אז עברתם את שלב ירח הדבש בזוגיות וחוששים שמעכשיו הכול הולך להידרדר?ובכן, זה הכול בידיים שלכם. הנה כמה עצות שנבדקו על ידי חוקרים מובילים ויעזרו לכם להמשיך להרגיש על גג העולם עם האחד או האחת שלכם

לא פעם, כשרואים שני אנשים בזוגיות מאושרת, דואגים להוציא להם את הרוח מהמפרשים ולהגיד להם שגם הם יגיעו בסופו של דבר לשלב שבו ההתרגשות תרד, השגרה תשתלט והניצוץ ייעלם. גם כשמסתכלים על זוגות שחיים זמן רב ביחד, התמונה לא מעודדת וניתן לראות לא פעם ריבים קולניים, ויכוחים על זוטות ותחושת מיאוס. אולם, חשוב להבין כי ההגעה למצב כזה היא עניין של בחירה ויש לא מעט דרכים להבטיח שהניצוץ בזוגיות לא ייעלם. הנה כמה עצות שנבדקו ונמצאו יעילות לשימור הקסם המשכר הזה שבתחילת הקשר:

1. תזיעו ביחד

רבים יסתכלו על הכותרת הזאת ויחשבו מיד על יחסי מין. אז נכון, זה בהחלט היבט חשוב בקשר, אבל לא הדבר היחיד שאפשר לעשות ביחד כדי לשפר את הזוגיות. מחקרים מראים כי פעילות גופנית ששני בני הזוג עושים ביחד, תורמת להפרשת אוקסיטוצין, המכונה גם "הורמון האהבה". זהו הורמון שמשרה תחושה של התאהבות ומעמיק קשרים חברתיים בין אנשים. פעילות גופנית גם תשפר את הבריאות של שני בני הזוג ותעלה את רמת האושר הכללית.

2. תשמרו על עצמכם

זה אולי עשוי להיראות לכם שטחי, אך חוקרים מאוניברסיטת טנסי שבארצות הברית מצאו כי בקרב אנשים שמאמינים שהם נראים טוב ומרגישים טוב עם הגוף שלהם, ניכרת עלייה של 19 אחוזים בממוצע בסיפוק מחיי הנישואים, בהשוואה לאנשים שלא מרוצים מאיך שהם נראים.

חשוב להבין שלהיראות טוב זה לא אומר להידמות לדוגמני על, אלא פשוט להרגיש טוב עם הגוף שלנו. ניתן לעשות זאת באמצעות תזונה נכונה ופעילות גופנית, או באמצעות טיפולים פסיכולוגיים לשיפור ההערכה העצמית.

3. היזהרו מהמוקשים

ג'ון גוטמן הוא אחד החוקרים הראשונים בהיסטוריה שחקר לעומק מה גורם לנישואים לעבוד. לאחר שנים של מחקרים הוא אף הצליח לחזות בדיוק של 93 אחוזים אם זוג מסוים יתגרש או יזדקן ביחד. לדבריו, יש ארבעה מוקשים מרכזיים שמונעים מזוגות להצליח: ביקורת, זלזול, התגוננות וחוסר יכולת להתפשר. כמובן שלא תמיד קל להשתחרר מהנטיות האלו, אך חשוב להבין אם הן קיימות, לדבר עליהן בפתיחות ואולי אף לשקול טיפול זוגי שיעזור להשתחרר מהן ולהרגיש מסופקים ומאושרים יותר ביחד.

4. השתמשו ב"יחס הקסם"

גם אתם נוהגים אחרי ריב גדול להביא פרחים או מתנה, מתנצלים וחושבים שבכך עשיתם את שלכם? גוטמן שכאמור חקר רבות את הנושא מבהיר שזה לא מספיק, ואף פיתח שיטה לניהול זוגיות תקינה שהוא מכנה "יחס הקסם". לדבריו, על כל חוויה שלילית שאנחנו עוברים בזוגיות, חשוב שיהיו עוד חמש חוויות חיוביות.

החוויות האלו יכולות להיות מחוות קטנות, פעולות שעושות לכם טוב, מחמאות, משפטים מעצימים או בדיחות שישרו על שני הצדדים אווירה טובה. זה לא אומר שאתם צריכים לנהל יומן של חוויות שליליות וחיוביות, אך נסו ליצוק כמה שיותר תכנים חיוביים לזוגיות, בייחוד אחרי רגעים קצת פחות נעימים.

5. אל תחפשו את כל התשובות במקום אחד

חלק מהאנשים מאמינים כי זוגיות אידאלית היא מצב שבו בן הזוג הוא הפסיכולוג, החבר הכי טוב, המנטור ומנהל המשברים. האמת היא שההיפך המוחלט הוא הנכון. מחקרים רבים הראו כי זוגיות בריאה היא לא כזאת שבה מבלים את כל הזמן הפנוי עם בן הזוג, אלא דווקא זו שבה לכל אחד יש גם את העולם שלו – עם העיסוקים, תחומי העניין ואפילו החברים שלו.

הנטייה הזאת לחלק את תשומת הלב שלכם בין כמה עולמות תעזור להוריד את הלחץ מבן הזוג, שממש לא צריך לספק כל אחד מהצרכים שלכם. כך תוכלו להבטיח שלא תימאסו בקשר בשלב מאוחר יותר ושגם אם אתם חווים לעיתים קשיים – זה לא ימוטט את כל העולם שלכם.


chair banner1



תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה