יש אנשים שזאת העבודה שלהם. לעבוד ימים כלילות כדי לגלות את הנשק החדש במלחמה נגד הסרטן. חלק עושים מחקרים על בני אדם כדי לבחון תיאוריות קיימות. חלק עושים את זה עם נבדקים שיש להם זנב ואוכלים בעיקר גבינה. אבל לא משנה איך הם עושים את זה, לכל הגישות האלה יש דבר אחד במשותף: הם חברים טובים שלנו, ולא חברים בכלל של תאים סרטניים.

כל הממצאים האחרונים בתחום של מניעת סרטן.

מיץ רימון

יש כאלה שמאמינים שהתפוח של חוה בכלל לא היה תפוח, אלא רימון אדום ועסיסי. אמת או אגדה, במונחים של מניעת סרטן רימון הוא גן עדן אמיתי. בכמה מילים, מה שרימון בעצם עושה זה לצמצם את הסיכון להתפתחות סרטן. ביותר מכמה מילים, המיץ האדום אדום הזה מכיל פוליפנולים (Polyphenols), איזופלאבונים (Isoflavones) וחומצה אלגית (Ellagic acid), שלפי מה שחוקרים אומרים מהווים שילוב מנצח נגד סרטן. מחקרים מראים כי כל אחד מהם מעכב את ההתפתחות של סרטן הערמונית אצל עכברים, ומאזן את הבריאות הכללית אצל גברים שטופלו בסרטן הערמונית. אבל זה לא הכל. לפי מחקר שנערך באוניברסיטת וויסקונסין (Wisconsin), רימון יכול גם לעכב את ההתפתחות של סרטן הריאות. למעשנים, מעשנים לשעבר, או מעשנים יד שניה זה חדשות מאוד טובות.

פירות יער

לענבים אדומים יש רסוורטרול (Resveratrol) ולפירות יער יש פטרוסטילבן (Pterostilbene), רכיב טבעי בעל תכונות נוגדות סרטן. לפי מחקר שנערך באוניברסיטת ראטגרס (Rutgers), פטרוסטילבן יעיל במיוחד במניעת סרטן המעי. כאשר עכברי מעבדה שסבלו מסרטן המעי אכלו תזונה עשירה בפטרוסטילבן במשך שמונה שבועות, הם נמצאו בסיכון נמוך ב-57% להתפתחות תאים טרום סרטניים, בהשוואה לעכברים שנשארו עם הגבינה הישנה והטובה. יתרון נוסף של פירות יער הוא תכולת ויטמין C גבוהה (14 מיליגרם לכוס). מחקרים מראים שרמות גבוהות של צריכת ויטמין C בתזונה, קשורות גם הן למניעת התפתחות סרטן.

סלניום

על הקשר בין המינרל סלניום למניעת סרטן יודעים כבר מזמן, אבל תמיד טוב לשמוע את זה עוד פעם. במחקר שפורסם בכתב העת Journal of the National Cancer Institute, 1,000 המשתתפים במחקר (גברים) שהגיעו עם רמות נמוכות של סלניום מהבית, וקיבלו תוסף יומי של המינרל, הפחיתו את הסיכון שלהם להתפתחות סרטן הערמונית ב-92% בתקופה של 4 שנים. גם המשתתפים שהגיעו מלכתחילה עם רמות גבוהות של המינרל, יצאו עם סיכון נמוך ב-88% להתפתחות סרטן. מסקנה? סלניום משתלם.

בלי לחץ

לחץ לא רק מקצר את החיים, הוא גם נמצא בשכיחות מסוימת עם סרטן. 1,600 גברים השתתפו במחקר אורך שנערך באוניברסיטת פורדו (Purdue) ובמשך 12 שנים סיפרו לחוקרים על כל צעד שעשו, ארוחה שאכלו, או תחושה שהרגישו. תוצאות המחקר הראו כי מחצית מהדאגנים לא הגיעו לסוף המחקר, ורק 20% מהאופטימיים נפטרו עוד לפני שהמחקר הושלם. עוד חדשות מדאיגות: 34% מהמודאגים, נפטרו מסוג מסוים של סרטן. על כמה מודאגים אנחנו מדברים? תחשבו על האדם הכי מודאג שאתם מכירים. מוסר השכל? מרבית הפעילות המנטאלית שלנו מתעסקת בדברים שכבר קרו או שיקרו (או לא) בעתיד. ולכן, כל זמן שנמצאים ברגע ההווה בלי לדאוג, הוא בריאות. קלישאה, אבל נכון.

סושי

עכברים שמשתזפים תחת קרני השמש זה לא משהו שקורה הרבה. גם לא עכברים שאוכלים אצות. אבל כשזה כן קורה, זה מפחית את הסיכון להתפתחות סרטן העור. כאשר האכילו עכברים באצות, השכיחות של סרטן העור ירדה ב-60%. בנוסף, הפוליפנולים, רכיבים טבעיים שנמצאים באצה, כיווצו גידולים קיימים ב-43%. והחדשות הכי טובות: המינון שהשתמשו בו במחקר, שווה ערך לכף במונחים של בני אדם. אצה דלה בקלוריות ושומן ועדיין מספקת מספיק סיבים תזונתיים שטובים ללב וסידן שטוב לעצמות. אצות שבהן משתמשים להכנת סושי, מספקות גם ויטמין A ו-C, שגם הם חשובים למניעת תהליכים סרטניים.

לצאת החוצה

במשך שנים, ויטמין D היה המושיע הלאומי בתחומים שונים, אבל בעיקר בסרטן. ולפי מחקר חדש שפורסם בכתב העת American Journal of Clinical Nutrition, אין חדש תחת השמש.המחקר הראה כי נשים שהוסיפו לתזונה תוסף של ויטמין D, נמצאו בשכיחות נמוכה ב-60% עד 77% להתפתחות סרטן בתקופת מהלך המחקר (4 שנים), בהשוואה לנשים שלא נטלו תוסף. ההשפעה לא מוגבלת רק לנשים. ויטמין D חיוני לתפקוד מערכת החיסון והוא עוזר לתמותה של תאי סרטן. הטבע התכוון שנעשה ויטמין D מהשמש, אבל ליתר ביטחון הוא שם אותו גם בדגים כמו סרדינים וסלמון. ואם אתם כבר מקבלים את מנת הוויטמין D היומית שלכם, תשלבו את זה עם פעילות גופנית. מחקר אחרי מחקר מראים את הכוח שיש לפעילות גופנית על סרטן. לדוגמא: מחקר חדש שפורסם בכתב העת International Journal of Cancer הראה כי29,000 הגברים שעסקו בפעילות גופנית רק פעם בשבוע, נמצאו בסיכון נמוך ב-30% להתפתחות סרטן הערמונית. אם משנים את התדירות, משך הפעילות, או האינטנסיביות שלה, הסיכון יורד אפילו יותר.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה