את מוכנה לזה שתכפילי את הגודל שלך. את מוכנה לזה שאולי תקיאי מדי פעם. את מוכנה לזה שיהיה כבד, ארוך ושלפעמים אולי כבר ימאס לך. השאלה אם את מוכנה גם לכל השאר? התופעות המוזרות של ההיריון שלא סיפרו לך עליהן, וכמה תרופות סבתא איך לפתור אותן

זיכרון
בדרך כלל אומרים שאם אנחנו שוכחים משהו, כנראה שהוא לא היה מספיק חשוב. זה לא תופס על היריון. נשים בהיריון סובלות מירידה מסוימת בזיכרון וזה מוכח מחקרית. לא כולן, אבל רובן ובמיוחד בשליש האחרון של ההיריון. חלק אומרים שזה קשור למתח מהעתיד לבוא, אחרים אומרים שיש יותר מדי עומס רגשי בתקופה הזאת והזיכרון הוא הראשון שנפגע. מה עושים עם זה? בתור התחלה, זה יעבור. בינתיים, כדאי לישון כמו שצריך, לשתות תה צמחים ולהשתמש בהרבה פתקים צהובים קטנים..

גזים
בדלתיים סגורות (או פתוחות), כולנו עושים את זה. בהיריון, הרחם גדל ולוחץ על המעיים, מה שהופך את התופעה להרבה יותר משכיחה, במיוחד לקראת הסוף. בגלל הלחץ שמופעל על המעיים, קשה להימנע מזה לגמרי. אבל, שמירת מרחק ביטחון ממזונות מסוימים, כמו שעועית, כרוב, כרובית, ברוקולי ועוד יכולה לעזור. כדי להקל על מערכת העיכול, מומלץ להכין חליטות תה עם קמומיל, שומר, זנגוויל, שיבא, נענע, קינמון, ציפורן ועוד.  

גודש באף
מי שסבלה מזה לפני ההיריון, תסבול מזה אפילו יותר במהלכו. אבל גם כאלה שלא, עלולות לסבול מגודש באף בגלל התרחבות כלי הדם. מה עושים? אוכלים הרבה מזונות שמכילים ויטמיןC, כמו פירות הדר וקיווי. ממעיטים במוצרי החלב, ובלילה לפני השינה עושים אינפוזיית אדים עם טיפות שמן אקליפטוס.

צרבת
גם אם עד ההיריון לא ידעת מה זה צרבת, יש סיכוי שזוהי תחילתה של ידידות מופלאה. לא רק שההורמונים משבשים את מצב הרוח, הם גם גורמים להרפיה של הסוגר השרירי שנמצא בין הוושט לקיבה. בגלל שהש"ג נרדם בשמירה, חומצות מהקיבה מצליחות להסתנן די בקלות למעלה, ומתחילות לחגוג. מה עושים עם זה? לא אוכלים יותר מדי (למרות שמותר וממש בא לך), לא אוכלים מזונות שמגרים צרבת (מטוגנים או מתובלים מדי, למשל), שותים כוס חלב או אוכלים כמה שקדים או כל מזון אחר נוגד חומציות, ואת הארוחה מקנחים בתה קמומיל, מנטה, מליסה, ג'ינג'ר וזנגביל שסופחים את עודף החומציות בקיבה.  

הפרשה מוגברת מן הנרתיק
תאי דופן הנרתיק מתחלפים מהר יותר בזמן ההיריון. זה אמנם גורם לכמות גדולה יותר של הפרשות, אבל זה רק טבעי. כל עוד ההפרשות רגילות (דלילות, לבנות ובלי ריח) זה לא מזיק ולא מצריך טיפול.  

העור
זה לא מפתיע שבגלל השינויים הגופניים שהגוף עובר במהלך ההיריון העור נמתח ומאבד מהגמישות שלו. אין ממש דרך להימנע מזה, אבל יש מה לעשות כדי למזער נזקים. לדוגמא, שמנים. שמן נבט חיטה למשל, חשוב לשמירה על גמישות העור ולבניית תאים חדשים. שמן חוחובה עשיר בחומצות שומן שמעשירות את העור. שמן גרניום טוב נגד סדקים ושמן לבנדר סתם מרגיע. אחרי הלידה, כדאי להשתמש בשמן שומשום, שמכיל חומרים מזינים רבים (מינרלים, סידן, ברזל) ומנקה את העור. 

כתמי פיגמנטציה
עור הפנים זה כבר סיפור אחר. בזמן שחלק מהנשים מעולם לא נראו זוהרות יותר, שאר הנשים עלולות לסבול מכתמי פיגמנטציה, או כמו שקוראים לזה בשפה המקצועית, מלסמה (מסכת היריון). בגלל עודף פעילות של אסטרוגן, יכול להיות שחלק מהנשים יסבלו גם מפצעונים. הבשורות הטובות הן, ששניהם יעברו לאחר הלידה. כדי לשמור על עור הפנים ולא להחמיר את המצב, כדאי להימנע מחשיפה לשמש, ולהשתמש במסנן קרינה.

לא נעים, אבל גם לא נורא. אם מסתכלים על חצי הכוס המלאה, כשזה יגמר (וזה יגמר) אפשר לחזור לכל הדברים שאוהבים, כמו הבגדים הישנים שלך, או לעשות סקס. רק לא לשכוח, אחרי ההיריון הפוריות פחות או יותר בשיאה.  

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה