בשנים האחרונות יותר ויותר מחקרים מראים שחלק מתרופות הסבתא הפופולריות ביותר, כמו גם טיפולים הוליסטיים וטכניקות ריפוי מהמזרח יכולים לשפר במידה ניכרת את הבריאות, גם במקרים שבהם הרפואה הקונבנציונלית לא מצליחה לעשות זאת. אולם, חלק מהאמונות המוכרות שעוברות מדור לדור עלולות להיות שגויות לחלוטין ובמקרים מסוימים אפילו מסוכנות. הנה כמה מהתפיסות הרווחות שיותר מדי אנשים מאמינים בהן – והגיע הזמן להפסיק.

1. ויטמין C יעזור למנוע התקררות

רבים מאמינים שמיץ תפוזים, כמו גם אכילה מרובה של פירות הדר, יעזרו להפחית את הסיכון למחלות החורף שאין מנוס מפניהן. אולם, סקירה נרחבת שנערכה ביולי 2007 ובחנה יותר מ-60 מחקרים קליניים שנערכו בנושא מצאה כי ויטמין C לא באמת מסייע להרחיק את ההצטננות. עם זאת, אם כבר נדבקתם במחלה הנפוצה, הוויטמין החשוב הזה בהחלט יכול לסייע בהתמודדות עם התסמינים שלה ולעזור לכם להחלים מהר יותר.

2. הימנעות מפחמימות תעשה אתכם בריאים יותר

לפחמימות יש תפקיד חיוני ביותר – הן מספקות לגוף את האנרגיה שהוא זקוק לה כדי לתפקד כמו שצריך. עם זאת, בהקשר הזה יש הבדל מהותי בין פחמימות פשוטות למורכבות. לפחות שבעה מחקרים משמעותיים מצאו כי בקרב אנשים שאוכלים דגנים מלאים יש שיעור נמוך יותר של מחלות לב. בנוסף, מחקר מ-2010 שנערך בקרב יותר מ-13 אלף בני אדם מצא שאנשים שצרכו יותר פחמימות מורכבות שמרו על משקל תקין יותר מאלו שנמנעו מהן או צרכו יותר פחמימות פשוטות.

3. הסלרי שורף יותר קלוריות משהוא מכניס לגוף

הסלרי הוא מאכל בריא ביותר המכיל שמאפשר לכם ליהנות ממגוון רחב של יתרונות בריאותיים לרבות הפחתת כולסטרול, צמצום דלקות בגוף, שיפור זרימת הדם ומניעת מחלות בדרכי העיכול. עם זאת, הוא מכיל כ-10 קלוריות למנה ותהליך העיכול שלו לא "שורף" יותר קלוריות משהו מכניס. הוא עדיין לא נחשב למאכל "משמין", אך חשוב להכיר את הנתון הזה שנפוץ מאוד בקרב אנשים ששומרים על המשקל.

4. גזר טרי עדיף על מבושל

חלק מהאנשים מאמינים שכשמבשלים את הגזר מאבדים חלק ניכר מהמרכיבים המזינים והחיוניים שבו. גזר אכן עוזר למנוע מחלות לב, לחזק את מערכת החיסון, לשפר את תהליך העיכול ולשלוט ברמות הסוכר בדם. עם זאת, באופן מפתיע, הגזר דווקא בריא יותר אחרי שמבשלים אותו. זאת מכיוון שהטמפרטורות הגבוהות עוזרות לפרק את ה"קירות המולקולרים" ש"כולאים" בתוכם את הבטא-קרוטן – החומר שמעניק לגזר את צבעו וחלק ניכר מיתרונותיו הבריאותיים. אגב, צר לנו לנפץ מיתוס נוסף על הירק האהוב, אך הגזר אינו תורם לשיפור הראייה כפי שרבים מאמינים.

5. אלכוהול יעזור לכם לישון טוב יותר

אלכוהול מעייף את הגוף, משבש את המחשבה וגורם לרבים מאיתנו לחלום על המיטה הנעימה. זו הסיבה שהוא נחשב בעיני רבים כתרופה טבעית לבעיות שינה, המסייעת להירדם מהר יותר ולשפר את איכות השינה. התפיסה הזאת אמנם נכונה באופן חלקי, אך האמונה בה מסכנת את הבריאות. אם נתעלם לרגע מהסכנות שבשתייה מופרזת, האלכוהול אכן עוזר להירדם מהר יותר, אך יחד עם זאת הוא גם גורם לשינה לא רציפה ולא איכותית. בנוסף, כשההשפעה שלו פגה, בדרך כלל בשעות של לפנות הבוקר, הוא יגרום לתחושת ערנות פתאומית שלפעמים אף תקטע את רצף השינה.

6. משקאות דיאטטיים טובים לדיאטה

חלק מהאנשים שמנסים לשמור על המשקל, מתקשים להיפרד מהמשקאות המוגזים ומברכים על היום שבו המציאו את המשקאות הדיאטטיים שמכילים אפס קלוריות. אולם, חשוב להבין מה קורה לגוף כששותים את המשקאות הדיאטטיים כדי להבין כמה הם מסוכנים לבריאות. כשצורכים אותם, הגוף "חושב" שצרך כמויות גבוהות של סוכר ולכן מפריש אינסולין לוויסות רמות הסוכר בדם.

לאחר זמן מה, כאשר הסוכר לא נקשר לאינסולין, הגוף חווה מחסור בסוכר ושולח אותות למוח שגורמים לנו לאכול יותר. מחקר נרחב שנערך השנה ופורסם בכתב העת Nutrition and Dietetics הוכיח את הקביעה הזאת ומצא קשר ברור בין שתייה של משקאות דיאטטיים לבין עלייה במשקל.

7. פירות וירקות קפואים פחות בריאים

אכן, ברגע שקוטפים פירות וירקות הם מכילים יותר חומרים מזינים מכאלה שהוקפאו או הוצאו מקופסת שימורים. עם זאת, רובנו לא אוכלים פירות וירקות היישר מהאדמה או מהעץ. אנחנו בדרך כלל צורכים אותם לאחר שעברו מסע ארוך במשאיות, במקררים ועל מדפי הסופר. לאורך הדרך הזאת, מופרשים בפירות ובירקות אנזימים שגורמים להם לאבד מערכיהם התזונתיים. מנגד, דווקא ירקות קפואים מכילים במקרים רבים יותר חומרים מזינים מכיוון שתהליך ההקפאה מתבצע בסמוך לקטיף. התהליך עוזר לשמור יותר מינרלים וויטמינים חיוניים בפרי או בירק.

mitot banner3


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה