ללא שומן, ללא קלוריות, ללא כולסטרול אבל עם המון חלבון, ויטמינים, מינרלים ותועפות של בריאות. ירוק בעיניים

חובבי הבריאות ושוחרי הלייף סטייל מכירים זה מכבר את המושג "מזונות על", סופר פוד בלעז. בדרך כלל הכוונה לפירות וירקות שמגיעים מרחבי העולם ואין סיכוי שיגדלו פה בארץ, וקמצוץ מהם עולה כמשקלו בזהב. לו רק ידעו שמזונות העל נמצאים פה קרוב, אצל הירקן.

רימון, למשל, מתפוצץ ממינרלים וערכים תזונתיים. כנ"ל תפוח עץ, תותי שדה, ברוקולי ועוד ירקות שלא צריך לשבור קרן חיסכון כדי שיאכלסו את המטבח שלכם על בסיס קבוע. וכעת היא העונה של העלים הירוקים למיניהם. שופעי בריאות וזמינים מתמיד. חסה, כוסברה, פטרוזיליה, סלרי, סלק, שמיר, כרוב, ארוגולה, נענע, בזיליקום וכל הכלורופיל הזה יהיו חבריכם הטובים.

מה יש בהם, בעלים הירוקים? הרבה בריאות.

חלבון
בטבע, יונקים וטורפים רבים מלחכים עשב. אין צורך להזכיר יונקים צמחוניים, כמו פרות, סוסים, זברות, ג'ירפות וכו'. אבל גם דובים אוכלים עשב ירוק, ובכמויות עצומות, שלא לדבר על קופים. הסיבה לכך היא שהעלים הירוקים עשירים בחלבון, והוא מצוין לנו. בגלל שלצמחים תוחלת חיים קצרה, חומצות האמינו שבהם טריות ולכן נספגות ונקלטות בקלות בגוף.

חצי קילו של תערובת עלים מכילה בדרך כלל את הצריכה היומית של חלבון לאדם בוגר, תלוי כמובן בסוגי הירק המרכיבים את תפריטו בכל יום. תוספת קטניות לסלט ירוק תהפוך את המנה הצמחונית והטעימה הזו לפצצת חלבון איכותי ובריא.

ניקוי הדם
הכלורופיל הוא החומר שצובע את הצמחים בירוק. בתוך הצמח הוא מתפקד כמו הדם בגוף האדם, מסיע חומרי תזונה ומסייע בפליטת חמצן כחלק מתהליך הפוטוסינתזה. בהרכבו, שונה הכלורופיל מהדם אך במעט, וכשהוא בא במגע עם הדם הוא סופח אליו מזהמים ורעלנים ועוזר בפליטתם.

שומרים על בסיסיות הגוף
מערכת העיכול משתמשת בחומצות חזקות לפעולתה, ובכך מעלה את רמת החומציות בגוף. ככלל, התזונה המערבית גרמה לרמת החומציות הממוצעת לנסוק למעלה, כיוון שרובה קשה לעיכול ומכבידה על חילוף החומרים.

תאי סרטן מתרבים בסביבה חומצית. עלים ירוקים הם המזון הבסיסי ביותר שיש. הם פועלים מצוין לאזן את רמת החומציות הגבוהה בגוף.


מה שאין בהם

- אפס אחוזי שומן
- כמות מזערית של קלוריות
- ללא כולסטרול

אם זה לא בריאות, אז מה כן?


ויטמינים ומינרלים
ככלל, כל העלים הירוקים מהווים מקור מצוין לשלל ויטמינים ומינרלים. בפירוט, גרגר הנחלים נחשב לבריא מכל, עם כמות גבוהה של ויטמין A ו-K ותרומה אנטי אייג'ינג שקשה להתווכח עליה.

כרוב סיני נחשב מקור מצוין לסידן, עניין מהותי עבור צמחונים וטבעונים הנמנעים מצריכת חלב ומוצריו.
בתרד תמצאו חומר בשם תילקואיד המדכא תאבון וצריכתו גורמת לאכילה מופחתת, פשוטו כמשמעו.
גם עלי סלק (מנגולד) וחסה נחשבים בריאים, הודות לכמות יפה של נוגדי חמצון, המצויים בכלורופיל.

אבל הנקודה החשובה והמשמעותית היא שצריכה יומית משלל עלים ירוקים תספק לגוף שפע של מינרלים חיוניים כמו מגנזיום, אשלגן, זרחן, ברזל וסידן, לצד ויטמינים מסוג A, E, C ו-K.

טעים
כן, עלים ירוקים הם טעימים ביותר, אם רק נותנים להם להתבטא ולא הורגים אותם עם כל מיני רטבים שמנוניים ומתקתקים שלא לצורך.

קצת שמן זית, קצת לימון, מלח ופלפל שחור על קערה גדולה של עלים, ויש לכם מנה נהדרת לארוחה. סחטו עגבנייה מלמעלה ותנו למיץ ולגרעינים לטפטף, ושדרגתם את הטעם ואת הבריאות גם יחד.

קבלו רטבים נוספים שישדרגו את הסלט הירוק שלכם.

שום וטחינה. מערבבים ראש שום כתוש, רבע כוס טחינה גולמית ומיץ מחצי לימון. מוסיפים מים עד לקבלת הסמיכות הרצויה ושופכים על העלים.

ויניגרט וסילאן. מערבבים בצנצנת סגורה חצי כוס שמן זית, 4 כפות סילאן, מיץ מחצי לימון, 1 כף סוכר, 1 כפית מלח, 1 שן שום קצוצה.

ויניגרט לעלים. מערבבים בצנצנת סגורה חצי כוס שמן זית, 1 כף סירופ מייפל, 2 שיני שום קצוצות, 1 כף חרדל, מיץ מלימון שלם, 1/4 כפית מלח.

בתאבון!

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה