשתות הרבה מים, לשתות פחות אלכוהול ולישון יותר. עזרה ראשונה? פרוסות מלפפון, או תיונים מקוררים יעשו את העבודה. אם מניחים אחד מהם למשך 15 דקות, זה עוזר לאזור להתכווץ למימדים הרגילים שלו. בשביל טיפול ארוך טווח- לשתות הרבה תה ירוק שמסייע להיפטר מעודפי נוזלים ורעלים, ויטמין A ו-C בשביל הקולגן, ויטמין E כדי לחסל רדיקלים חופשיים ולתמוך בתהליך ההתחדשות של קולגן, ושיבולת שועל כדי לשמור על מראה העור נקי ומוצק וכדי לעודד התחדשות תאים.

עיגולים כהים
לעיגולים כהים מתחת לעיניים יכולים להיות גרומים שונים: למשל, גודש באף מרחיב את כלי הדם באזור. אם בנוסף מתפתחת דלקת, היא יכולה להחמיר את הבעיה ולהוביל להצטברות פיגמנטים כהים. סטרס ותזונה לקויה מחלישים את כלי הדם, שעם חוסר הזנה מתאימה עלולים להישבר ולקבל גוון כהה. עייפות מאמצת את השרירים, מקשה על כלי הדם ויכולה גם היא לייצר שינוי בגוון העור. אם אתם לא מוצאים את עצמכם באחת מהקבוצות, רוב הסיכויים שעבורכם עיגולים כהים הם פשוט עניין של גנטיקה. טיפול מקיף? תזונה עשירה בוויטמין K (או תה ירוק שעשיר בוויטמין K) ששומר על כלי הדם, ויטמין A שאחראי על העור ותומך בפעילות של ויטמין K, תמציות זרעי ענבים כדי לחזק ולתקן את הרקמות, וכמה שיותר מנוחה ושינה. לא סתם קוראים לזה שנת יופי.

קמטים בזווית העין
במקרה של השמש השאלה היא לא האם זה יקרה. זה יקרה. השאלה היא מתי. הנזק של חשיפה לשמש הוא מצטבר, ויחד עם תהליך ההזדקנות הטבעי, וגורמים נוספים כמו זיהום סביבתי, תאי העור נפגעים וכתוצאה מכך משתנים האלסטיות, המרקם וכמובן המראה של העור. וכשהעור לא מה שהוא היה פעם, אפילו הבעות פנים חוזרות, כמו חיוך, יוצרות קמטוטים שעם הזמן הופכים לקמטים. כמו שאמרנו, עם השמש אין חוכמות. עדיף להימנע ממנה בשעות המסוכנות, ולהיחשף אליה בצורה מוגנת בשעות הבטוחות. בנוסף, וויטמינים כמו A, C ו- E יכולים לעזור להילחם ברדיקלים חופשיים ובנזקי השמש, ויטמין B מפחית את הסיכון להתפתחות תהליכי דלקת, ותה קמומיל (כדי להישאר רגועים) או לקריץ (כדי לשמור על כלי הדם).

עפעפיים
העור בעפעפיים הוא דק ועדין מלכתחילה, ומוצרי איפור וטיפוח מפחיתים את כמות השומן הטבעי עליהם והופכים אותם יבשים ושבריריים. העובדה שהעפעפיים מאבדים מהאלסטיות שלהם, יחד עם העובדה שבאופן כללי הנטייה של העור היא להתדלדל עם הגיל, יכולים להחמיר את הבעיה. עם אזור העפעפיים צריך להתנהג בכפפות של משי. לבחור מוצרים עדינים ולא לשפשף את האזור בצורה אגרסיבית. לבניית מערך הגנה יציב יותר: ויטמין C, שקדים ותמציות זרעי ענבים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.