דיאטה היא מלחמה לא פשוטה, שבה אנחנו כל הזמן עסוקים בהימנעות מדברים שאנחנו אוהבים. רוב הדיאטות נכשלות, אך רק משום שאנשים מבזבזים אנרגיות במלחמות עם עצמם, במקום להתמקד במה שחשוב באמת

למה לרוב האנשים כל כך קשה לרדת במשקל ולשמור עליו? חלק מההסבר לכך טמון בעובדה שהורגלנו לחשוב בשנים האחרונות שדיאטה חייבת להיות מלחמה פנימית שבה אנחנו מונעים מעצמנו הנאה מדברים שעושים לנו טוב. במצב כזה, רגע השבר הוא בלתי נמנע. מנגד, כשמבצעים את התהליך ממקום חיובי, סלחני ונעים יותר, ניתן ליהנות מתוצאות אפקטיביות יותר, שגם יחזיקו לאורך זמן. כדי להצליח לעשות את זה, חשוב קודם כל לשנות את צורת החשיבה בנוגע לירידה במשקל. הנה כמה כללים חשובים שכדאי לקחת בחשבון לפני שמתחילים את התהליך:

אל תרעיבו את עצמם

כשאנחנו מנסים להילחם בתחושת הרעב, הגוף נכנס לסטרס ומפריש עוד מההורמון קורטיזול שעוזר לאגור שומנים לעת צרה. זאת מכיוון שהגוף "מבין" שמדובר במצב חירום ועליו לשמר את המאגרים לשעת הצורך. לכן, דיאטות הצום הפופולריות לא בדיוק עושות לגוף שלכם טובה אלא להיפך, מחבלות בסיכויים לרזות. בנוסף, חשוב לזכור כי להרעבה יש גם השלכה פסיכולוגית. כולנו יכולים "להחזיק את עצמנו" למשך זמן מה, אך לא לנצח. בסופו של דבר כל מי שמרעיב את עצמו יישבר, וברגעי השבר גם בדרך כלל יאכל יותר, ללא בקרה או שליטה.

מה כדאי לעשות? פשוט הקפידו לאכול יותר לאורך היום. ארוחת בוקר עשירה, כמו גם ארוחות נוספות במועדים קבועים, יוכלו בהחלט לעזור לכם לשלוט בתחושות הרעב ולהימנע מ"קרייבינג" פתאומי בשעות מאוחרות יותר.

אל תשתו מצי פירות

כולם יודעים שבדיאטה חשוב להימנע מאלכוהול ומשתייה ממותקת. עם זאת, חלק מהאנשים לא מבינים שמשקאות מפירות סחוטים גם תורמים את חלקם לעלייה במשקל הודות לכמות מכובדת של סוכר או ממתיקים מלאכותיים. גם משקאות דיאטטיים הוכחו במחקרים שונים כמגבירים את הדחף לנשנש בשלב מאוחר יותר של היום. זאת מכיוון שהגוף שלנו מרגיש שהוא שותה משקה מתוק ולכן מפריש עוד אינסולין שבתורו מעצים את ההשתוקקות למתוקים.

מה כדאי לעשות? כשמנסים לרדת במשקל הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות כדי להקל על הגוף הוא לשתות כמה שיותר מים לאורך היום. מחקרים מראים כי המים מגבירים את קצב שריפת הקלוריות ומאריכים את תחושת השובע.

אל תחשבו על הרגע

כל מי שמנסה למכור לכם דרכים מהירות וקלות לירידה במשקל ככל הנראה מרמה אתכם. מדובר בתהליך ארוך, שבו לא רואים את התוצאות מיד והדרך אליהן קשה ומורכבת. בתהליך כזה מומלץ שלא לחשוב רק על השבוע הקרוב ולזכור ברגעי הקושי את התוצאה הסופית.

מה כדאי לעשות? דיאטה מוצלחת היא כזאת שבה מתכננים לטווח הארוך. כדי לסייע לשמור על רמה גבוהה של מוטיבציה לאורך התהליך מומלץ לאמץ את חוק ה-80-20 המפורסם. על פי הכלל הזה, מומלץ להקפיד לשמור על אורח חיים בריא כ-80 אחוזים מהזמן. בזמן הנותר מותר להרשות לעצמכם לאכול גם דברים פחות בריאים. זה לא יהרוס לכם את הדיאטה אלא להיפך – יעזור לכם לשמור על הראש מורם גם ברגעי הקושי. מומלץ גם לתכנן את השבוע לפרטי פרטים מבחינה תזונתית כדי לשלוט בתהליך ולהימנע מהפתעות.

אל תזרקו את כל החטיפים

לכולנו יש נטייה בתחילת הדיאטה להגיד "שלום ולא להתראות" לכל הדברים המשמינים והטעימים האלה שגרמו לנו פעם להרגיש כל כך טוב. הפרידות הקטנות האלה אמנם נתפסות לצופה מהצד כסתמיות, אך לנו באותו הרגע הן קשות מנשוא. אז כדי להפוך את התהליך הזה לפשוט יותר, אל תיפרדו מהמאכלים שאתם אוהבים. זוכרים את חוק ה-80-20? אז את החטיפים והממתקים תוכלו לשמור ל-20 האחוזים הנותרים של השבוע. כמו בכל דבר בחיים, גם כאן חשוב בכל זאת לשמור אל איזון ולא להתפתות לאכול יותר מדי מהר מדי.

מה כדאי לעשות? על אף שהדגשנו כמה פעמים שזה בסדר לנשנש פעם בכמה זמן, חשוב גם לשמור על שליטה עצמית. השאיפה היא שהנשנושים פעם בכמה זמן יאפשרו לכם להתגבר על הקול בראש שאומר לכם לנשנש גם כשהגיע הזמן להפסיק. כשאתם בארוחה משפחתית ומציעים עוגה לקינוח לדוגמה – איכלו פרוסה אחת כדי ליהנות מהטעם והחליטו שאתם מסיימים שם. השליטה העצמית היא המרכיב החשוב ביותר שייקבע אם תנחלו הצלחה בתהליך.

mitot banner3




מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה