כל שנה מחדש בתקופה הזאת אתם מבטיחים לעצמכם הרים וגבעות אבל בסופו של דבר חוזרים לזנוח את כל ההצהרות הגדולות אחרי כמה שבועות? הנה כמה דברים קטנים ובריאים שתוכלו להבטיח לעצמכם – וגם לקיים

עוד מהילדות מלמדים אותנו שראש השנה הוא התקופה האידאלית להתחלות חדשות. לכן, רבים מאיתנו מוצאים את עצמנו מצהירים בדיוק בתקופה הזאת שאחרי החגים נחזור להתעמל במכון, נשנה את התזונה או נפחית את מידת הסטרס בעבודה. ואז מגיעים החגים ואיתם גם הצורך לעמוד בכל ההצהרות הגדולות האלו. זהו השלב שבו רבים מגלים את הפער בין המוטיבציה של אווירת החג לבין הקושי להניע את עצמם בשגרה.

אז מה עושים? במקום להבטיח לעצמנו דברים שכנראה לא נוכל לעמוד בהם, מומלץ להתחיל עם הבטחות קטנות ופשוטות. הבטחות אלו גם יתרמו לשיפור הבריאות וגם לא ירגישו כעונש. הנה כמה מהן שבאמת כדאי לכם לאמץ השנה:

1. תכניסו שומן לחיים

הכותרת הזאת אולי גרמה לכם להרים גבה, אבל למען האמת, שומן במינונים סבירים דווקא יכול לעשות לכם טוב. כמה מחקרים משמעותיים מהשנים האחרונות מצאו כי חלק מהשומנים עדיפים על פחמימות מבחינת התרומה שלהם לשיפור הבריאות. כשצורכים אותם בצורה מאוזנת, שומנים בריאים יכולים לשפר את מרקם העור, להאריך את תחושת השבוע, להגן על המוח, להעלות את שיעור הכולסטרול הטוב ולהפחית את הכולסטרול הרע.

אז אילו מאכלים מכילים שומנים טובים? אבוקדו, אגוזים, שקדים, שמן זית, דגים וביצים. מנגד, מומלץ להימנע ממאכלים שמכילים שומן טרנס או שומן רווי.

2. תרימו טלפון לאחותכם

במשך 75 שנים עקבו חוקרים מאוניברסיטת הרווארד אחרי מאות אנשים כדי להבין מה גורם לנו להיות מאושרים. המחקר האדיר הזה הוליד לא מעט מסקנות מסקרנות, כשאחת הבולטות שבהן היא שאנשים שנמצאים במערכת יחסים בריאה עם האחים שלהם יכולים להאריך ימים ולהיות מאושרים יותר. שמירה על קשר עם אחיות אגב, העלתה משום מה את רמת האושר עוד יותר.

3. שימו משהו מצחיק בטלוויזיה

נכון, צפייה ממושכת בטלוויזיה לא בדיוק תשפר את הבריאות שלכם, אבל לא יזיק לכם לצחוק מכל הלב לפחות פעם ביום. הצחוק משחרר אנדורפינים במוח, שהם כימיקלים שגם עוזרים לנו להרגיש טוב יותר וגם מפחיתים לחץ וכאבים בגוף. מחקרים אף מצאו כי הצחוק עוזר להאריך ימים ולחזק את מערכת החיסון.

4. שברו את השגרה – אבל בקטנה

ניסיתם פעם לצחצח שיניים ביד החלשה שלכם? ההמלצה הזאת עשויה להיות משונה למדי בקריאה ראשונה, אך מחקר מסקרן במיוחד שנערך בנושא מצא כי כשאנחנו מבצעים פעולות שגרתיות כמו אכילה וכתיבה בידיים הלא דומיננטיות שלנו, אנחנו למעשה מחזקים את האזור במוח שאחראי על כוח הרצון והמוטיבציה – שני דברים שכולנו היינו שמחים לפתח. אפשר לחשוב על זה כמעין אימון משקולות למוח שלא ידרוש מכם יותר מדי מאמץ.

5. שימו לב לדברים חדשים

כשאנחנו נוסעים לעבודה, הולכים ברחוב או משוטטים בסופר, המוח שלנו עובד "על אוטומט" ולא באמת שם לב למתרחש סביבו. מצב זה, על פי מומחים, מגביר את הלחץ והבלבול ומפחית את הצלילות המחשבתית. מדיטציה היא דרך טובה לאמן את המוח להתנהל בצורה אחרת, אך לא לכולם יש זמן או רצון לבצע אותה בכל יום.

אז הנה דרך לפתח מודעות בלי מדיטציה – נסו לשים לב בכל יום לחמישה דברים חדשים שלא שמתם לב אליהם קודם במסלול הקבוע שלכם. זה יכול להיות תינוק צוחק ברכבת, נגן כינור ברחוב או אפילו רהיט בבית שכבר הרבה זמן לא הבחנתם בו. כך תוכלו לחדד את החושים, להגביר את המודעות לסביבה ולחדד את המוח.

6. תעמדו עכשיו

כנראה שגם את הכתבה הזאת אתם קוראים כרגע בישיבה – ולא רק אתם. רובנו מעבירים את רוב שעות היום בישיבה – ויש לכך השלכות מרחיקות לכת על הבריאות שלנו. מחקר שנערך ב-2017 מצא כי אנשים שיושבים פחות משלוש שעות בממוצע ביום, חיים כשנתיים יותר מהממוצע העולמי.

לכן, נסו לעמוד במהלך שיחות טלפון, לצפות בתוכניות טלוויזיה על ההליכון, לרכוש כיסא עמידה לחלל העבודה – או אפילו לנצל את הרגע הזה, עכשיו, לשיפור קטן של הבריאות שלכם לטווח הארוך.


chair banner1


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה