Write a comment

 

30 מומים בלב ידועים כמומים מולדים, כל השאר התפתחו במהלך השנים. מי שאחראי לזה זה התורשה, הסיגריות, התזונה (בעיקר זו רווית השומנים), עודף משקל, לחץ דם וחוסר בפעילות גופנית. עכשיו מחקר חדש אומר לנו שגם הרגלי השינה שלנו, הם גורם סיכון למחלות לב, מחלות כלי דם ותמותה.

מחלות לב וכלי דם, מה שנקרא מחלות קרדיווסקולאריות, הן המחלות הקטלניות שאתם לא תמיד יודעים עליהן (גם טחורים ודליות למשל זה מחלת כלי דם). מחלות קרדיווסקולאריות מערבות את הלב, הדם וכלי הדם. כל אחד בנפרד, או כולם ביחד.

מחלות קרדיווסקולאריות הן גורם התמותה העיקרי בעולם המערבי. בשלישיה הפותחת מובילים התקפי הלב, טרשת העורקים ושבץ מוחי. אחריהן ברשימה מופיעות מחלות כמו תעוקת לב, דלקת בשריר הלב, הפרעות קצב(אריתמיה) כמו דופק מהיר (טכיקריה) או דופק איטי מאוד (
ברדיקרדיה).  

אני אנוח כבר בקבר

שבע שעות שינה בלילה זה הזמן האופטימאלי. השינה עוזרת לנו לשמור על אנרגיה ולחדש כוחות. השינה אחראית על ויסות תהליכים רבים בגוף, כמו תהליכים מטבוליים וחילוף חומרים, השינה גם משפיעה לטובה על המערכת החיסונית                  . כל זה קורה בתנאי שהשינה מתבצעת ללא הפרעות (התעוררויות או שינה חסרת מנוחה). ברגע שהשינה שלנו מופרת, כל המנגנונים בגוף, הקשורים בשינה נפגעים ומעבר לכך, נפגעים גם איכות החיים והתפקוד היומיומי.

וזה לא נגמר כאן. מחקר חדש שנערך ע"י אונ' וורוויק ואונ' קולג' לונדון, שהוצג בשבוע שעבר (24.9) במפגש של האגודה הבריטית לשינה ושיפורסם במגזין SLEEP, מגלה כי שינה ארוכה מדי או קצרה מדי, מכפילה את הסיכוי למוות ממחלות לב. נבדקים אשר במהלך תקופת המחקר הפחיתו את משך השינה שלהם, משבע שעות שינה בלילה לחמש, הגדילו את הסיכון לתמותה מכל הגורמים, במיוחד הקרדיווסקולאריים.

גם לגבי עודף שינה נמצאו השפעות דומות, כך שאפילו שינוי מזערי בשעות השינה נמצא קריטי ומסוכן. בהשוואה לנבדקים אשר לא שינו את הרגלי השינה שלהם, נבדקים אשר העלו את משך זמן השינה שלהם בתקופת המחקר בשעה אחת בלבד (מ- 7 שעות ל-8 שעות שינה בלילה) הכפילו את הסיכוי לתמותה, במיוחד ממחלות לב וכלי דם.

המחקר בדק את הקשר בין מנהגי השינה לשיעורי התמותה. מנהגי השינה נבחנו לאורך תקופת זמן של 17 שנים, בשני מועדים, בין השנים 1985-1988 ופעם נוספת בין השנים 1992-1993. את המדידות האלה הצליבו עם רשימות המעידות על שיעורי התמותה עד שנת 2004.

עד היום לא התקיים מחקר אורך שבדק את הקשר בין שינה ותמותה. המסקנות של המחקר הזה הן חד משמעיות, מספר שעות השינה קשור לבריאות. מספר שעות שינה לא מספק (מעט מדי, או פחות מדי) עלול לגרום לבעיות בריאותיות ולתמותה. אז אם אתם עד עכשיו חשבתם שהחיים קצרים מדי בשביל שנבזבז אותם על שינה, תחשבו שוב.


 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.