Write a comment
מעבדות לחירות: השינויים שיעשו אתכם חופשיים ובריאים יותר

כמה חופשיים אתם באמת מרגישים? חג הפסח, שכל מהותו היא יציאה מעבדות לחירות, מהווה הזדמנות מצוינת בשבילנו לגלות איך להרגיש קצת יותר חופשיים מעתה והלאה – וגם לשפר את בריאות הגוף והנפש באותה הנשימה

במציאות שבה אנחנו חיים, כולנו בני חורין – אנחנו חופשיים לקבל בחירות בעצמנו, חופשיים לעזוב כשלא נוח ולהגדיר בעצמנו את היעדים שנרצה לסמן ולכבוש. אז למה רבים מאיתנו מסתובבים עם תחושה שהם לא באמת אדונים לעצמם? אולי זה בגלל שחלק מהדברים שאנחנו כובלים את עצמנו אליהם מרצון, גוזלים את החופש שלנו, שואבים את האנרגיות וגם פוגעים לנו בבריאות.

לכן, אין הזדמנות ראויה יותר מחג החירות כדי להבין איך נוכל להשתחרר מהדברים שכובלים ומעכבים אותנו – במטרה להרגיש קצת יותר חופשיים ושלווים בעתיד. הנה כמה דרכים לעשות זאת – בלי יותר מדי מאמץ:

1. מרחיקים (קצת) את הסמארטפון מאיתנו

הטלפון החכם הפך את החיים שלנו לפשוטים יותר, אך גם למלחיצים יותר מאי פעם. בגלל הסמארטפון, אנשים בעבודה ובסביבה האישית שלנו מצפים שנהיה זמינים כל הזמן. בנוסף, מחקרים מראים שהאור הכחול שפולט הטלפון הנייד פוגע לנו בשינה ובריכוז – לצד השפעות שליליות רבות אחרות על הגוף והנפש.

למעשה, מחקר של אוניברסיטת אוקספורד שנערך ב-2017 מצא כי מספיק שהטלפון הנייד יהיה מונח על השולחן לידנו כשאנחנו עובדים כדי לפגוע בפרודוקטיביות בעבודה וביכולת הריכוז.

אז אנחנו לא מציעים כאן שתיפרדו מהסמרטפון לתמיד, אבל כן מזמינים אתכם לחשוב איך אתם מרחיקים אותו מכם כשאתם עובדים, מכבים התראות שמגבירות את הלחץ, מפסיקים להשתמש בו לפחות שעה לפני שאתם הולכים לישון כדי לשפר את איכות השינה ובוחרים לנהל יותר אינטראקציות אמיתיות עם האנשים סביבכם, ולא רק דרך המכשיר החכם.

2. לוקחים הפסקה מהרשתות החברתיות

בנוסף לטלפונים החכמים, מחקרים מהשנים האחרונות מתריעים שוב ושוב כי הרשתות החברתיות הופכות את כולנו לאנשים לחוצים יותר, מגבירות דיכאון וחרדה ומובילות לכך שרבים סובלים מפגיעה בערך העצמי. זאת מכיוון שברשתות החברתיות הכול "צבוע בוורוד", כלומר, אנחנו רואים רק את הרגעים המאושרים והגדולים בחייהם של הסובבים אותנו ומאמינים (שלא בצדק) שהחיים שלנו ריקניים ומשעממים בהשוואה אליהם.

לכן, בשנים האחרונות נרשמת עלייה באנשים שעושים "דיאטת רשתות חברתיות", כלומר לוקחים הפסקה של כמה חודשים מהן כדי לשפר במעט את המצב הנפשי. לא יכולים להיפרד מהרשתות? החליטו שאתם מוחקים את האפליקציות שלהן בנייד וגולשים רק מהמחשב. בכך תפחיתו את השימוש בהן בלי לפספס את כל מה שקורה שם.

3. לומדים להגיד לא

מחקר של פסיכולוגים קנדיים מ-2006 מצא כי 67 אחוזים מהאנשים מתקשים להגיד "לא" כשמבקשים מהם לעשות משהו. גם הדבר הזה, כמו אחרים ברשימה, מוסיף לתסכול שאנחנו חשים בחיי היום יום, מעמיס עלינו עוד ועוד משימות שלא בטוח שנוכל לעמוד בהן וגם משפיע מאוד על הערך העצמי שלנו.

חשוב להבין כי לא יקרה כלום אם תלמדו לסרב, בנימוס, כשמבקשים מכם לעשות דברים שאתם לא יכולים או רוצים לעשות. העולם לא יקרוס, לא ינדו אתכם מהחברה וכנראה שרק יעריכו אתכם ואת היושרה שלכם יותר. זהו אחד הכלים החשובים שיש לפתח בעולם המודרני – ולא תאמינו כמה השינוי הזה יכול לחולל פלאים בחיים המקצועיים, כמו גם במערכות היחסים עם הקרובים לכם.

4. מפנקים את עצמכם לפחות פעם בשבוע

כשאנחנו מתחילים מערכת יחסים חדשה – רבים ירצו "לפנק"את בן או בת הזוג בביקורים בספא, בעיסוי, בארוחה טובה או בחופשה בבית מלון. אז למה אנחנו לא עושים את אותם הדברים בשביל עצמנו, סתם ביום רגיל?

מחקרים הראו כי עיסוי לדוגמה, יכול להפיג מתחים נפשיים וגופניים, לשפר את זרימת הדם ולשפר את הבריאות הכללית של הגוף. למה שלא תחליטו שלפחות פעם בשבוע, אתם מענגים את עצמכם בביקור בספא בסוף יום עבודה ארוך, בדיוק כמו שהייתם עושים בעבור אנשים שאתם אוהבים?

5. מקדישים זמן לאנשים שאנחנו אוהבים

במשך 75 שנים, עקבו באוניברסיטת הרווארד אחרי מאות אנשים כדי להבין מה באמת גורם להם להיות מאושרים. התוצאות הראו מעבר לכל ספק – האנשים שנהנו מהקשרים החברתיים החזקים והאיכותיים ביותר –היו גם המאושרים ביותר, סבלו פחות ממחלות והאריכו ימים.

האנשים היקרים לכם הם שנותנים לכם את הכוח, והם אלו שגורמים לכם להרגיש חופשיים ומאושרים. לכן, אנחנו ממליצים להקדיש כל דקה פנויה שתהיה לכם מעתה והלאה בחברת האנשים שגורמים לכם להרגיש טוב. זה לא רק ירומם את הנפש, אלא, כפי שמראה המדע, גם ירחיק מחלות ומוות.


chair banner1


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.