האם ידעתם שניתן להגן על העור מהשפעתן המזיקה של קרני השמש לא רק בעזרת תכשירי הגנה, אלא גם באמצעות מוצרי מזון מסוימים?

מוצרי מזון רבים כוללים בתוכם מרכיבים שביחד יוצרים אמצעים נוגדי חמצון המגנים עלינו מפני השמש. מרכיבים רבים כאלה נמצאים בפירות ובירקות, המגנים עלינו מפני הרס הגוף: השפעת החום, האור, הלחות והזמן. צריכה של פירות וירקות מגנה על התאים ועל האורגניזם שלנו, כולל תאי העור. הכללת פירות וירקות מסוימים – במיוחד אלו בעלי הצבעים הבוהקים – בתפריט שלנו תסייע לנו להגן על עורנו מפני הנזקים שגורמים קרני היו.וי.איי והיו.וי.בי המסוכנים.

פלפל בולגרי

הפלפל הבולגרי, בעל הצבע האדום-צהוב, הופך את נוגדי החמצון בתוך האורגניזם שלנו לוויטמין אי. הוא גם מסייע להגן על תאי העור שלנו. בישראל ניתן להשיג את הירק הזה רק בחנויות מסוימות המתמחות במזון אורגני, על כן

בביקורכם הבא בבולגריה הביאו לעצמכם כמה צנצנות של הפלפל הזה.

עגבניות אדומות

עגבניות מכילות בתוכן נוגד חמצון טבעי בשם ליקופין, האחראי גם על הפיגמנט שלהן. לא רק שליקופין מגן על תאי העור מפני השפעתה המזיקה של השמש, הוא מהווה גם אמצעי מונע יעיל נגד מחלות שונות, כגון דלקת פרוסטטה.

אבטיח

גם הפרי הדיאטטי הזה כולל בתוכו ליקופין. בימי הקיץ הלוהטים הוא לא רק ירווה את צימאונכם, אלא גם יגן על עורכם.

תה ירוק

התכונות המועילות של תה ירוק ידועות מזמן. הודות לכמות גדולה של נוגדי החמצון בתוכו, המשקה הזה משפר את תפקודי לב-ריאה, מהווה אמצעי מונע נגד מחלות סרטניות, מחזק את המערכת החיסונית, מטהר את הגוף מרעלים שונים, וגם מסייע לשמירה על המשקל. גם התה הירוק מגן עלינו מפני השפעת קרני ה-יו.וי.בי וה-יו.וי.איי.

קקאו

קקאו קל להכנה וכולל בתוכו יותר מ-700 רכיבים מועילים, רבים מהם נוגדי חמצון. חלק מהמרכיבים האלה לא רק מגנים עלינו מפני השמש אלא גם מסייעים לתפקוד תקין של מערכת לב-ריאה, ועשויים להוריד באופן משמעותי את הסיכון ללקות בהתקפי לב ובלחץ דם גבוה. זכרו: קקאו אורגני ושוקולד מריר הם חברינו הטובים ביותר.

פירות כחולים וסגולים

גם אוכמניות, דומדמניות, ענבים סגולים ודומיהן כוללים בתוכם נוגדי חמצון העשויים להוריד את הסיכון לחלות במחלות כרוניות שונות. וכמובן שגם הן מגנות עלינו מפני השמש.

שורש כורכום

הכורכום הוא אחד התבלינים המועילים ביותר לבריאותנו. הוא מאוד פופולארי בהודו, אך על שולחננו מופיע לעיתים רחוקות – וחבל. הכורכומין, הנמצא בצמח הזה, לא רק מקנה לו את צבעו הצהוב אלא הוא גם בעל השפעה אנטי דלקתית, מחזק את המערכת החיסונית, משפר את תפקוד המוח ומגן על העור.

דגים

נכון, זה לא פרי ולא ירק, אך הדגים כוללים בתוכם את חומצות האומגה 3 המועילות. הם לא רק מגנים על הלב שלנו, אלא גם על עורנו, בכך שהם עוזרים לתאי האורגניזם שלנו להישאר בריאים זמן רב ככל האפשר.

לסיכום

ברור שלמרות שמוצרי מזון מסוימים מספקים לנו הגנה מאסיבית מפני קרני השמש המזיקות, זה לא אומר שהכללתם בתפריט שלכם, גם בכמויות גדולות, מאפשר לכם לטגן את עצמכם כל היום בחוף הים. אם כן, אכלו הרבה פירות וירקות על מנת להגן על עורכם מהשמש, אך אל תשכחו להשתמש בתכשירי הגנה בימי הקיץ הלוהטים.

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה