Write a comment
לא צריך להיות רופא כדי להבין שחשוב לשתות מים בכל יום, אך לא בטוח שאתם מבינים עד כמה בדיוק הם יתרמו לכם כשתשתו אותם בדיוק במידה הנכונה. מבריאות המוח ועד למשקל – כך השינוי הפשוט הזה יסייע לשפר כמעט כל היבט בחיים

במהלך היום אנחנו שתים המון סוגים שונים של משקאות – רובנו מתחילים את היום עם כוס קפה או תה, ממשיכים עם משקאות מוגזים כדי לתת לעצמנו "בוסט" של אנרגיה במהלך היום, שותים מרק כשאנחנו חולים ואלכוהול כשאנחנו רוצים להשתחרר קצת – אבל כמה אנחנו באמת מקפידים לשתות את הנוזל החשוב ביותר לגוף שלנו – מים?

בשל הטעם הניטרלי וה"משעמם" שלהם – רבים נוטים לדחוק את המים לשולי סדר העדיפויות שלהם במהלך היום ושותים אותם רק כשהם באמת מרגישים צמאים. לכן, מחקרים מראים שרובנו מעבירים את רוב החיים במצב של התייבשות קלה – אשר אינה מורגשת בתחושת צמא מוגברת או בכאב ראש מהדהד – אך משפיעה עלינו הרבה יותר משאנחנו משערים.

אז הנה רק חלק מהדברים המדהימים שיקרו לכם כשתזנחו את מהשקאות הממותקים ותתחילו להכניס יותר מים לחייכם בכל יום:

1. יהיה לכם קל יותר לשמור על המשקל

אפשר לראות במים כמעין "דלק" שתורם לתהליך העיכול – ככל שתשתו יותר מהם – כך התהליך הזה יהיה חלק ומהיר יותר. מחקר שפורסם בכתב העת Clinical Endocrinology and Metabolism מצא כי כל חצי כוס של מים שאתם שותים מאיצה את תהליך העיכול בעד 30 אחוזים. מחקרים אחרים מצאו קשר הדוק בין שתייה מרובה של מים לבין שמירה על משקל תקין והפחתת הסיכון להשמנה. בנוסף, הנוזל החיוני הזה מאריך את תחושת השבוע – מה שאומר שתרגישו פחות רעבים כשתשתו יותר מים.

2. המוח יעבוד חלק יותר

שתייה מספקת של מים לאורך היום מסייעת להעצים את תפקוד המוח ולהבטיח פעילות תקינה יותר שלו. מחקר שנערך בקרב נשים צעירות מצא כי אפילו התייבשות קלה ביותר גורמת לקשיים בריכוז ולשינויים חדים במצב הרוח.

מחקר דומה שנערך דווקא על גברים צעירים מצא כי התייבשות קלה, שכאמור נפוצה אצל רוב האנשים, גורמת לפגיעה בריכוז ולעלייה בחרדה ובעייפות כרונית. את כל הבעיות האלו קל למנוע או לפחות להפחית באמצעות שתייה מספקת של מים לאורך היום והימנעות ממשקאות ממותקים.

3. מצב העור ישתפר

המים משמשים גם כתכשיר טיפול טבעי ויעיל ביותר לשמירה על מרקם העור ועל הבריאות שלו לאורך זמן. מחקרים מראים כי אנשים ששותים יותר מים נהנים ממרקם עור חלק יותר לאורך זמן וסובלים פחות מקמטים בטרם עת ומסדקים ויובש בעור. זאת מכיוון ששתיית מים בכמות הנדרשת מסייעת לשמר את הלחות הטבעית של העור.

4. הביצועים הגופניים ישתפרו

אם אתם עושים ספורט באופן קבוע, חשוב שתדעו שמים הם מרכיב חיוני בשיפור הביצועים שלכם ובפיתוח הגוף. סקירה שבחנה כמה מחקרים גדולים שנערכו בתחום מצאה כי גם ההתייבשות הקלה ביותר יכולה לפגוע בביצועים בפעילות גופנית בשיעור של עד 30 אחוזים. בנוסף, המים נחשבים מרכיב חיוני לפיתוח השרירים ולשיקום הגוף אחרי פעילות גופנית. בלעדיהם, אפשר להגיד שחלק גדול מהמאמץ שהשקעתם יהיה לחינם.

5. מצב המפרקים ישתפר

אם אתם סובלים מכאבים או מבעיות במפרקי הידיים, הרגליים או שאר הגוף – ייתכן כי לפני שאתם שוקלים טיפול תרופתי – תשקלו פשוט להגביר את צריכת המים שלכם בכל יום. המפרקים שלנו, כמו גם הדיסקים שבגב מכילים כ-80 אחוזים של מים – שיעור גבוה יותר מבשאר איברי הגוף.

לכן, קושי בשתייה מספקת של מים במהלך היום יהיה מורגש קודם כל בחיבורים הרגישים והחשובים האלו. המים מהווים מעין חומרי סיכוך טבעיים אשר עוזרים לשמור על בריאות המפרקים ולהימנע מבעיות בהם בטווח הארוך – דבר שעשוי להיות חיוני במיוחד ככל שמתבגרים.


chair banner1


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.