כשזה נוגע לשמירה על הראייה שלנו, אנחנו מכוונים אבל בעיקר מפספסים, ולא בגלל שאנחנו לא רואים טוב. לפי מחקרים, אחד מתוך עשרה אנשים מעולם לא ערך בדיקת עיניים, ולמעלה מארבעה מיליון פשוט שוכחים את הבדיקה השנתית השגרתית. באופן טבעי, אנחנו חושבים שאם אנחנו רואים טוב, אז הכל טוב. אין ספק, זה בהחלט סימן טוב, אבל זה לא אומר באופן מוחלט שהעיניים שלנו בריאות. בשלבים המוקדמים של חלק ממחלות העיניים, לא מרגישים כלום.

בבריאות, כמו בבריאות, אין הפתעות. החוקים לא משתנים, גם לא כשזה נוגע לעיניים שלנו. הספרות המקצועית מדברת בעיקר על תזונה, כגורם חיוני בשמירה על בריאות העיניים ומניעת התפתחות מחלות עיניים. תזונה עשירה בנוגדי חימצון, במיוחד קרטנואידים, נחשבת יעילה במיוחד. לא מעט מחקרים הראו כי אנשים הניזונים מתזונה עשירה בנוגדי חימצון כמו בטא קרוטן, לוטאין, ויטמין C וויטמין  E, הפחיתו את הסיכון להתפתחות קטרקט ומחלות עיניים נוספות. 

בגלל שבעיניים יש הרבה מאוד כלי דם קטנים ונימים, חשוב להקפיד על תזונה שתסייע לשמור על כלי הדם נקיים. מה שבטוח לא מומלץ הם מזונות העשירים בכולסטרול. כולנו יודעים מה הוא עושה לכלי הדם. ברשימת המומלצים, אפשר למצוא בעיקר פירות וירקות. 

את הרשימה מוביל כמובן הגזר. גזר עשיר בבטא קרוטן, נוגד חימצון שהגוף הופך לוויטמין A , ויטמין שהעיניים לא יכולות בלעדיו. מחקרים מראים כי אנשים הצורכים מזונות העשירים בבטא קרוטן הצליחו לשפר אפילו את ראיית הלילה שלהם. אבל, לפני שאתם זורקים מהמקרר את כל מה שהוא לא גזר, תזכרו שמה שיותר חשוב לבריאות העיניים, הוא תזונה מאוזנת.

בטא קרוטן נמצא גם בפירות וירקות אחרים, כמו למשל דלעת, בטטה, אפרסק, ובעיקרון בכל הירקות והפירות ששייכים למשפחת הכתומים. גם הירוקים, במיוחד העליים (רוקט, תרד, ברוקולי), מכילים בטא קרוטן. אבל הירוקים אפילו יותר טובים, כי הם מכילים בנוסף גם ויטמין C ולוטאין, שני נוגדי חימצון חזקים. כולם ביחד מבטיחים הגנה עד אחרון החלקיקים הקטנים בעיניים, הגנה מפני הנזקים שגורמים הרדיקלים החופשיים, והאטת התפתחות מחלה, בתנאי שתופסים את זה בזמן.

גם השם של אבץ וויטמין E עולה לא מעט בהקשר של העיניים. את האבץ הגוף צריך כדי לשמור על המערכת החיסונית ולייצר אנזימים נוגדי חימצון. על ויטמין E אומרים שהוא מגן מפני התפתחות קטרקט. מקורות טובים לשניהם יכולים להיות סרדינים או אגוזים שמכילים בנוסף גם אשלגן, סלניום, נחושת ונוגדי חימצון נוספים. את כל הויטמינים האלה אפשר לצרוך גם כתוספי מזון.

בין אם בתזונה ובין אם בתוספי מזון, העיקר שהם יהיו שם. חוסר באותם ויטמינים קשור לפגיעה באיכות הראייה, בעוד שרמות טובות שלהם לא רק מפחיתות את הסיכון לחלות במחלות עיניים, אלא גם יכולות למנוע אובדן ראייה. חוץ מזה, הם היחידים שיכולים על הרדיקלים החופשיים.

כתבות קשורות:

שיטת בייטס לשיפור הראיה

אירידיולוגיה - רואה לך בעיניים 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה