Write a comment

 

אנחנו אוכלים בדיוק מה שצריך, שותים בדיוק כמה שצריך ואפילו הצלחנו להפוך את הפעילות הגופנית לחלק בלתי נפרד משגרת החיים שלנו. אז למה המחוג של המשקל עדיין לא זז?.

לכל הדעות, הפחתה במשקל היא משימה לא פשוטה, אבל לא כל מה שעומד בין המשקל המצוי למשקל הרצוי, קשור בתזונה.

שינה

עם כל כמה שזה קשה, יש משהו מפתה בלקום מוקדם בבוקר ולהספיק לרוץ לפני שאנחנו מגיעים למשרד או מתחילים את היום. אבל, האמת היא שזה עשוי לגרום יותר נזק לדיאטה מאשר תועלת. לפי מחקרים, לאנשים שישנים יותר משבע שעות שינה בלילה, יש פחות סיכויים להעלות במשקל, בהשוואה לאנשים שישנים פחות, וזה בגלל שחוסר בשינה מפחית את הרמות של גרלין (Ghrelin) ולפטין (Leptin), ההורמונים שאחראים על ויסות הרעב.

פעילות גופנית
אתם הולכים למכון, מזיעים על ההליכון, חוזרים הביתה ומפצים את עצמכם בארוחת בוקר, צהריים או ערב דשנה. אל תרגישו רע, זה תסריט דיאטה קלאסי. אבל, עם כל הצער שבדבר, השילוב המנצח של הפחתה במשקל כולל פעילות גופנית ותזונה בריאה ונכונה, והכל במידה.

מים

אלף ואחת פעמים אמרו לנו שאנחנו צריכים לשתות הרבה מים, אבל כשזה מגיע לדיאטה יכול להיות שאנחנו מבזבזים את הזמן ולא רק מים. מחקר חדש שהשווה בין המשקל, קו המותניים, מידת הפעילות הגופנית והרגלי האכילה והשתיה של 1,000 נשים, מצא שקו המותניים של אותן נשים ששתו הרבה מים היה רחב יותר. מים הם רכיב חשוב, אבל מזונות עשירים במים (כמו פירות, ירקות, אורז, שעועית ודגנים מלאים) הם כנראה השקעה בטוחה יותר. הם עשירים בסיבים תזונתיים, משביעים, שומרים על רמת האנרגיה לאורך זמן ומפחיתים את הצורך בנשנושי ביניים.

שרירים

סרקופניה (Sarcopenia) הוא מצב שמתאר אובדן מסת שריר הקשור בגיל. הגיל הזה יכול להיות אפילו שלושים, והוא יכול להתבטא באובדן של עד 2% ממסת השריר בגוף. שרירים חיוניים בתהליך שריפת הקלוריות. ככל שיש פחות שרירים, כך יותר קלוריות מאוחסנות כשומן.

חוסר באשלגן

מזונות עשירים באשלגן מעולים לתהליך הירידה במשקל כי הם מזרזים את תהליך חילוף החומרים. חוץ מזה, הם גם דלים בקלוריות ומשביעים לאורך זמן. אם אתם מרגישים עייפים וריכוז זה לא הצד החזק שלכם, כדאי לשלב בתזונה שעועית לבנה, תרד, יוגורט, בננה ותפוחי אדמה אפויים עם הקליפה.

אלכוהול

אלכוהול הוא אחד הדברים ראשונים שיוצאים מהתזונה כשאנחנו מנסים להפחית במשקל, אבל מחקר חדש מצא שהסיכוי לסבול מהשמנת יתר גבוה יותר אצל אנשים שנמנעים מאלכוהול. זה בסדר גמור ללכת לפאב השכונתי פעמיים בשבוע ולשתות משקה אחד, אבל לא יותר מארבעה. כי ביחד עם הטקילות, גם הסיכויים לסבול מהשמנת יתר קופצים ל- 46%.

טמפרטורות

החורף בדרך אלינו והחימום בדרך לעבוד שעות נוספות, ומסתבר שזה גם טוב לדיאטה. מחקר חדש מצא שכשאנחנו חשופים לטמפרטורות גבוהות מהטמפרטורה החיצונית, התיאבון שלנו פוחת. אז כנראה שחימום זה הטובה הכי גדולה שתוכלו לעשות לקו המותניים שלכם החורף. רק אל תנסו את זה בקיץ.

כגודל הציפיות

מטרות ויעדים הם חלק מהדיאטה. אבל לפי מחקר חדש, לשאוף להגיע למידה 36 זה אולי לא מאוד ריאלי, אבל הרבה יותר טוב לדיאטה. נשמע מוזר, אבל אותו מחקר מראה שככל שהמטרות שלנו יותר שאפתניות ככה יש לנו יותר מוטיבציה להפחית במשקל.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.