Write a comment
השינה בלילה לצד בן או בת הזוג הפכו בלתי אפשריים בגלל הנחירות? הכירו את כלי הנגינה, המאכלים ואפילו השדרוג לחולצה שיעזרו לשים את הבעיה המציקה הזאת מאחור באופן טבעי, מפתיע ויעיל למדי

נחירות הן בעיה שעלולה להיות חמורה ביותר – גם לכם, אבל בעיקר למי שחולק איתכם את המיטה בכל לילה. לעיתים נדמה שמי שנגזר עליו לסבול את הנחירות צריך פשוט להשלים עם רוע הגזרה וללמוד לחיות איתה – אבל המצב לא מוכרח להיות כזה, בייחוד כשיש דרכים מקוריות למדי להיפטר מההרגל המטריד הזה. בואו נכיר כמה מהדרכים המוזרות – אבל גם היעילות ביותר להפסיק לנחור.

1. שדרגו את התפריט

אחד הגורמים המרכזיים לנחירות מרובות הוא הצטברות ליחה בדרכי הנשימה. זו גם הסיבה שכשאנחנו מצוננים אנחנו נוחרים יותר. מוצרי חלב, בעבור רבים מאיתנו, מעודדים את הייצור של הליחה, כמו גם אלכוהול, סיגריות וקפאין. לכן, מומלץ להימנע מהמאכלים האלו כדי להפחית את הנחירות ובמקביל להוסיף לתפריט מאכלים שהוכחו במחקרים ככאלה שמפחיתים את ה"ניסורים", לרבות: תה ירוק, חלב סויה, דגים, דבש, בצל, שמן זית, אננס, שום, נענע וכורכום.

2. שדרגו את הגרביים שלכם

מה הקשר בין גרביים לבין נחירות בשינה? קחו נשימה, הסעיף הבא כנראה הולך להפתיע אתכם. בחלק גדול מהמקרים, נחירות הן רק תסמין לבעיה רחבה יותר שנקראת "דום נשימתי בשינה". זהו מצב רפואי שבו הנחירות נגרמות כתוצאה מהפסקות מרובות של הנשימה במשך הלילה, שמובילות בין היתר לבעיות באספקת החמצן לתאים ולעלייה בלחץ הדם.

אז מה הקשר לגרביים? במחקר של חוקרים קנדיים מ-2015 נמצא כי שימוש בגרביים אלסטיות שמשפרות את זרימת הדם עשוי להפחית את הנחירות ואת בעיות הנשימה בלילה ב-27 אחוזים בממוצע. החדשות הרעות הן ששימוש בגרביים כאלה במהלך הלילה עלול להיות לא נעים ואפילו לוחץ ברגליים – ובכלל לא בטוח שזה עדיף על הנחירות.

3. גלו את המוזיקאים שבכם

אחרי שהבנו שליחה והפרעות באספקת הדם עלולות לגרום לנחירות, בואו נכיר עוד חשוד מרכזי בהיווצרותן. הפעם מדובר בשרירי הגרון שלכם, שנחשבים חלשים יותר אצל אנשים שנוטים לנחור יותר מאחרים.

אז מה עושים? במחקר שפורסם ב-2006 בכתב העת הנחשב British Medical Journal נמצא כי גברים מעל גיל 50 שניגנו במשך 25 דקות ביום על כלי הנשיפה האקזוטי דיגי'רידו הפחיתו את שיעור הנחירות שלהם במידה דרמטית. מחקרים אחרים מצאו שנגינה בכלים אחרים כמו חצוצרה או טרומבון, כמו גם שירה, נחשבות גם הן כדרכים יעילות לחזק את שרירי הגרון ולהפסיק לנחור.

4. תהרסו את חולצת השינה שלכם

זה אמנם לא פיתרון רפואי, אך הוא בהחלט יצירתי ביותר למלחמה בנחירות – ויש לו גם גיבוי מדעי. מחקרים הראו כשאנחנו ישנים על הגב אנחנו נוטים לנחור יותר מאשר כשאנחנו ישנים על הצד או על הבטן. הסיבה לכך טמונה בעובדה שהלשון בזווית הזאת חוסמת את דרכי הנשימה בזמן השינה על הגב. זו הסיבה שמומחים ממליצים לתפור כדור טניס על גב החולצה שאתם ישנים איתה.

כך תוכלו למנוע מעצמכם להסתובב על הגב ולהבטיח שגם אתם וגם בני הזוג שלכם תשנו טוב יותר. נכון, לא מדובר בפתרון קבוע – אבל הוא בהחלט יצירתי ומעניין.

5. תנשמו – אבל באמת

אם אתם מרבים לקרוא באתרי בריאות בוודאי נתקלתם לא פעם במאמרים שמהללים את התרומה של יוגה ומדיטציה לבריאות. מדובר בטכניקות שעוזרות "לתכנת את המוח מחדש" בצורה שמסייעת לשפר את מצב הנפש ולהתמודד בצורה נכונה יותר עם דיכאון, חרדה והפרעות קשב וריכוז. כך על פי מחקרים נרחבים.

הנחירות, כפי שכבר הבנו, נגרמות לא פעם בשל חולשה של שרירי הגרון והסרעפת. ביצוע תרגילי נשימה במסגרת יוגה ומדיטציה בהחלט יסייע לחזק את השרירים האלו ולהפחית את הסיכוי לסבול מחירות. נסו בכל לילה לפני השינה לקחת עשרים נשימות עמוקות – כאשר אתם שואפים ושואפים לאט ודרך האף. נסו שהנשימה תהיה ארוכה ככל שניתן והקפידו למלא גם את הבטן וגם את החזה בכל שאיפה.

chair banner1



מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.