מחקרים מראים שויטמינים, מינרלים ושאר ירקות יכולים לעזור לשפר את מצב הרוח, את הבריאות, את הכושר ואפילו את הסקס.

אז בימים האלה, שהחיים לועסים ויורקים אותנו, כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה לתת לתזונה לעבוד בשבילנו.

לחץ, תן לו לצאת

אורח החיים המודרני הוא תבשיל אחד גדול של לחץ. אבל יוגורט אחד קטן יכול להוציא ממנו את כל המיץ. חוקרים באוניברסיטת סלובקיה נתנו למשתתפים בניסוי לאכול שלושה גרם של חומצות האמינו ליזין (Lysine) ואגרינין (Agrinine) ולשאר המשתתפים פלסבו, ובקשו מכולם לשאת נאום. מדדים של הורמוני סטרס בדם, הראו כי המשתתפים שקיבלו חיזוק של חומצות אמינו נלחצו ב- 50% פחות במהלך ולאחר הנאום, בהשוואה לקבוצת הפלסבו. יוגורט הוא אחד המקורות הטובים ביותר לחומצת האמינו ליזין ותערובת של מעורב אגוזים מכילה טונות של אגרינין.

יום שחור

אל תטעו. הפתרון למצב הרוח שלכם לא מגיע רק בצורה של כדור. לארוחה הבאה שלכם יכולה להיות השפעה לא פחות דרמטית. ירקות ירוקים ועליים, כמו אורוגולה ותרד, הם מקור עשיר לוויטמינים מקבוצת B, שהם חלק חשוב באגודת הידידים שאחראית על ייצור הורמונים של מצב רוח טוב, כמו סרוטונין ודופמין. למעשה, מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Neuroscience קבע כי חוסר בוויטמינים מהקבוצה הזאת, או לפחות באחד מהם (B6) יכול לגרום לנו להרגיש בקנטים. מה בטוח לא? שוקולד לבן. טכנית, שוקולד לבן לא נחשב לשוקולד, כי הוא לא מכיל קקאו. זה אומר שלא משנה כמה הוא ואתם רוצים, אין לו את היכולת להפריש סרוטונין ולייצר את האופוריה של שוקולד אמיתי. אם כבר שוקולד, לכו על מריר. הוא מכיל יותר קקאו, פחות סוכר (שידפוק ויזרוק אתכם בהזדמנות הראשונה) ויותר חומרים שקשורים למצב רוח טוב.

הפסקת צהריים

בתרבות הספרדית, סיאסטה של צהריים היא הרגל ייהרג ובל יעבור. היא מטעינה את הגוף ובעיקר מכינה אותו ללילה של עבודה קשה (אלכוהול). רוב הסיכויים שאם תגידו את זה לבוס שלכם, הוא יבקש מכם לסדר את החפצים שלכם בארגז קטן וללכת. במקום זה, תנסו לאכול צימוקים או אגוזים. צימוקים מכילים אשלגן, שהגוף צריך כדי להפוך סוכר לאנרגיה. אגוזים ממלאים את הגוף במגנזיום, שחשוב לחילוף החומרים ותפקוד מערכת העצבים והשרירים. כשרמות המגנזיום נמוכות, הגוף מייצר יותר חומצת לקטית, אותו חומר שזורק אותנו על הספה בסוף יום עבודה. מה בטוח לא? משקאות על בסיס אספרסו. ברור שקפה וסוכר יעירו אתכם, אבל בסופו של דבר הם ישאירו אתכם מרוסקים. ואנחנו לא נהיה שם כדי לגרד אתכם.

כשהדיסק הקשיח נתקע

כמעט לא משנה מה נעשה, מוח בן 60 הוא לא מוח בן 20. אבל, נוגדי חימצון מסוימים, כמו אלה שנמצאים באוכמניות למשל, עוזרים לשפר תהליכים קוגניטיביים ולהגן על התאים האפורים מפני הרדיקלים החופשיים, שקשורים לסיכון לחלות באלצהיימר ופרקינסון. תמיד עדיף אוכמניות טריות ולא מוקפאות או משומרות. מה בטוח לא? מזון שמן ומתוק, כמו גלידה למשל. מזונות עתירים בסוכר גורמים לעליות חדות ופתאומיות של סוכר, שלא עושות טוב לרמות הריכוז. מזונות עשירים בשומן רווי, עלולים לאורך זמן לחסום את העורקים, ולמנוע מעבר של חומרים מזינים ודם למוח.

החומרים לא מתחלפים

מי יגיד לא לקצת עזרה בתחום שריפת הקלוריות? נוגדי החימצון שנמצאים בתה ירוק, ונקראים קטצ'ינים, ידועים בתור זרזי חילוף חומרים. מחקר יפני מצא כי משתתפים שצרכו 690 מ"ג של קטצ'ינים ביום, הצליחו לצמצם בצורה משמעותית את מסת הגוף, בהשוואה למשתתפים מקבוצת הביקורת.

לא ישנתי כל הלילה

תשכחו מכל מה שחשבתם. כוס חלב חם, התרופה הפופולארית לנדודי שינה, יכולה לעשות את העניינים גרועים יותר. אלא אם מדובר בחלב 0% שומן, השומנים שבחלב מאטים את תהליך העיכול, והופכים את השינה להרבה פחות רגועה. אז מה כן? פופקורן, אחד הנשנושים הבודדים שאפשר לדבר עליהם במונחים של בריאות. הפחמימות יתנו לגוף הוראה לייצר יותר סרוטונין, מוליך עצבי שקשור לתחושה רגועה. מה שכן, כמה שפחות שמן, ובטח שלא חמאה. שומן מאט את העלייה ברמות הסרוטונין.

קשה לקום בבוקר

ביצים הן מקור מעולה לחלבון, ואם אוכלים אותן לארוחת בוקר, זה פחות או יותר מסדר אתכם לכל היום. במחקר שנערך באוניברסיטת סיינט-לואיס (Saint Louis), מצאו החוקרים כי אנשים שאכלו ביצים לארוחת בוקר, אכלו במהלך היום פחות 264 קלוריות בממוצע. מה בטוח לא? כריך עם גבינת שמנת. 500 קלוריות, 20 גרם של שומן ובערך 60 גרם של פחמימות שישרפו די מהר, יגרמו לירידת אנרגיה ועלייה ברעב הרבה לפני ארוחת צהריים.

כוס אחת יותר מדי

כולנו כבר יודעים שכל הפי-אוור יכולה להיגמר בבוקר לא כל כך שמח. אז בסוף ערב של שתיה, תזמינו מיץ תפוזים. מנוער, לא מעורבב. פרוקטוז, אחד הסוכרים במיץ תפוזים יכול להגביר את חילוף החומרים של אלכוהול בכבד כמעט ב- 25%. בנוסף, גם ויטמין C יכול לעזור להרגיע את ההילולה שמתרחשת אצלכם בראש. מה בטוח לא? כל סוג של אלכוהול עם כל סוג של משקה דיאטטי. מחקר אוסטרלי מצא שהשילוב הקטלני הזה מכפיל את ריכוז האלכוהול בדם.

צעירים לנצח

אין אף נוגד חימצון שלקח את המלחמה בנזקי הגיל בצורה רצינית כמו ויטמין E. גרעיני חמניה, נערי הפלא של עולם הגרעינים, טובים בשביל למחוק קמטים, לשמור על הלב פועם ועל הראש צלול. מקורות נוספים לוויטמין E? יש, אבל גרעיני חמניה הם בעלי התכולה הגבוהה ביותר של ויטמין E מכל סוג מזון אחר בסביבה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה