החול, השמש ואפילו המים המלוחים מעניקים לגוף שלנו מגוון רחב של יתרונות בריאותיים. הנה כמה סיבות משכנעות ביותר לצאת מהבית, להיפרד קצת מהמסכים ולבלות באחת האטרקציות האהובות ביותר של הקיץ הישראלי

למרות המדוזות שתכף מגיעות לביקור, כוויות השמש והחול שנדבק לכל דבר – יש לא מעט סיבות להתאהב בחופי הארץ ובבילוי הממושך בהם בעונה החמה. מחקרים מראים שהבילוי בים לא רק מספק לכם המון הנאה, שמסכי המחשב והטלוויזיה לעולם לא יוכלו להתחרות בה – אלא גם תורם רבות לשיפור הבריאות שלכם בטווח הקצר והארוך. כך הבילוי בחוף הים יחזק גם את הבריאות שלכם בקיץ הקרוב:

1. הלחץ יפחת

חוף הים תמיד היה מזוהה עם החופשה המושלמת – בהמון סרטים, ספרים ויצירות אומנות הוא מתואר כמקום שאליו הולכים להשיל את כל הלחצים וצרות היום-יום, במטרה לחזור רגועים ושלווים יותר ל"עולם האמיתי". מתברר שיש סיבה טובה למדי שהים נחשב בעיני רבים כתרופה טבעית ללחץ וחרדה. במחקרים שונים מצאו כי השילוב בין החול, המים המלוחים והרגיעה המוחלטת, תורם להפרשת סרטונין, מוליך עצבי שמשרה עלינו רוגע, שלווה ושמחה. הסרטונין מפחית לחץ וחרדה ומופרש בתגובה לרחש הגלים, לחשיפה לשמש ולשכיבה חסרת המעש על החול.

2. תחלו פחות

אחד הוויטמינים החיוניים ביותר לפעילות תקינה של הגוף הוא ויטמין D. מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מצאו כי שיעור נמוך מהרגיל שלו עלול להגביר את הסיכוי למחלות כמו שפעת והצטננות. את הוויטמין הזה מייצר הגוף בתגובה לחשיפה לשמש, אולם גם במדינה שטופת השמש שלנו, רבים סובלים ממחסור בו בשל שהייה ממושכת בחללים סגורים. רבע שעה של חשיפה לשמש בחוף הים תעזור לכם להשיג את המכסה היומית של ויטמין D, שמסייע גם לשמור על העצמות והשיניים, להעצים את תפקוד המוח ומערכת העצבים, לווסת את רמות האינסולין בדם ולשפר את תפקוד הריאות ומערכת הדם.

3. הקלוריות ישרפו מהר יותר

שחייה נחשבת לאחד מסוגי הספורט הבריאים ביותר, ששורפים את הכמות הגדולה ביותר של קלוריות. שחייה בים היא יעילה אף יותר, מכיוון שההתנגדות של הגלים מוסיפה למאמץ, משפרת את הסיבולת ומאמנת בצורה טובה יותר את השרירים. גם אם אתם לא אוהבים לשחות, עצם ההליכה על חוף הים שורפת פי 1.8 יותר קלוריות מאשר הליכה על משטח יציב – כך עולה ממחקר שפורסם בכתב העת European Journal of Applied Physiology and Occupational Physiology. הליכה בקצב של 6 קמ"ש על חוף הים תעזור לכם לשרוף כ-590 קלוריות בשעה – אפילו יותר משחייה או רכיבה על אופניים.

4. מראה העור ישתפר

כל עוד אתם מקפידים למרוח קרם הגנה ולשמור על העור מכוויות שמש, הבילוי בחוף הים יכול להעניק לו את הטיפול האולטימטיבי שלא תמצאו באף מכון ספא. השילוב בין קרני השמש, מי המלח והחול יכול לחולל פלאים לטיפוח העור שלכם:

·         החול – עוזר להסיר תאים מתים מהרגליים, הידיים ושאר חלקי הגוף.

·         השמש – עוזרת להרחיב את הנקבוביות ומאפשרת למלח לחדור עמוק יותר לתוכן ולנקות אותן מרעלים.

·         המלח – מלח הים מכיל יוד – חומר אנטי בקטריאלי שעוזר להילחם בחיידקים ובפטריות שעלולים לחדור את רקמות העור ולפגוע בו.

5. תיהנו משינה טובה יותר

המסכים שאנחנו מבלים לידם כמעט לאורך כל שעות היום פוגעים בהפרשת ההורמון מלטונין, שעוזר להרגיע את הגוף ולהכין אותו לשינה. לכן, רבים בעידן המודרני סובלים מקשיים להירדם ומשינה לא רציפה. הבילוי בחוף הים למעשה מטפל בשלושת הגורמים המרכזיים לבעיות שינה – לחץ גבוה, חוסר בפעילות גופנית וחוסר איזון הורמונלי. ההתמקדות בכל אחד מהאלמנטים האלו למעשה עוזרת לכם להגיע מוכנים יותר לשינה – ללא שימוש בכדורים או בתוספים המכילים גם חומרים שעלולים להזיק לבריאות שלכם.


mitot banner3

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה