Write a comment

 

היא מתחילה כמו רפלקסולוגיה ונגמרת כמו פסיכולוגיה, ויכולה בגדול לעזור לשני סוגי אנשים. כאלה שסובלים מבעיה כרונית ספציפית, וכאלה שרוצים לפרוץ גבולות, אבל לא יודעים בדיוק איזה גבולות ואיך.

שיטת גרינברג. לא טיפול. לימוד

רוצים שינוי?
את השיטה ייסד ומלמד בארץ וברחבי העולם אבי גרינברג, רפלקסולוג בדימוס שברקורד העשיר שלו יש גם שיאצו, קראטה, מדיטציה, יוגה, שיטות עיסוי שונות וכל מה שביניהן. מתוך כל הידע הזה, גרינברג למד המון דברים. אבל בעיקר הוא הבין שאף אחד לא יכול לעשות את העבודה במקומנו, או טוב יותר מאיתנו.

אבל בשביל לעשות את זה, אנחנו חייבים להכיר טוב טוב את הגוף שלנו. איך הוא מגיב למצבים מסוימים, מה הוא יכול לעשות ומה גדול עליו. אחרי שלומדים את דפוסי ההתנהגות של הגוף שלנו, במיוחד את אלה שאנחנו לא שמים לב אליהם, אלה שחוסמים אותנו, אפשר להתחיל לשנות אותם.

אחרי שמזהים את הדפוסים ועובדים עליהם, אם היו בעיות פיסיות לפני הטיפול, הן יפתרו. אבל שיטת גרינברג היא לא על טיפול. היא על לימוד, הקשבה ומודעות. אם נצליח לזהות איך מצבים שונים באים לידי ביטוי בגוף, באיזה נסיבות הם נוצרים ומתפתחים, נוכל להביא לשינוי דפוסי ההתנהגות והחשיבה.

לא מטופל. תלמיד
אתם לא צריכים להביא אתכם את התיק הרפואי שלכם. גם לא בדיקות. בשיטת גרינברג מאמינים שהכל נמצא בכף הרגל, דווקא בגלל שרוב הזמן היא סגורה בתוך נעל, ודווקא בגלל שרוב הזמן אנחנו לא ממש שמים לב אליה. האצבעות, הקווים, היובש (אם קיים) יספרו למטפל את כל מה שהוא צריך לדעת, מתי הכל התחיל ולמה מלכתחילה. וזה לא רק בעיות פיסיות, כמו עצירות או לחץ דם שאפשר לראות. בכף הרגל אפשר לראות גם את הדברים שאנחנו מפחדים מהם, המקומות שאנחנו נתקעים בהם, דפוסים שאנחנו חוזרים עליהם.

אחרי האבחון, המטפל והתלמיד מתחילים ביחד לעשות תחקיר עומק על הגוף (הכאב) והנפש (הרגש). הצלחת, התפתחות והתקדמות הטיפול תלויה בעיקר בכמה המטופל מוכן ללכת עם הדברים עד הסוף. להבין אותם באמת, ולהתמודד איתם פנים אל מול פנים. 

למשל, כשאנחנו לחוצים אנחנו לא נושמים וברוב המקרים גם מכווצים את אזור הכתפיים והעורף, אפילו בלי לשים לב. הכיווץ הזה הוא הדרך של הגוף לאותת לנו שלקחנו את הפנייה הלא נכונה. וזה בדרך כלל לא נגמר רק בכיווץ הזה. בגלל שאנחנו מכווצים, גם טווח התנועה שלנו מצטמצם וככה זה מתפתח לכאבים כרוניים. שיטת גרינברג מאפשרת לא רק להתמודד עם הבעיה הפיסית, אלא אם ההנחה הפסיכולוגית שעומדת בבסיס שלה.

אז השלב הראשון בטיפול הוא באמת לזהות את אותם דפוסים. איך אנחנו הולכים, עומדים, יושבים, מגיבים בסיטואציות חברתיות וכו'. תוך כדי זיהוי הדפוסים, לומדים מה צריך לעשות בשביל לשנות אותם. קודם את המחשבה, ורק אחר כך את התגובה הפיסית. רק בסוף, אחרי שמבינים, לומדים ומשנים, מגיע השחרור מהדפוס, ובעצם מהבעיה.

הטיפול עצמו מתבצע דרך מגע בגוף כולו, בטכניקות עיסוי שונות. חוץ ממגע, משתמשים גם בטכניקות של תנועה, נשימה, ריכוז והרפיה. המפגשים נערכים בתדירות של פעם או פעמיים בשבוע, ואחרי כששה מפגשים כבר אפשר לראות שדברים מתחילים לזוז.

אבל שיטת גרינברג בשום אופן לא מחליפה טיפול רפואי. היא לא יכולה לרפא מחלות קשות. היא כן יכולה, דרך הכלים שהיא נותנת לעודד שינוי דפוסי ההתנהגות, להביא לשקט נפשי, נינוחות, חיוניות, ריכוז ולפתור בעיות שבדרך כלל קשורות לזה, כמו בעיות שינה ועיכול. 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.