המורה שלי ליוגה תמיד אומר שלקנות מזרון אישי זה צעד חשוב בתור מתרגל, כי הוא הופך אותך להרבה יותר מחויב לתרגול בכלל ובמיוחד לתרגול עצמאי. וזה נכון לא רק לגבי יוגה. חוץ מזה, מזרון אישי הוא גם הרבה יותר היגייני (כי לכו תדעו מי היה שם לפניכם,  ומה הוא השאיר אחריו)



לקנות מזרון ספורט זה לא כמו לקנות מזרון שינה. בכל זאת, אנחנו ישנים שליש מהחיים. אבל בשני שלישים האחרים, אולי כדאי שנתחיל לעשות קצת ספורט

התאמה אישית
בתור התחלה, מזרון ספורט צריך להיות נוח לכם אבל הוא גם חייב להתאים לסוג הפעילות. אם אתם יוגיסטים מושבעים, ההתלבטות היחידה שתהיה לכם היא הצבע. ליוגה יש מזרונים מיוחדים, דקים יותר ממזרוני ספורט אחרים ומתאימים גם לתרגולי שטח.

mizronim big
אם אתם עושים גם יוגה וגם דברים אחרים (כמו פילאטיס או פלדנקרייז) יש מזרונים שמותאמים לשימוש רב תכליתי. לפעילויות ספורט אחרות קיימים מזרוני ספורט רגילים ופשוטים.

כל המזרונים נישאים, קלים לניקוי ואמורים להחזיק מעמד הרבה מאוד זמן.

עובי
המשתנה החשוב ביותר בבחירת מזרון הוא העובי שלו. בסופו של דבר, התפקיד העיקרי של המזרון הוא להיות חוצץ בין העצמות והמפרקים שלנו, לבין הרצפה הקשה. במקרה של מזרוני יוגה, הם מגיעים בעובי של ארבעה או ששה מ"מ בלבד. עובי של מזרון ספורט ממוצע שלא מיועד לתרגול יוגה נע בין 2 ס"מ ל-4 ס"מ. 

חומר
מזרוני ספורט עשויים ספוג או ספוג דחוס, שנקרא פלציב. הספוג הדחוס הוא יותר קשה ומתאים למי שרוצה להרגיש את הרצפה כמה שפחות. המזרונים מצופים בבד שמשונית, עמיד נגד מים ואפשר לנקות אותו בקלות עם מטלית או מגבת. החומר ממנו עשוי המזרון משפיע גם על דרגת הקושי שלו (רך או בינוני) ועל המשקל שלו (שהוא בכל מקרה נמוך, אז אל תבנו עליו בתור תירוץ)  

אורך ורוחב
מזרונים ספורט קיימים בשני גדלים. 1.4 מטרים או 2 מטרים. רוחב של מזרון ספורט סטנדרטי הוא 65 ס"מ, או רוחב של מטר. האורך והרוחב של המזרון הם המשתנים הפחות חשובים במזרון, והם לא חייבים להתאים בדיוק למידות שלכם. בכל זאת, באנו לעבוד. לא לישון.

אנו בד"ר יאנג עשינו בשבילכם סקר שוק והשוואות מחירים, ומהיום ניתן להשיג באתר מבחר מזרונים שמתאימים לכל סוגי הפעילות הגופנית.

table mizronim