Write a comment
תרופות הן הדרך הפופולרית ביותר להתגבר על כאבים, אך יש לכך מחיר לא פשוט שכולל בין היתר תופעות לוואי לא נעימות וסיכון להתמכרות. לצד התרופות, ישנם גם לא מעט מאכלים שידועים כנוגדי דלקת טבעיים ועשויים בהחלט להפחית את הכאב

דלקת היא אחת הדרכים היעילות ביותר של הגוף להילחם בזיהומים שמאיימים על הבריאות שלנו. הדלקת אמנם תורמת לבריאות, אך בדרך לא מאוד סימפטית – היא גורמת לנפיחות, אודם ובמקרים מסוימים אף מוגלה – וכל אלו יוצרות תחושה לא נעימה בכלל של כאבים בלתי נגמרים שהיינו שמחים לוותר עליהם.

עוד לפני המצאת התרופה הכימית הראשונה, האנושות השתמשה במשך אלפי שנים במאכלים שונים כדי להפחית דלקות בגוף ולהתגבר על כאבים מתמשכים. חלק מהמאכלים נמצאו יעילים גם במחקרים קליניים בעוד שאחרים, עד כמה שאנחנו יודעים, לא תורמים דבר לשיפור ההרגשה. הנה חלק מהמאכלים שדווקא יעזרו לשפר את הסיכויים להיפרד מהכאבים שהורסים לכם את איכות החיים:

1. שמן זית

אחרי שהושמץ במשך שנים רבות, בעשור האחרון זוכה השמן הכל-כך הישראלי הזה לעדנה מחודשת כמאכל בריאות שתורם לשיפור היבטים שונים בתפקוד הגוף והנפש. במחקר שערכו באוניברסיטת פנסילבניה אף מצאו כי בשמן זית יש כימיקל בשם אולאוקנתל (oleocanthal) שמפחית דלקות בגוף בשיעור דומה לזה של תרופות המבוססות על איברופן.

2. אננס

ברומליין היא אנזים שמצוי באננס והופך אותו לפצצת בריאות טרופית כדאי מאוד לא לוותר עליה. מחקרים הראו כי אנשים שסובלים מכאבים כרוניים ואכלו אננס באופן קבוע נהנו מהקלה בכאב, בדגש על כאבי ברכיים כרוניים, דלקות מפרקים ותסמונת התעלה הקרפלית.

3. אגוזים וזרעים

כמעט בכל המלצה של רופאים או תזונאים קליניים יציעו להוסיף לתפריט אגוזים ושקדים, שעשירים בכמויות נכבדות של מגנזיום, ויטמין E ושומנים טובים שמשפרים את בריאות המוח. הרכיבים האלו, כך עולה ממחקרים גדולים ורבים, תורמים גם להפחתת דלקות בגוף ולשליטה טובה יותר בכאבים כרוניים.

שימו לב כי הדרך הטובה ביותר לאכול אגוזים וזרעים כדי ליהנות מהיתרונות הבריאותיים שלהם היא כשהם טריים ולא מבושלים או קלויים. ומהם הפיצוחים הבריאים ביותר? אגוזי מלך, בוטנים, שקדים, פיסטוקים, זרעי פשתן וזרעי צ'יה.

4. עלים ירוקים

הנה עוד מאכל שמככב בכתבות תזונה ובהמלצות המומחים ומסיבה טובה בהחלט – ירקות כמו קייל, כרוב, עלי סלק (מנגולד), תרד, ברוקולי ועלי רוקט, מכילים קרוטנואידים בשיעור גבוה. אלו פיגמנטים שמעניקים לעלים את צבעם הירוק הבוהק, אך ממש לא רק – הם גם משמשים כנוגדי דלקת טבעיים, אשר יכולים לשכך כאבים ולהפחית אי נוחות בגוף.

5. שוקולד מריר

כן, זה לא חלום – אנחנו באמת ממליצים לכם לאכול שוקולד כדי לשפר את הבריאות. שוקולד מריר מכיל כימיקלים נוגדי חמצון אשר נלחמים בדלקות ועוזרים להתגבר על כאבים, כך עולה ממחקר איטלקי נרחב שפורסם ב-2017 בכתב העת Frontiers in Immunology. מהמחקר עולה כי מספיקה קובייה אחת של שוקולד מריר בכל יום כדי להבחין בשינוי פיזיולוגי במדדי הדלקת.

אבל איזה סוג של שוקולד הכי טוב לבריאות?החוקרים ממליצים על מוצרים שמכילים לפחות 70 אחוזים של שוקולד מריר.

6. בצל ושום

העולם מתחלק לשניים – אלו ששונאים את המאכלים הריחניים האלו ואלו שלא יכולים להעביר ארוחה בלעדיהם. מי שחי ונושם שום ובצל כבר יודע כמה המאכלים האלו תורמים לבריאות, אך הנה יתרון נוסף שלהם שלא בטוח שהכרתם – שני המאכלים מכילים גופרית בשיעור גבוה – אשר לא רק עוזרת להילחם בדלקת ולהפחית את רמתה בגוף, אלא גם תורמת לחיזוק מערכת החיסון ושיפור הפעילות שלה. כלומר, ככל שתוכלו יותר שום ובצל – לגוף יהיה קל יותר להילחם באיומים שניצבים לפתחו.

7. חלבוני סויה

חוקרים מאוניברסיטת אוקלהומה סטייט בארצות הברית ביצעו מחקר על גברים שסובלים מאוסטאופורוזיס, מחלה שגורמת לדלדול עצמות בגוף ולכאבים כרוניים. הם גילו כי גברים שצרכו כ-40 גרם של חלבון סויה במשך שלושה חודשים, סבלו פחות מהכאבים הכרוניים שנובעים מהמחלה ודיווחו שהם זזים בקלות רבה יותר מבעבר.

מחקר נוסף מצא כי צריכה מוגברת של סויה הובילה לפחות דלקות בגוף גם אצל נשים. אז נכון, זה קשה לאכול סויה בשיעורים גדולים כמו אלו שנבדקו במחקר, אך חשוב להבין כי כיום ניתן לצרוך סויה במגוון דרכים – פולי סויה, טופו, חלב סויה או אפילו תוספי תזונה ואבקות חלבון המבוססות על הפולים הפופולריים.



chair banner1


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.