באופן כללי, במהלך היום יש כמה שעות שנחשבות יותר טובות לפעילות גופנית. מי הכי טובה? תלוי את מי שואלים. החדשות הטובות הן שלא משנה מתי, הגוף שלנו ישרוף קלוריות, ישחרר אנדורפינים (הורמונים של הרגשה טובה), יאזן את רמות הסוכר בדם, רמת האנרגיה שלנו תעלה ונרגיש יותר ערניים.

פעילות גופנית. שאלה של טיימינג.

לו"ז צפוף
מחזורי השינה והערות שלנו מתוזמנים על ידי מחזור שנקרא מקצבים סירקאדיאנים (Circadian Rhythm). זה מנגנון שמווסת במחזוריות את טמפרטורת הגוף, לחץ הדם, חילוף החומרים, שינה וערות ותפקודים פיסיולוגיים נוספים. המקצבים האלה מסונכרנים לפי 24 שעות ביממה, אבל אפשר לשנות אותם בעזרת סימנים חיצוניים, כמו שעון מעורר, ארוחות בזמנים קבועים ופעילות גופנית.

מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר

בשביל חלק מהאנשים, זו הדרך המושלמת לפתוח את היום. בשביל אחרים, למרות הכוונות הכי טובות, אם זה לא יקרה בבוקר, כנראה שזה לא יקרה בכלל. לא משנה איזה סוג של מתאמני בוקר אתם, מחקרים מראים שאתם לא לבד. רוב האנשים שעושים את זה, עושים את זה מוקדם בבוקר. ולפי אותם מחקרים, אנשים שעושים את זה בבוקר גם מתמידים יותר לאורך זמן, שזה אחד השיקולים החשובים בבניית שגרה של פעילות גופנית. פעילות של בוקר מאיצה את פעולת הלב ואת קצב חילוף החומרים, שזה אומר ששורפים יותר קלוריות לאורך היום. בניגוד לקפה של הבוקר, שמשחק יו-יו עם רמת האנרגיה שלנו, פעילות גופנית של בוקר מייצרת רמת אנרגיה וחיוניות שמחזיקות מעמד לאורך כל היום.

אז למה בכל זאת לא? בערך שלוש שעות לפני שאנחנו מתעוררים, טמפרטורת הגוף נמוכה יותר. באופן טבעי, גם האנרגיה וזרימת הדם מתנהלות בעצלתיים. ואם השרירים שלנו קרים ונוקשים, אנחנו חשופים יותר לפציעות ספורט.

צהריים מישהו?

מצד אחד, טמפרטורת הגוף ורמות ההורמונים גבוהים יותר בצהריים בהשוואה לשעות הבוקר, מה שיכול לשפר את זרימת הדם ואת מידת הריכוז. מצד שני, אומרים שמשך אידיאלי של אימון הוא שעה. ולמי יש שעה באמצע היום לעזוב את הכל?

בשש אחרי המלחמה

רוב המחקרים מראים שמהשעה 3 בצהריים ועד לשעה 7 בערב זה הזמן הכי טוב לפעילות גופנית.

השרירים חמים וגמישים, ואצל רוב האנשים, השעה 6 היא שעת השיא של רמות ההורמונים וטמפרטורת הגוף. לפעילות גופנית שמבוצעת 3 שעות לפני או אחרי השיא, יהיו את התוצאות הטובות ביותר. בנוסף, מחקרים מראים שאנשים שעושים את זה אחרי הצהריים, מראים תוצאות גבוהות ב- 5% באימוני כוח, פעילות אירובית וסיבולת. יכול להיות שזה קשור לזה שתפיסת המאמץ הסובייקטיבית שלנו גם נמוכה יותר אחר הצהריים. וכמו שמלחמות לא קורות בחורף, פציעות ספורט לא מתרחשות אחרי הצהריים.

אז למה בכל זאת לא? תירוץ או לא תירוץ, כל העניינים שהצטברו במהלך היום יכולים להשאיר לנו מעט מאוד אנרגיה, שלא בהכרח מתחשק לנו לבזבז אותה דווקא על ספורט

לילה. כולם ישנים
אמרנו כבר שאצל רובנו טמפרטורת הגוף וההורמונים יגיעו לשיא שלהם בשעה 6, ושהשרירים גמישים וחמים. אבל, לקראת שעות הערב הגוף מתחיל להתקרר. צעידה קצרה יכולה להתאים, אבל פעילות אינטנסיבית מדי בשעות הערב עובדת נגד המחזוריות של הגוף. חוץ מזה, חשוב לדעת שכדאי להקפיד על מרווח של שלוש שעות לפחות בין האימון לבין המיטה, כדי לאפשר לגוף להירגע. רוב המחקרים תומכים ברעיון שפעילות גופנית תורמת לשיפור איכות השינה. לגבי פעילות של ערב אין עדיין ממצאים חד משמעיים.


אז למה בכל זאת לא? נראה אתכם יוצאים בחורף מהבית רק בשביל לרוץ

שורה תחתונה
רוב המומחים מסכימים שזה פחות השעה ביום, כמו שעה שנצליח להתמיד בה. הגוף שלנו אוהב לוח זמנים. כשהוא יוצא מהשגרה הוא נלחץ. כמה שהשגרה קבועה יותר, התוצאות טובות יותר. רק קחו בחשבון שלשעון הפנימי לוקח בערך חודש להתרגל לשינויים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה