יש סימני אזהרה רבים שמגלים לנו שאנחנו כבר לא כל כך יפים ולא בני 16. אנחנו לא מצליחים לטפס במדרגות בלי לעשות הפסקת להתרעננות, אנחנו לא זוכרים איפה הנחנו את המפתחות וזאת רק ההתחלה. אבל, יש לנו הרבה יותר שליטה על גורמים שמשפיעים על תהליך ההזדקנות מאשר אנחנו חושבים.

להאט את תהליך ההזדקנות. השינויים הקטנים שעושים את ההבדל הגדול.

סקס

האם סקס הוא סוד האנטי-אייג'ינג החדש?. מומחים רבים מאמינים שהתשובה היא כן. מחקרים מראים שוב ושוב כי תבנית קבועה של יחסי מין מאטה את תהליך ההזדקנות. סקס הוא טוב מסיבות ברורות: הוא גורם להרגיש קרבה לבן הזוג, והוא נותן את ההרגשה הזאת שכולנו רוצים להרגיש. אבל יש לזה גם הסבר פיסי לגמרי. במהלך קיום יחסי מין, הגוף מפריש הורמון שנקרא DHEA וקשור, בין היתר, גם לירידה במשקל ולכוח השרירים. הבעיה היא שהזמינות של ההורמון הזה יורדת ככל שאנחנו מתבגרים, וקיום יחסי מין היא דרך אחת למנוע את הירידה הזאת. בנוסף, אצל נשים יחסי מין משחררים את ההורמון אוקסיטוצין, שעוזר לווסת מצבי רוח ואצל גברים, קיום יחסי מין מעודד את היצור של טסטוסטרון, שיורד עם הגיל.

פעילות גופנית

אם לא סקס, אז לפחות פעילות גופנית. ממצאי מחקרים אחרונים הצליחו להפתיע אפילו את הנוירולוגים שערכו אותם, כי הם הצביעו על קשר חזק מאי פעם בין פעילות גופנית לזיכרון. נראה כי ההפעלה של הגוף מציפה את תאי המוח בחמצן ששומר עליהם אמנם אפורים אבל צעירים. אפילו להשאיר את המשקולות לעכברי חדר הכושר עשויה להיות טעות. אימון משקולות מסייע לבניית מסת שריר רזה, שהיא אחת מהדרכים למנוע עלייה במשקל בגיל מאוחר יותר וגם אוסטיאופורוזיס.

כל פעילות גופנית שדורשת קואורדינציה מפעילה את התקשורת בין תאי המוח. אז תוציאו את האופניים הישנות מהמחסן, תקנו מזרן יוגה, או תרשמו לחוג טאי-צ'י.

הפסקת סיגריה

סיגריות נמצאות ברשימה של הדברים שכנראה לא יעזרו לנו לחיות עד 120. אבל חוץ מתוחלת החיים שלנו, סיגריות גם גורמות להזדקנות מהירה של העור. עישון גורם לכלי הדם שמזינים את השכבה החיצונית של העור להתכווץ, ומוביל למראה עור יבש, דק ומקומט. באופן כללי, מומחים משערים שעור של מעשנים נראה מבוגר ב- 10 שנים מעור של לא מעשנים. אם פעם היו ספקות לגבי ההשלכות של עישון מריחואנה, היום מומחים כבר יודעים להגיד שהחומר הפעיל במריחואנה (THC) פשוט משכיב את תאי המוח לישון. בטווח הקצר, זה מגביל את היכולת של המוח לספוג ולשמור על מידע. בטווח הארוך, זה יכול לגרום לפגיעה בתאים שתגרום לירידה בזיכרון.

אלכוהול

לא סתם חובבי אלכוהול נראים ומתנהגים הרבה יותר מבוגר ממה שהם באמת. אלכוהול מסווג        כנוירוטוקסין (neurotoxin), כלומר רעלן שיש לו השפעה מחמצנת על רקמות הגוף. זאת בעצם דרך מדעית להגיד שגם אלכוהול עשוי להביא לפגיעה בתאי המוח. לאורך זמן, צריכת אלכוהול גבוהה גורמת לעלייה במשקל, אובדן זיכרון ומגדילה את הסיכון להתפתחות בעיות בריאותיות רציניות כמו סוכרת. כדי להישאר על הצד הבטוח, גברים צריכים להגביל את עצמם לגג שני משקאות ביום, ונשים לאחד או פחות. ובמקרה הזה, אל תתביישו. תהיו קמצנים.

שינה

עייפות היא החלק הקל של פחות מ-8 שעות שינה בלילה. החלק הבעייתי הוא שעם פחות מזה, אנחנו מעלים במשקל והסיכון להתפתחות מחלות לב, שבץ וסוכרת עולה ביחד עם הקילוגרמים. איך זה קורה?. מאוד פשוט. חוסר בשינה מגביר את הרמות של הורמון שנקרא גרלין, אותו הורמון שמגביר תיאבון ומעודד התקפי אכילה. בנוסף, חוסר בשינה גם מדכא את ההורמון לפטין, זה שאחראי על תחושת השובע. מחקרים מראים שוב ושוב שאנשים שבאופן קבוע סובלים מחוסר שינה, נמצאים בסיכון גבוה יותר לסבול מהשמנת יתר וכתוצאה מכך מבעיות בריאותיות. שמונה שעות בלילה. לא פחות, לא יותר.

תזונה

אם תשאלו את הרופא שלכם מה הוא עושה כדי להילחם בהזדקנות, התשובה שלו בטח תהיה 3 גרם ביום של חומצת השומן אומגה 3. חומצת השומן החיונית אומגה-3, והנגזרות שלה DHA ו- EPA, מספקת את אחת הדרכים הטובות ביותר לצמצם במחצית את הירידה בתפקוד הפיסי והמנטאלי, בגלל שהן מונעות את תהליך הזדקנות בדיוק במקום שהוא מתחיל, ברמת התא.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה