אפשר להגיד שאנחנו חיים בעולם מלחיץ. אפשר להגיד שאנחנו רק תופסים אותו כמלחיץ. ואפשר גם להתווכח על שניהם עד מחר בבוקר. אבל לגוף זה לא ממש משנה אם המקור של הלחץ הוא פנימי או חיצוני. עם ההשפעה הפיסית והנפשית של לחץ, אי אפשר להתווכח.

כרוניקה של מתח ידועה מראש? לא בטוח

הרעה בתנאים

למרות שרופאים לא ממש נוטים להסכים על דברים, רובם מסכימים על זה שהגורם לחלק גדול מהמחלות של היום הוא לא וירוס או חיידק. הוא סטרס. כי למרות שאנחנו אוהבים לשכנע את עצמנו שהכל בסדר ואוטוטו זה עובר, ההשפעות השליליות של סטרס אוהבות להצטבר. סטרס שוחק את המערכת החיסונית ופוגם ביכולות הפיסיות והמנטאליות.

סטרס אוהב להתמקם בכל מיני מקומות, במיוחד בכתפיים או בגב. כשהשרירים תפוסים ומתוחים דם, חמצן וחומרים מזינים אחרים לא יכולים להגיע לכל הרקמות, ומצטברים. ודווקא ברגע הכי לא נכון, רקמות החיבור העדינות מחליטות להוכיח את הנאמנות שלהן ונדבקות אחת לשניה, מה שמצמצם את טווח התנועה.

פקק התנועה הזה הוא קצת יותר מדי בשביל השרירים שלנו, שלא יכולים לתפקד בצורה טובה ומתחילים להיות רגישים וכואבים. ככל שהרעלים מצטברים, לדלקות הרבה יותר נוח להתפתח. לאורך זמן, זה עשוי אפילו להעלות את הסטרס לרמה גבוהה יותר.

שרירים תפוסים גם רגישים יותר לפציעות שיכולות לגרום להתהוות של רקמה צלקתית. רקמה צלקתית היא בעצם הניסיון של הגוף לשמור על עצמו מפני נזק נוסף, אבל במקום זה הוא קצת יורה לעצמו ברגל. רקמה צלקתית מגבילה עוד יותר את טווח התנועה ומנטרלת קבוצות שרירים קטנות. רקמה צלקתית יכולה גם להחריף ולהתפתח לדלקת.

כשזה עמוק
לא חסרות סיבות לקבוע תור לעיסוי. פינוק, אגב, היא כבר מזמן לא הסיבה העיקרית. טיפול בעיסוי הוא תרופת נגד ידועה ומוכרת לסטרס. ובתוך המשפחה הגדולה של העיסויים, עיסוי רקמות עמוק הוכח כיעיל במיוחד. מכאבים שקשורים למתח ועד ללחץ דם, לעיסוי רקמות עמוק יש את היכולת להפוך השפעות שליליות רבות שנגרמות על ידי סטרס.

עיסוי רקמות עמוק הוא עיסוי אינטנסיבי, איטי ועמוק, לאורך ולרוחב השרירים, והוא מתאים במיוחד ללחוצים ולמתוחים. התיאוריה מאחוריו אומרת שאנחנו מטאטאים מתחת לשטיח, דברים שאנחנו מעדיפים לא להתמודד איתם כרגע. השטיח במקרה הזה הן הרקמות. אבל באיזה שהוא שלב, אפילו השטיח הכי גדול לא מספיק.

עיסוי רקמות עמוק עושה את העבודה במקומנו. הוא שוטף החוצה את הרעלים, מפריד בין רקמות שנדבקו, הוא מתמקד בשכבות העמוקות של השריר ובסיבים שבונים אותו, הוא מרגיע את ההצטברות של סטרס בשרירים ועוזר להגביר את זרימת החמצן והדם בגוף. ברגע שהגוף חוזר למצב הרגוע שלו, כל התפקודים האחרים משתפרים. 

התנועה השיטתית והקצבית של העיסוי היא גם אחת מהדרכים הותיקות ביותר לשחרור כאב. עיסוי יכול להשפיע על מערכת העצבים ולהרגיע את התגובה הטבעית של הגוף לסטרס (fight or flight), הוא מפחית את השחרור של הורמוני סטרס ומגביר את פעילות המערכת הלימפטית שאחראית על ניקוז רעלים. בגלל שלעיסוי יש השפעה מצטברת, סדרה של טיפולים עדיפה על פני עיסוי בודד. אחרי העיסוי, כדאי לשים לב לכל שינוי בגוף או בהרגשה. הגוף מנסה להגיד לכם משהו.

עם סטרס הכי טוב להתמודד במספר חזיתות. עיסוי יכול להרגיע את הגוף, לשפר את הזרימה ולהפחית כאבים. ברגע שרמת הסטרס ירדה, ניתן לשלב גישות טיפול אחרות כמו נטורופתיה, רייקי ויוגה כדי לספק לגוף תוכנית הבראה מלאה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה