גידול בעל חיים, צחוק ואפילו יחסי מין נמצאו כולם כדרכים יעילות לשיפור ניכר בבריאות הלב. כעת חוקרים מיפן נדהמו לגלות כי יש דרך נוספת להימנע מאחד מגורמי התמותה השכיחים ביותר – וכנראה שגם אתם לא תצליחו לנחש מהי

אף אחד מאיתנו לא רוצה לעסוק במחשבה המבהילה על מחלות לב וכלי דם, אבל האמת הכואבת היא שגם היום, עם כל הטיפולים, האבחון המוקדם והעלייה באורח החיים, מחלות לב עדיין ממוקמות במקום השני והלא מכובד ברשימת סיבות המוות השכיחות בישראל, כשמחלת הסרטן ממוקמת במקום הראשון.

בעוד שמחלות לב מושפעות ממגוון רחב של גורמים, ניתן בהחלט להפחית את הסיכויים ללקות בהן באמצעות שינוי הדיאטה ואימוץ הרגלים בריאים וחיוביים יותר בשגרת היום-יום. אולם כעת מחקר חדש שמכה גלים בעולם מציע דרך חדשה ומקורית ביותר להפחית את הסיכון המבהיל הזה – באמצעות, תאמינו או לא, מקלחות או אמבטיות חמות.

המחקר, שפורסם ב-21 ביוני בכתב העת הנחשב Scientific נערך על ידי חוקרים יפנים מאוניברסיטת מצויאמה. החוקרים בחנו 873 בני אדם בין הגילאים 60 עד 76 ושאלו בין היתר שאלות על הרגלי הרחצה שלהם. את בריאות הלב מדדו החוקרים באמצעות מכשירי E.K.G ואולטרה-סאונד דופלק.

הממצאים היו חד משמעיים והראו כי בקרב מטופלים שעושים מקלחות חמות או אמבטיות ארוכות לפחות 5 פעמים בשבוע ניכרה ירידה משמעותית במדדי טרשת העורקים וטעינה לבבית – המגבירים משמעותית את הסיכון למחלות לב. התוצאות המשמעותיות ביותר נרשמו בקרב מי שהתקלחו כ-12 דקות בממוצע בכל פעם.

"הממצאים מראים קשר ברור בין מקלחות חמות על בסיס קבוע לבין שיפור בריאות הלב וכלי הדם", סיכם מוביל המחקר, פרופסור קטסוהיקו קוהרה, "עם זאת, רק הרגל הזה לבדו אינו מספיק. חשוב גם להפחית את הסטרס בחיים, להימנע מעישון ולאכול מזונות בריאים יותר". מחקרים דומים מצאו כי גם שהייה בסאונה או בג'קוזי על בסיס גבוה מסייעת לשפר את זרימת הדם, להפחית חרדה ולשפר את בריאות הלב.

איך עוד אפשר להפחית את הסיכון למחלות לב?

ממצאים נוספים בכתבי עת מדעיים מצאו כי פעילות גופנית על בסיס קבוע היא הדרך הטובה ביותר לשפר את בריאות הלב, לשמור על מוח חד בגיל מבוגר, להימנע ממחלות נשימתיות וגם לשמור על משקל תקין שיאפשר להאריך ימים. בשביל לשמור על כושר לא מוכרחים לרוץ או לעסוק בפעילות אינטנסיבית – מספיק ללכת כמה פעמים בשבוע במשך חצי שעה לפחות, לרקוד או לרכוב על אופניים.

מאכלים שיעזרו לשפר את בריאות הלב כוללים בין היתר עלים ירוקים, אגוזים וזרעים, שמן זית, זרעי פשתן, אבוקדו, דגנים ועדשים, אספרגוס, ברוקולי, תרד, דגנים מלאים, בצל, שום ואפילו יין במידה (כוס אחת בכל ערב). עם זאת מומלץ להימנע מבשר אדום, מאכלים עתירי כולסטרול ושומנים. זאת כדי להימנע מחסימות עורקים ומפגיעות אפשריות נוספות בלב ובכלי הדם.

מחקרים גם מצאו דרכים מוזרות למדי להגן על הלב. קיום יחסי מין על בסיס קבוע לדוגמה משפר משמעותית את זרימת הדם בטווח הארוך. גם גידול צמחים בבית מסייע להפחית את הפחמן הדו חמצני בחלל בצורה שמשפרת את הבריאות. אימוץ בעל חיים הוכח במחקרים כגורם שמפחית את הלחץ שעלול לגרום למחלות לב ואפילו – תאמינו או לא, צחוק שנמשך במשך 15 דקות לפחות בכל יום.


chair banner1



מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה