נשים מבזבזות הון על קרמים ומשחות המבטיחים להן להחזיר אחורה את מחוגי השעון ולטשטש את פגעי הזמן. מחקר חדש מעלה תהיות על יעילות התכשירים והשימוש שלהם על ידי נשים.

נשים ימשיכו להשתמש בתכשירי אנטי אייג'ינג שאינם משפרים במאום את עור פניהם ואלו שכן רואות תוצאות בטיפול יזנחו את הקרם המושיע, זאת על פי מחקר חדש שנעשה באוניברסיטת באת' (Bath) באנגליה בשיתוף עם אוניברסיטת קטאר.

במחקר שפורסם החודש (דצמבר 2007) השתתפו כ- 300 נשים בגילאים 27 עד 67 שהשתמשו על בסיס קבוע בקרמים ומוצרי טיפוח לעור, ויטמינים, או טיפולי יופי מתוך רצון להראות צעירות יותר. 96% מהן השתמשו בקרם לחות, 75% השתמשו בקרם אנטי איג'ינג כלשהוא ו 70% מהן השתמשו בטיפולי פילינג. חצי מהנשים הלכו לטיפולי אנטי אייג'ינג אצל קוסמטיקאיות, שליש מהנשים אימצו תזונה מתאימה וכ- 3% ביצעו טיפולים רפואיים כמו בוטוקס או פילינג כימי.

באופן מפתיע נשים הראו נאמנות רבה יותר למוצרים וטיפולים שלא עזרו מאשר מוצרים או טיפולים שעבדו. רק %27 מהנשים במחקר הפסיקו את השימוש במוצרים שלא הביאו לתוצאות המיוחלות. שאר הנשים 73% אמרו כי ימשיכו את הטיפול והשימוש בתכשירים למרות התוצאות מאכזבות. באופן מפתיע 55% מהנשים שחשו כי הטיפול היה מוצלח, הפסיקו את השימוש בו.

הפרדוקס הצרפתי

מדוע טיפול יופי מוצלח יזכה לנטישה גדולה יותר מאשר טיפולים שנכשלו? הסיבה לכך, אומרים החוקרים, היא כנראה פסיכולוגית. כאשר אנשים אינם מרגישים טוב עם עצמם ו/או גופם, מוטיב הפחד גובר על מוטיב ההצלחה. החשש מלהראות זקן יותר גורם לנשים להמשיך ולנסות את המוצרים גם אם אינם עוזרים. אך כאשר יש הצלחה, דוג' שיפור במצב עור הפנים, גורם החשש מוסר והמדד הקובע עבורן הוא ההצלחה. ברגע שהנשים רואות הצלחה הן מרשות לעצמן לנוח על זרי הדפנה.

ד"ר קרי מק פרסון (Dr Kerri McPherson), פסיכולוגית באונ' קויין מרגרת, באידנבורג, אומרת כי לנשים יש ציפיות שגויות לגבי קרמים ומשחות אנטי איג'ינג. "זה לא שהקרם אינו עובד, אלא שהוא אינו עומד בציפיות שלהן. יכול להיות שהנשים אינן מקבלות שיפור מוכח בעורן, אך הן אינן רוצות לאבד את מה שכביכול הושג בטיפולים אלו. הן חוששות שהן יראו גרוע יותר אם יפסיקו את השימוש בתכשירים".   

"מחקר זה הוא הוכחה נוספת לאמונה שכאשר אנשים חושבים שלילית על עצמם, וכשהם נכשלים בשיפור מצבם, הם יהיו עם מוטיבציה גדולה יותר לנסות שוב" אומרת ראנה סוב ((Rana Sobh מביה"ס לעסקים של אונ' קטאר. "האופן שבו נשים רואות את עצמן בעתיד משפיע משמעותית על המוטיבציה שלהן להשתמש במוצר או שרות דוג' קרמים או טיפולי אנטי איג'ינג".

מחקרים נוספים הצביעו על השפעות זהות אצל גברים המבקרים במכוני כושר. במחקר זה שוב הוכח כי הפחד גובר על ההצלחה גם אצל גברים. הפחד להראות רע היה בעל השפעה חזקה יותר מאשר הרצון להראות טוב יותר.

ברט מרטין(Brett Martin) פרופסור לשיווק באונ' באת', אומרת כי ההתיחסות משתנה כאשר אנשים שלמים יותר עם גופם. אנשים השמחים עם עצמם ובמצב מחשבתי חיובי, מונעים באופן חזק יותר מהצלחה מאשר מכישלון. 

ואנחנו תמיד אמרנו הכל מתחיל בראש.

כתבות קשורות:

רדיקלים חופשיים, אנטי אייג'ינג ותזונה 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה