אסוציאטיבית, אנתרופולוגית, היסטורית, ביולוגית, רומנטית ובעיקר מינית.  איך שלא מסתכלים על זה, אוכל וסקס תמיד הולכים ביחד.

אוכל עושים באהבה? תתכוננו לארוחת שחיתות

בוקר טוב

במדד המזונות הסקסיים, שיבולת שועל בטח לא היתה זוכה ליותר מדי נקודות, אבל יש לה כישרון חבוי. דגנים מלאים מגבירים את ייצור ושחרור הטסטוסטרון, שבתמורה מגביר את החשק המיני. לחיזוק, אפשר לפזר מעל קצת דבש, שמכיל מינרל בשם בורום, גם לו יש השפעה טובה על הליבידו.

בצד, כוס גדולה של מיץ תפוזים סחוט, או הפוך גדול וחזק. לפי מחקרים, תזונה עשירה בוויטמין C קשורה למצב רוח טוב ומיני יותר, ולפי מחקר שנערך באוניברסיטת סאות'-ווסטרן (Southwestern), שתייני קפה נמצאו כבעלי ליבידו גבוה יותר. רק אל תשכחו להמתיק בסוכר אמיתי. סוכר משחרר סרוטונין, מוליך עצבי שמספק תחושה של אופוריה, גם אם זמנית.

לפי מחקר שנערך באוניברסיטת קליפורניה (California), לוס-אנג'לס, גם מיץ רימון מוסיף המון. כאשר החוקרים למדו את הפרי האדום אדום הזה, הם מצאו כי רימון עשיר בסוג של נוגדי חימצון שמאפשרים לדם לזרום בחופשיות דרך כלי הדם. רכיב חיוני ביחסי-מין. גם בננות, חוץ מלהיות פצצת אנרגיה צהובה, יעשו את העבודה. הן עוזרות לשחרר סרוטונין, ולכן משפרות את מצב הרוח ומרגיעות את מערכת העצבים. בננות גם עשירות באשלגן, מינרל שמגביר את כוח השרירים. חוץ מתפוזים, רימון ובננות, גם מנגו, תותים, גויאבה, פסיפלורה, תאנים ותמרים קשורים להגברת החשק המיני.

תאוות בשרים

נתחים רזים של בשר אדום הם מקור מצוין לאבץ, מינרל שמרסן את הייצור של הורמון שנקרא פרולקטין (Prolactin), שבכמויות גדולות יכול לגרום להפרעות בתפקוד המיני. אם אתם אנשים של דגים, סושי הוא חלופה מושלמת מכל הבחינות.

דגים, כמו סלמון למשל, עשירים באומגה 3 שעוזרת לייצור תקין של הורמוני מין אצל שני הצדדים. דגים כמו טונה, שעשירה במינרל סלניום, הולכים לצד שלו (משפרים את איכות הזרע), רכיבים שמבוססים על סויה הולכים לצד שלה (עשירים באסטרוגן צמחי), וג'ינג'ר עוזר לחילוף החומרים הכללי.

ירקות כמו גזר, מלפפון, ארטישוק, צנונית, סלרי, עגבניה, פטריות, כרוב, ותפוחי-אדמה קשורים כולם להגברת החשק המיני. אבל הירק שכולם מדברים עליו הוא אספרגוס. אספרגוס מפוצץ בחומצה פולית, השייכת לוויטמינים מקבוצת B, שאחראים גם על מערכת העצבים, גם על מצב הרוח וגם על רמות ההיסטמין בדם, מוליך עצבי שעוזר להגיע לאורגזמה. אספרגוס מכיל גם רכיב צמחי (Protodioscin), שלפחות לפי מחקרים קשור להגברת החשק ואפילו עוזר להילחם בבעיות זקפה אצל חלק מהגברים.

מבחינת תבלינים, כל המרבה הרי זה משובח. קינמון, בזיליקום, פלפל שחור, ג'ינג'ר, רוזמרין, זעפרן, נענע, תימין ובמיוחד פלפלים חריפים נחשבים לתבלינים מחממים ומעוררים. פלפלים חריפים למשל, מכילים את קפסאיצין (Capsaicin), שתופעות הלוואי שלו הן כל הסימנים של תשוקה. עלייה בדופק, הזעה, לחיים סמוקות, פרפרים בבטן.

ערב גבינות ויין

יין אדום יכול לעזור להרגיש יותר משוחררים וחופשיים, אבל ההשפעה שלו היא הרבה מעבר לזה. יין אדום מעלה את רמות האסטרוגן והוא מכיל רזברטרול (Resveratrol), נוגד חימצון שמשפר את זרימת הדם במהלך קיום יחסי מין ונחשב באופן כללי למעכב תהליכי הזדקנות. רק תקפידו להישאר עם כוס אחת. שכרות היא לא רק לא אטרקטיבית. היא גם הורגת את הדחף המיני.

גבינות מכילות מגנזיום, מינרל שהשרירים צריכים כדי להתכווץ בזמן אורגזמה. רק אל תהיו מופתעים אם רק הריח יעורר בכם פרץ של תשוקה. מחקרים מראים שריח של גבינה (מכל סוג), מגביר את זרימת הדם לאזור החיוניים בחמישה אחוזים.

סוף טוב
קינוח מתוק הוא חושני כשלעצמו. אבל לקינוח מתוק משוקולד מריר יש השפעה אפילו יותר רצויה. לפי מחקר שפורסם השנה בכתב-העת הרפואי Journal of American Dietetic association, רכיב בשוקולד מריר שנקרא פנילאתילאמין (Phenylethylamine), משחרר את אותם אנדורפינים שמשוחררים בזמן קיום יחסי-מין ומגביר את תחושת המשיכה בין שני אנשים. לפי מחקר שפורסם בכתב העת Journal of sexual medicine , צריכה של לפחות קובית שוקולד אחת ביום, קשורה לתשוקה גדולה יותר ותפקוד מיני כללי טוב יותר.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

תגובות   

+1 #1 מי שלא ראה בין כנסת תימני לא ראה בית כנסת מימיו!נתן קורש בונפידה 2015-08-20 12:21
מדרך עוז חשק לעוד
ציטוט

הוסף תגובה חדשה