אין להם טעם, אין להם צבע, אין להם ריח, ואנחנו מאבדים כמויות מהם ביום. דרך העור, בשתן ואפילו כשאנחנו נושמים. זה קורה אפילו יותר באקלים חם, בזמן פעילות מאומצת, וככל שאנחנו מתבגרים. וכשההכנסות עולות על ההוצאות, כולנו יודעים מה קורה.

לא חסרות סיבות לשתות מים. אבל אלה העיקריות.

מים עוזרים לשמור על מאזן הנוזלים של הגוף

הגוף בנוי בערך מ- 60% נוזלים. הנוזלים האלה אחראים על עיכול, ספיגה ושינוע של חומרים מזינים, מחזור הדם, ייצור רוק, ושמירה על טמפרטורת הגוף. כל התפקודים האלה מתבצעים בניצוחה של בלוטת יותרת המוח, שדרכה המוח מתקשר עם הכליות ואומר להן כמה מים אפשר להפריש מהעו"ש וכמה יש לנו בחסכונות. ככה המאזן נשמר כל הזמן. אבל, כשאנחנו קצרים בנוזלים, המוח מגרה את מנגנון הצמא של הגוף וזה סימן בשבילנו לשתות. אפשר הכל, עדיף מים, אבל רק לא אלכוהול. הוא מפריע לתקשורת בין המוח לכליות וגורם להפרשה מוגברת של נוזלים, מה שיכול להוביל להתייבשות.

מים עוזרים לדיאטה

במשך שנים, האסטרטגיה של אנשים שעושים דיאטה היא לשתות גלונים של מים כדי לזרז את הירידה במשקל. אז ככה, מים זה לא קסם. אין להם שום השפעה על איבוד משקל, חוץ מהעובדה שהם חסכוניים בקלוריות. האופציה השניה היא לאכול הרבה מזונות בריאים, שמכילים הרבה נוזלים, ותורמים לתחושת שובע. מזונות עם תכולת מים גבוהה, כמו פירות וירקות, הם בדרך כלל גם גדולים יותר. ככה יוצא שאנחנו לועסים אותם יותר, הגוף סופג אותם לאט יותר, ואנחנו מרגישים מלאים יותר.

מים נותנים אנרגיה לשרירים

התאים הקטנים שלנו, הם כמו ילדים אבודים בגוף הגדול שלנו. הם לא יודעים לשמור על מאזן הנוזלים שלהם לבד. כאשר לתאי השריר אין מספיק נוזלים, הם לא עובדים אותו דבר. הם הרבה יותר עייפים. כמות מספקת של נוזלים חשובה במיוחד לאנשים שעוסקים בפעילות גופנית. ההמלצה היא לשתות כשעתיים לפני הפעילות הגופנית, ובמהלך הפעילות לשתות במרווחים קבועים כדי להחזיר את הנוזלים שאבדו בזיעה.

מים עוזרים לעור להיראות טוב

העור שלנו מכיל הרבה מאוד מים, ובעצם מתפקד כסוג של מחסום ששומר שלא נאבד יותר מדי. אבל, אל תחשבו שאם תשתו הרבה הקמטים יתיישרו. אמנם חוסר בנוזלים גורם לעור להיראות יבש ומקומט יותר, אבל, ברגע שיש עודף נוזלים, הכליות משתלטות על השאריות. את שאר העובדה יעשה קרם הלחות, שגם הוא שומר על הלחות בפנים.

מים עוזרים לכליות

נוזלי הגוף והכליות שלנו עושים עבודת קודש שהיא לנקות ולהיפטר מרעלים בגוף. אבל כל זה קורה רק בתנאי שיש להם מספיק נוזלים. כשיש מספיק נוזלים, השתן יכול לזרום בחופשיות, ואנחנו יודעים שזה קורה כשהוא בהיר וללא ריח. כשאין מספיק נוזלים, השתן מרוכז, מריח וצהוב יותר, וזה בגלל שהכליות עוצרות ואוצרות רזרבות של נוזלים לתפקודי הגוף השונים. חוץ מזה, כשאנחנו לא שותים מספיק בצורה כרונית, אנחנו מגדילים את הסיכון לגדל אבנים בכליות.

מים עוזרים למעיים

כמות מספקת של נוזלים שומרת גם על תנועה סדירה במסלול הקיבה והמעיים ומונעת עצירות. כשאין מספיק נוזלים, המעי לוקח מים ממקומות אחרים, כדי לשמור על לחות. מי שנפגע מזה היא פעולת המעיים והתוצאה היא עצירות. נוזלים וסיבים הם השילוב המנצח לפתור את הבעיה הזאת. ביחד הם עובדים כמו מטאטא ויעה, ושומרים על תפקוד מעיים תקין.

אז כנראה שלכולנו לא יזיק לסגל כמה מנהגים קבועים, כמו לשתות עם כל ארוחה, גם אם זה רק חטיף קטן או פרי. לאכול יותר פירות וירקות, שאחראים בערך ל- 20% מהנוזלים בגוף ולהחזיק קבוע בקבוק מים צמוד. באוטו, במשרד, בתיק.

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה